روستاهای ساری ( معرفی 390 روستای ساری )


در این مطلب به معرفی روستاهای ساری پرداخته ایم . 390 روستای ساری را که در اینجا معرفی کرده ایم روستاهایی سرسبز و برخی از آنها بکر هستند . اگر علاقمند به روستاگردی بخصوص در شمال ایران هستید پیشنهاد می کنیم با سیری در ایران همراه باشید . در ابتدا به معرفی شهرستان ساری می […]

در این مطلب به معرفی روستاهای ساری پرداخته ایم . ۳۹۰ روستای ساری را که در اینجا معرفی کرده ایم روستاهایی سرسبز و برخی از آنها بکر هستند . اگر علاقمند به روستاگردی بخصوص در شمال ایران هستید پیشنهاد می کنیم با سیری در ایران همراه باشید . در ابتدا به معرفی شهرستان ساری می پردازیم .شهرستان ساری بزرگترین شهرستان استان مازندران است. این شهرستان در شرق استان مازندران قرار دارد و از ۶ بخش مرکزی، رودپی شمالی، رودپی، چهاردانگه، دودانگه، کلیجان رستاق تشکیل شده‌است. شهرستان ساری از شمال به دریای مازندران، از مشرق به شهرستان‌های نکا و میاندرود، از جنوب به شهرستان مهدی شهر در استان سمنان و از مغرب به شهرستان‌های قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سوادکوه شمالی محدود می‌شود. این شهرستان از پرجمعیت‌ترین شهرستان‌های شمال کشور است. مرکز این شهرستان، شهر ساری همزمان، مرکز استان مازندران است.

جمعیت شهرستان ساری در سال ۱۳۹۵ خورشیدی بالغ بر ۵۰۴۲۹۸ نفر بوده که از این تعداد ۳۰۹۸۲۰ نفر در شهر ساری ساکن بودند.

روستاهای ساری

روستای آبک‌سر

آبک سر، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان مذکوره قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۵ نفر (۵خانوار) بوده‌است.

روستای آبکسر

آبکسر، روستایی است از توابع بخش کلیجان‌رستاق شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان تنگه سلیمان قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۲۰ نفر (۳۵ خانوار) بوده‌است.

روستای آبمال

آبمال (به مازندرانی: اُمال)، روستایی است از توابع بخش رودپی شمالی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان فرح‌آباد جنوبی قرار داشته و بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن۵۷۶نفر بوده‌است.

روستای آخورسر

آخورسر، روستایی است ازروستاهای ساری از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان مذکوره قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۴۷۵ نفر بوده‌است.

روستای آسیاب‌سر

آسیاب‌سر، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود کوچک قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۴۲ نفر (۶۱ خانوار) بوده‌است.

روستای آق‌مشهد

روستای آق‌مشهد یکی از روستاهای مازندران است که در ۳۵ کیلومتری جنوب ساری واقع شده. این روستا از دو بخش کمرخیل و کلیج خیل تشکیل شده‌است.از جاهای دیدنی نیز می‌توان به تپه‌های تاریخی با نام‌های کیجا قلعه، قلعه اردشیر، قلعه شاه‌نشین، کافر کتی (به سکون ف: تپه بزرگ)، شیر شیرتک، جن کلی، و جنگل زیبا و انبوه، چشمه‌ها و آبشارهای متعدد آن اشاره کرد.براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۷۷ نفر بوده‌است.

روستای آق‌مشهد کمرخیل

آق‌مشهد کمرخیل، روستایی است از توابع بخش کلیجان‌رستاق شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان تنگه سلیمان قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵صورت گرفته، جمعیت آن ۱۷۵ نفر (۵۲ خانوار) بوده‌است.

روستای آهودشت

روستای زیبا آهودشت در ۲۰ کیلومتری جنوب ساری در حاشیه زارم رود واقع شده‌است و غالب ساکنین آن دارای میانگین سنی بالای ۵۰ می‌باشند که این حاصل چندین سال کم توجهی مسئولین به روستاها و عدم فراهم نمودن زیر ساخت‌های اصلی زندگی می‌باشد . البته لازم به ذکر است بخشی عمده‌ای از جمعیت روستا را افراد خوش‌نشین یا به نوعی افرادی که در رفت و آمد بین شهر و روستا می‌باشند تشکیل می‌دهند.دلیل نامگذاری این روستا وجود آهو در این منطقه بوده‌است که آن را آهودشت نامگذاری کرده‌اند.

