رییس اتحادیه نانوایان بندرعباس: قیمت نان واقع‌بینانه شود


رییس اتحادیه نانوایان بندرعباس: قیمت نان واقع‌بینانه شود

بندرعباس - ایرنا - رییس اتحادیه نانوایان بندرعباس گفت: قیمت نان با توجه به افزایش دستمزد کارگری در سال‌های اخیر واقع‌بینانه شود.

ابراهیم احترامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دستمزد کارگران هر سال افزایش یافته که این بر قیمت تمام شده نان اثرگذار است اما در ۲ سال گذشته قیمت نان افزایشی نداشته است.

وی ادامه داد: هم اکنون هم در آستانه سال جدید احتمال افزایش ۲۹ تا ۳۰ درصدی دستمزد کارگران وجود دارد و این دستمزد بایستی از درآمدها تامین شود.

وی اضافه کرد: اکنون به عبارتی شرایط نابسامان بوده و با توجه به اینکه هزینه‌ها از سال ۹۸ تا کنون بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش یافته و نرخ نان ثابت مانده است، این شرایط منجر به تعطیلی برخی نانوایی ها و ضرر و زیان فراوان آن‌ها شده است.

رییس اتحادیه نانوایان بندرعباس گفت: همچنین بسیاری از کارگران نانوایی‌ها به علت افزایش نیافتن قیمت نان که نتیجه آن افزایش نیافتن درآمد نانوایی و به تبع آن افزایش نیافتن دستمزدهایشان بوده کار را رها کرده و رفته‌اند.

احترامی افزود: براساس کارشناسی قیمت انجام شده در ابتدای سال جاری، قیمت تمام شده نان لواش هفت هزار ریال، بربری ۲۷ هزار و سنگک ۳۶ هزار ریال بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا