صدا و سیما ایران یا شبکه 6 دولتی روسیه: کمی خویشتن دار باشید لطفا!


صدا و سیما ایران یا شبکه 6 دولتی روسیه: کمی خویشتن دار باشید لطفا!

روسیه حمله نظامی گسترده ای را علیه مواضع همسایه غربی خود یعنی اوکراین آغاز کرد، حمله ای که شاید به گفته بعضی ها اشتباهات رئیس جمهور اوکراین یا تحریکات آمریکا و ناتو در وقوع آن بی تاثیر نباشد، اما نباید فراموش کرد که به هر حال یک تجاوز نظامی آشکار علیه یک کشور مستقل به حساب می آید!

نواندیش - محمد صادقی: روسیه حمله نظامی گسترده ای را علیه مواضع همسایه غربی خود یعنی اوکراین آغاز کرد، حمله ای که شاید به گفته بعضی ها اشتباهات رئیس جمهور اوکراین یا تحریکات آمریکا و ناتو در وقوع آن بی تاثیر نباشد، اما نباید فراموش کرد که به هر حال یک تجاوز نظامی آشکار علیه یک کشور مستقل به حساب می آید!

شاید روس دوست های وطنی و سینه چاکان پوتین از این اتفاق خوشحال باشند اما این اقدام را در قرن 21 با هر سنگ محکی که بسنجیم و از هر زاویه ای که به آن نگاه کنیم محکوم و نقض آشکار حقوق بین الملل به حساب می آید، فرض کنیم به جای روسیه اکنون آمریکا دست به چنین اقدامی می زد واکنش ما چه بود؟! البته به دلیل روابط ما با روسیه انتظار نمی رود که صدا و سیما یا مقامات ما صریحا مخالف مسکو موضع گیری کنند اما از طرفی انتظار نمی رود که برخی کارشناسان وطنی و صدا و سیما این چنین نقش تریبون کرملین را بازی کنند!

صدا و سیما ایران یا شبکه 6 دولتی روسیه: کمی خویشتن دار باشید لطفا!

پس از اعتراض ها و واکنش رسمی کشور صدا و سیما واژه حمله را جایگزین عملیات ویژه نظامی کرد

صدا و سیما از ساعت های آغازین امروز صبح به گونه ای کاملا یک طرفه به پوشش این تنش پرداخت و فردی را به عنوان کارشناس برنامه دعوت کرد که البته بیشتر به سخنگوی کرملین شباهت دارد! این آقا هفته ها بود در تریبون رسمی صدا و سیما و حتی صفحه اجتماعی خود ادعای غربی ها برای حمله مسکو به اوکراین را بازی رسانه ای می دانست و می گفت امکان ندارد پوتین دست به چنین عملی بزند، حالا همین آقا از صبح امروز با توجیهاتی عجیب و غریب این عملیات نظامی گسترده را مصداق جنگ نمی داند!

آش صدا و سیما به قدری شور شد که در نهایت آقای بهشتی پور به عنوان یکی از کارشناسان به اظهارات کارشناس امور روسیه صدا و سیما واکنش نشان داد و صراحتا گفت که پس جنگ از نظر شما چیست؟! او همچنین از لفظ عملیات ویژه هم انتقاد کرد.

تنها پس از این انتقادات و موضوع رسمی وزیر امور خارجه کشورمان بود که صدا و سیما تازه متوجه شد رسانه رسمی ایران است نه روسیه و حتی واژه عملیات نظامی وِیژه را هم به حمله نظامی تغییر داد! این که صدا و سیما تا پیش از اعلام موضع رسمی کشور در قبال چنین بحران مهمی دست به چنین رویکردی می زند خود عجیب و قابل تامل است!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | دلخوری و ناراحتی شدید رابعه اسکویی از مازیار لرستانی؛ مجری برنامه متعجب شد