از مشاهیر اهل این روستا میتوان به شیرزاد قربانی آهودشتی نوازنده چیره دست سنتور نام برد.از مناطق و مناظر دیدنی این روستا می‌توان حاشیه رودخانه زارم رود جنگل انبوه سخو و منطقه بکر توسکالش و تخت رستم نام برد که برای گردشگران و بازدید کنندگان روستا جذابیت‌های فراوانی دارد.روستای آهودشت داری یک حسینیه و یک مسجد و پایگاه مقاومت دو آرامگاه و دو امامزاده به نام‌های سید صاحب الدین و امامزاده محمد زمین ورزشی فوتبال مدرسه ابتدایی مرکز مخابرات و دکل فرستنده تلویزیونی می‌باشد.
این روستا از جنوب به گرمرود از شمال به سقندینکلا از شرق به سرکت و ازغرب به جنگل متصل می‌باشد.شغل غالب شاکنین روستا کشاورزی می‌باشد مشاغلی همچون دامپروری کارمند پرورش زنبور عسل نیز از جمله مشاغل اهالی روستا می‌باشد روستا ی آهودشت با مساحتی غالب بر ۲۷۶ هکتار و ۸۵ هکتار شالیزار بیشترین زمین‌های شالیزار در منطقه را دارا می‌باشد این روستا دارای راه آسفالته آب و برق و گاز و تلفن می‌باشد.
این روستا دارای تیم فوتبال که مزین به نام شهدای آهودشت می‌باشد و دارای افتخارات زیادی از گذشته تاکنون در منطقه می‌باشد و آخرین مقام کسب شده مقام قهرمانی در تورنومنت ایام تعطیلات نوروز ۱۳۹۶ در روستای سقندیکلا به مربی‌گری سید موسی آهودشتی که در بازی فینال در ضربات پنالتی با نتیجه ۴-۳ به پیروزی دست یافتند.
این روستا در دهستان کلیجان‌رستاق علیا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۱۲ نفر بوده‌است.

روستای آهی‌دشت

آهی‌دشت، روستایی بود از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران که در سال‌های اخیر به شهر ساری الحاق شد و اکنون یکی از محلات منطقه سه شهرداری ساری بشمار می‌رود.این محله در شهر ساری قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن۴۰۹۲ نفر بوده‌است.

روستای اتینی

آتنی، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان چهاردانگه قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۸۱ نفر بوده‌است.

روستای اجارستاق

اجارستاق، یا اجوستا روستایی است از توابع بخش کلیجان‌رستاق شهرستان ساری در استان مازندران می باشد. این روستا از دهات کوچکتری با نام‌های بالامحل و پایین محل، کلاخیل و میدانک تشکیل شده‌است. برخی روستاهای اجارستاق و لارما را با نام واحد اجوستا لارما می‌شناسند.رستاق معرب واژه رستاک به معنای روستا است. در مورد اجا بیشترین احتمال نشات گرفتن از درخت اوجا است که به مرور زمان به اجا تبدیل شده‌است.این روستا در دهستان تنگه سلیمان قرار داشته و براساس سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت سه آبادی اجارستاق، کلاخیل و میدانک ۲۲۶ نفر بوده‌است.

روستای احمدآباد

احمدآباد یا کُنتا روستایی است از توابع بخش کلیجان‌رستاق شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان کلیجان‌رستاق علیا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۰ نفر بوده‌است.

روستای اخورد

اخورد، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان گرماب قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۴۰ نفر بوده‌است.

روستای ارا

اراء، روستایی در چهاردانگه از شهرستان ساری در استان مازندران می باشد. این روستا که در ارتفاع قرار گرفته در نزدیکی شهر کیاسر قرار دارد.راء روستایی است که در بلندی قرار گرفته‌است. به لحاظ جغرافیایی در عرض جغرافیایی ۱۲َ ۳۶ْ و طول‌جغرافیایی ۴۳َ ۵۳ واقع شده‌است. این روستا که در جنوب شرق استان مازندران قرار دارد در ۱۰۵ کیلومتری شهرستان ساری، ۳۵ کیلومتری شهرستان کیاسر و ۸۱ کیلومتری شهرستان دامغان واقع شده‌است. اراء با روستای فولاد محله از استان سمنان هم مرز می‌باشد که از سمت شمال به روستای ولویه، از جنوب به بخش فولاد محله در شهرستان مهدیشهر، از غرب به سفید کوه و از شرق به جاده بین شهری سمنان ساری متنهی می‌شود.براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت روستا ۳۱۹ نفر (۱۱۶ خانوار) بوده‌است.

روستاهای ساری ( معرفی 390 روستای ساری )

روستای اراء

اراء، روستایی در چهاردانگه از شهرستان ساری در استان مازندران ایران است.اراء تنها روستای این منطقه ییلاقی میباشد که بهترین نظرگاه و دید راه به کل منطقه دارد.اراء روستایی است که در بلندی قرار گرفته و در ارتفاع ۲۸۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است. به لحاظ جغرافیایی در عرض جغرافیایی ۱۲َ ۳۶ْ و طول‌جغرافیایی ۴۳َ ۵۳ واقع شده است. این روستا در ۱۰۵ کیلومتری شهرستان ساری، ۳۵ کیلومتری شهرستان کیاسر و ۸۱ کیلومتری شهرستان دامغان قرار گرفته است. اراء با روستای فولاد محله از استان سمنان هم‌مرز می‌باشد که از سمت شمال به روستای ولویه، از جنوب به بخش فولاد محله، از غرب به سفید کوه و از شرق به جاده بین شهری سمنان ساری متنهی می‌شود.براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت روستا ۳۸۴ نفر (۱۰۹ خانوار) بوده‌است.

روستای اردشیرمحله

اردشیرمحله، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان رامسر در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود کوچک قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۶۱۰ نفر بوده‌است.

روستای ارزفون

ارزفون، روستایی است از توابع بخش کلیجان‌رستاق شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان کلیجان‌رستاق علیا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۶۸نفر (۱۰۵خانوار) بوده‌است. اکثر ساکنین دامدار بوده که هنگام ییلاق و قشلاق دام ها این مکان را پیدا کرده و در اینجا سکنی گذیدند.

روستای ارست

ارست (اروست)، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان پشتکوه قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۷۰۸ نفر (۲۳۵ خانوار) بوده‌است.«اروست» در واقع تغییر یافتهٔ «آروس» می‌باشد. طبق اعتقاد خود روستاییان ساکن اروست، این منطقه که قدمت طولانی داشته‌است، طی سال‌هایی برف شدیدی در این مناطق حاکم شده، و شرایط زندگی دامداری و کشاورزی بسیار سخت شد، در نتیجه بسیاری از این منطقه به جاهای دیگر (بیشتر به سمت دریا) کوچ کرده‌اند، اما عده‌ای که باقی ماندند، همگی از روستاهای مختلف موجود در این منطقه به مکان فعلی روستای اروست نقل مکان کرده، و ساکن شدند. روستاهایی که نابود شده‌اند به نام‌های: سورت، کرچ میون، ملک میون، مسیرپا، قلعه در و … بودند.

پس از شکل‌گیری اولیه این روستا ظاهراً نام خاصی برای روستا تعیین نشده بود. اما پس از مدتی عروسی به این منطقه سفر می‌کند (عروس از خاندان نجیب زادگان بوده). در هنگام گشت و گذار خسته شده و به دنبال حیوانی برای سوار شدن می‌گردد. به زبان محلی (مازندرانی) درخواست اسب و .. بدین صورت بوده که «آروس مال خواست». این جمله سوم شخص در مورد این عروس در سایر مناطق می‌پیچد و این منطقه را «جایی که عروس، مال (اسب) خواست» می‌نامند. یعنی برای آدرس دادن می‌گفتند «عروس مال خواست» به زبان مازندرانی آروس مالخواست.

بدین ترتیب بود که این روستا به نام آروس (عروس) و روستای روبرو به نام «مالخواست» نام گرفته. اما در طی زمان نام روستای آروس به اروست تغییر کرده‌است. ضمن اینکه نام روستای مالخواست همچنان مثل اول باقیست.
برای اثبات این قضیه، دلیل اول اینکه نویسندهٔ این مقاله در قسمت آخر از سفرنامه گریگوری ملگُنُف در سال ۱۸۵۸ و ۱۸۶۰ نام می‌برد که در آن نام روستا به صورت «آروس» آمده‌است. همچنین محکم‌ترین مدرک برای اثبات این قضیه وجود روستای «ماخواست» می‌باشد. یعنی اگر این داستان دروغین باشد نمی‌توان نام روستای مالخواست را توجیه کرد.

روستای ارواخیل

ارواخیل، روستایی است از توابع بخش رودپی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان رودپی شرقی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۷۲ نفر بوده‌است.

روستای اروت

اروت، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان گرماب قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۶۹ نفر بوده‌است.

روستای ازنی

ازنی، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران ایران. این روستا در ۶۰ کیلومتری جنوب ساری در دامنه کوهی به همین نام واقع شده‌است. آببندان پله که یکی از جاذبه‌های گردشگری مازندران می‌باشد در نزدیکی این روستا واقع شده‌است.قلعه تاریخی ازنی یکی از آثار بسیار مهم تاریخی است که نشان دهنده قدمت و اهمیت این روستا می‌باشد .این روستا در دهستان چهاردانگه قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۷۳نفر (۶۸ خانوار) بوده‌است.

روستای اسبوکلا

اسبوکلا، روستایی است از روستاهای ساری توابع بخش مرکزی که در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میاندورود کوچک در مسیر کیلومتر ۴ جاده شهرستان ساری به شهرستان میاندورود قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵صورت گرفته، جمعیت آن ۳۱۷۶ (۶۳۰خانوار) بوده‌است.این روستا در میان دو تپه (رودپشت و یور) قرار گرفته‌است و از یک طرف به جنگل‌های انبوه و از طرف دیگر به فاصله ۴ کیلومتری شهرستان ساری قرار دارد.پارک حیات وحش سمسکنده در این روستا واقع است.شغل اصلی مردم این روستا کشاورزی است و محصولات مختلفی از جمله برنج، کلزا و توتون در این منطقه کشت می‌شود. باغ‌های مرکبات نیز در این روستا وجود دارد. از جنگلهای این روستا محصولاتی مانند زغال اخته، تمشک، قارچ و … برداشت می‌شود.این روستا دارای درختانی همچون راش و ممرز و … است و دارای چندین چشمه می‌باشد و دارای آبشار به نام اوپرش با فاصله ۶ کیلونتر در دل جنگل و جاده فرعی ماشین رفت است. روستای اسبوکلا دارای آب و هوای معتدل و مرطوب در تابستان و آب و هوای نسبتاً سرد در زمستان است، به طوریکه که دمای آن معمولاً چند درجه سانتی گراد از دمای شهر ساری پایین تر است.امامزادگان قاسم،عظیم،حسن،علی اصغر و سید خانم و بی بی شهربانو از مکان های زیارتی روستا می باشد.

روستای اسپورز

اسبورز، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود کوچک قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۰ صورت گرفته، جمعیت آن ۶۸۱ نفر بوده‌است.

روستای استخرسر

استخرسر، روستایی است از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد. نزدیکترین روستاها به استخرسر تلاوک در جنوب ، دامادکلا در شمال و کتریم در غرب می باشد .این روستا در دهستان فریم قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۸۲ نفر بوده‌است.

روستای اسفندان

اسفندان، روستایی است از توابع بخش رودپی شمالی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان فرح‌آباد جنوبی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۹۷۳ نفر (۱۸۲ خانوار) بوده‌است.

روستای اسفیواشی

اسفیواشی، روستایی است از توابع بخش رودپی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان رودپی شرقی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۱۵ نفر بوده‌است.

روستای اسکارد

اسکارد، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان چهاردانگه قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۷نفر (۲۵خانوار) بوده‌است.

روستای اسلام‌ده

اسلام‌ده، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان رودپی شمالی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۲۶ نفر بوده‌است.

روستای اغوزگله

اغوزگله، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان چهاردانگه قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۹۸ نفر بوده‌است.

روستای افراچال

افراچال، روستایی است از توابع بخش بخش دودانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان تنگه سلیمان قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت‌ آن ۳۴ نفر بوده‌ است.[۲] لازم به ذکر است جمعیت این روستا که ۶ ماه اول سال را به دلیل کشت و زرع دیم،زنبورداری. … در روستا ساکن هستند بیش از ۵۰۰ نفر و بیش از ۱۰۰ خانوار، البته به صورت رفت‌وآمد به شهر است.

روستای الله‌مرز

الله مرز، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان رودپی جنوبی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۴۳۶نفر (۱۲۰خانوار) بوده‌است.

روستای الندان

الندان، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان چهاردانگه قرار داشته و بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۲۹نفر (۱۱۵ خانوار) بوده‌است.
روستاهای ساری ( معرفی 390 روستای ساری )

روستای الیرد

الیرد، روستایی با قدمت تاریخی زیاد است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان گرماب قرار داشته و طبق آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۳۸ نفر (۵۹ خانوار) است.

روستای امامزاده خلیفه

امامزاده خلیفه، روستایی است از توابع بخش رودپی شمالی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان فرح‌آباد جنوبی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۵ نفر (۱۲ خانوار) بوده‌است.

روستای امامزاده علی

امامزاده علی، نام روستایی از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان فریم قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن‌ها ۲۳۹ نفر (۶۵ خانوار) بوده‌است.

روستای امامزاده علی (شلیمک)

امامزاده علی شلیمک، نام روستایی از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان فریم قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن‌ها ۵۰ نفر (۱۹ خانوار) بوده‌است.

روستای امره

امره، روستایی است از توابع بخش کلیجان‌رستاق شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.امره، یکی از روستاهای شهرستان ساری از استان مازندران می‌باشد. محل در تقریباً ۲۰ کیلومتری جنوب این شهر و در ۳ کیلومتری غرب جاده ساری – سمنان می‌باشد. از نظر تقسیمات کشوری این روستا یکی از روستاهای دهستان کلیجانرستاق علیا بوده و از سال ۸۰ به عنوان بخش مستقل کلیجانترستاق به تصویب مجلش شورای اسلامی رسید. این روستا از روستاهای پرجمعیت، وسیع و از نظر اقتصادی، از روستاهای با تولید بالای منطقه می‌باشد. وسعت روستا حدوداً ۱۲۴ هکتار می‌باشد و ۵۵۰ هکتار زمینهای کشاورزی اهالی پیرامون آن را احاطه نموده است از نظر موقعیت مکانی روستا دارای توپوگرافی کوهستانی است که این موضوع یکی از مشکلات اصلی روستا است.

این روستا تا سال ۱۳۳۵ از توابع شهرستان قائم شهر محسوب می‌شد یعنی از نظر آماری و تقسیمات کشوری زیر مجموعه‌ی این شهر بود. وابستگی مردم از نظر مراودات به ساری نزدیکتر بود و از طرفی به علت وجود جاده‌ی ساری – کیاسر که در آن زمان شوسه بوده است مشکلات مردم در ساری بهتر حل می‌شد. به هر جهت اطلاعات و آمار روستا از سال ۴۵ به بعد در حوزه‌ی تقسیمات کشوری ساری آمده است. این روستا از همان سالها که ساری دارای سه بخش بوده است زیر نظر بخش مرکزی ساری و از مجموعه دهستان کلیجانرستاق علیا محسوب می‌شد. بخش مرکزی شامل شش دهستان می‌باشد که مساحت کلیجانرستاق علیا ۴۲۳٫۷ کیلومترمربع و مساحت روستای امره بدون احتساب زمین‌های مزروعی ۱٫۲۴ کیلومترمربع می‌باشد.
این روستا در دهستان کلیجان‌رستاق علیا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۲۰۶ نفر بوده‌است.

روستاهای ساری ( معرفی 390 روستای ساری )

روستای انگه‌فام

انگه‌فام، روستایی است از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان فریم قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۸ نفر بوده‌است.

روستای اوبندون‌سر

او‌بندون‌سر یا آب‌بندان‌سر، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود کوچک قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۰۴۰ نفر بوده‌است.

روستای اوبندون‌کش

اوبندون‌کش یا آب‌بندان‌کش روستایی است در بخش مرکزی شهرستان ساری استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود کوچک قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۶۱۷ نفر (۵۱۵ خانوار) بوده‌است.

روستای اوجامحله

اوجامحله، روستایی است از توابع بخش رودپی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان رودپی شرقی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۹۸ نفر بوده‌است.

روستای ایلال

ایلال، روستایی است کوهستانی در ۹۰ کیلومتری جنوب ساری در نزدیکی محدودهٔ استان سمنان. این روستا از توابع دهستان چهاردانگه‌ی (که پیشتر نرم‌آب‌دوسر نامیده می‌شده‌است) بخش چهاردانگه‌ی شهرستان ساری در استان مازندران واقع شده است .ایلال و آبادی‌های پیرامون (که جزء دهستان نرم‌آب‌دوسر بوده‌اند) تا چند سال پس از انقلاب از روستاهای دودانگه شمرده می‌شده‌اند اما بر پایهٔ تقسیمات انجام‌شده، دو دهستان از دهستان‌های بخش دودانگه یعنی نرم‌آب‌دوسر و پشت‌کوه از این بخش جدا و به ترتیب به بخش چهاردانگه و شهرستان مهدی‌شهر استان سمنان پیوست شدند.این روستا در دهستان چهاردانگه قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن۲۴۸ نفر بوده‌است.

روستاهای ساری ( معرفی 390 روستای ساری )

روستای ایول

ایول، روستایی از توابع بخش چهاردانگه در شهرستان ساری، استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان پشتکوه قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۳۴ نفر (۵۴ خانوار) بوده‌است.

روستای باباکلا

باباکلا، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان گرماب قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۸۳ نفر (۵۸ خانوار) بوده‌است.

روستای باریک آبسر

باریک آبسر، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان اسفیورد شوراب قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۹۱۵ نفر بوده‌است.

روستای بالا گلما

بالا گلما، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود کوچک قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۷۶۶ نفر (۱۹۹ خانوار) بوده‌است.

روستای بالا معلم‌کلا

بالا معلم‌کلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود کوچک قرار داشته و بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۶۹نفر (۱۴۷خانوار) بوده‌است.

روستای بالاآبدنگ

بالاآبدنگ، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود کوچک قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۶۴ نفر بوده‌است.

روستای بالادزا

بالادزا، روستایی بود از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران ایران که در سال‌های اخیر به شهر ساری الحاق شد و اکنون یکی از محلات منطقه سه شهرداری ساری بشمار می‌رود. این محله در شهر ساری قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۶۳۲ نفر بوده‌است.

روستای بالاده

بالاده، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان چهاردانگه قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۲۰ نفر بوده‌است.

روستای بالاسنگریزه

بالا سنگریزه یکی از روستاهای شهرستان ساری در استان مازندران است. این روستا در دهستان «اسفیوردشوراب» بخش مرکزی شهرستان ساری جای دارد. بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵، جمعیت این روستا ۷۴۶ نفر (۱۷۹ خانوار) بوده‌است.

روستای بالاکولا

بالاکولا، روستایی است از توابع بخش کلیجان‌رستاق شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان کلیجان‌رستاق علیا قرار داشته و بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۸۵ نفر بوده‌است.

روستای بجدم

بجدم، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان گرماب قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۵ نفر بوده‌است.

روستای برارده

برارده، روستایی است از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان فریم قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۶۹ نفر (۱۹ خانوار) بوده‌است.

روستای برارده

برارده، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود کوچک قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۴۷نفر (۶۵ خانوار) بوده‌است.

روستای برد

برد، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا به دلیل شکل ساختاری خانه‌هایش به ماسولهٔ گیلان شبیه است و حتی به آن برد ماسوله نیز می‌گویند.روستا دارای زمستان‌های سرد و یخبندان و تابستان‌های خنک و آب و هوای سردوخشک می‌باشد. وجود کوه در اطراف این روستا جلوه‌های فوق‌العاده‌ای به این روستا داده‌است.این روستای دارای باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی فراوانی می‌باشد که برای کشت میوه‌ها و غلات و برنج از آن بهره‌برداری می‌شود.این روستا یک چشمه گوارا و خنک به اسم سرسم دارد که آب مورد نیاز کشاورزی این روستا را تأمین می‌کند.
یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی این روستا یخچال طبیعی دارابکوه است.این روستا یکی از تفریح گاه های رضا شاه محسوب می شود و سنگ نبشته ها در آن بسیار است و تاریخچه و تمدن دار است.این روستا در دهستان پشتکوه قرار داشته و بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۹۲نفر (۴۵خانوار) بوده‌است.

روستای بندارخیل

بندارخیل، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان مذکوره قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۶۳۶۵ نفر بوده‌است.

روستای بندافروز

بندافروز، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود کوچک قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۳۲ نفر بوده‌است.

روستای بندبن

بندبن، روستایی است در نود کیلومتری جنوب ساری در کوهستان‌های البرز از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران و در نزدیکی محدودهٔ استان سمنان می باشد.بندبن در مسیر خود آخرین روستای استان مازندران می‌باشد و جادّهٔ ارتباطی با رسیدن به این روستا پایان می‌یابد و سپس از طریق یک راه مالرو و با گذر از تنگهٔ زیبای رودبارک، به روستاری رودبارک (بالا، پائین) که آن نیز در مسیر خود آخرین و شمالی‌ترین روستاهای استان سمنان می‌باشد می‌رسیم.این روستا در دهستان چهاردانگه قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۸۷ نفر بوده‌است.

روستای بهارآباد

بهارآباد، روستایی است از توابع بخش رودپی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان رودپی شرقی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۴۲ نفربوده‌است.

روستای بیشه‌کلا

بیشه‌کلا، روستایی است از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان فریم قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۶۲نفر (۱۵خانوار) بوده‌است.

روستای پاجا

پاجا، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان گرماب قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۵ نفر بوده‌است.

روستای پاچی

پاچی، روستایی است از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.مردم این روستا از قومیت طبری (مازندرانی) هستند. مردم این روستا به گویش ساروی از زبان مازندرانی سخن می‌گویند.این روستا در دهستان بنافت قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۴۲ نفر بوده‌است.

روستای پارت‌کلا

پارت‌کلا، روستایی است از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان فریم قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۱۲ نفر بوده‌است.

روستای پاشاکلا (دودانگه)

پاشاکلا، روستایی است از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان فریم قرار دارد و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۰ نفر(۳۳ خانوار) بوده‌است.

روستاهای ساری ( معرفی 390 روستای ساری )

روستای پاشاکلا اربابی

پاشاکلا اربابی، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان اسفیورد شوراب قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۷۴۹ نفر (۱۹۸خانوار) بوده‌است

روستای پاشاکلا انتقالی

پاشاکلا انتقالی، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان بندرج قرار داشته و بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۹۳۳ نفر (۲۳۸خانوار) بوده‌است.

روستای پایین ده

پایین ده روستایی در دهستان چهاردانگه بخش چهاردانگه شهرستان ساری استان مازندران می باشد.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۴۵ نفر (۱۸خانوار) بوده‌است.

روستای پایین سمسکنده

سمسکنده سفلی (یا پایین سمسکنده)، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشدد.این روستا در دهستان میان‌دورود کوچک قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن۱۹۷ نفر بوده‌است.

روستای پایین گلما

پایین گلما، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود کوچک قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۴۹۳ نفر بوده‌است.

روستای پایین معلم‌کلا

پایین معلم‌کلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود کوچک قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۶۹۳نفر (۱۸۴خانوار) بوده‌است.

روستای پایین‌دزا

پایین‌دزا، روستایی بود از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران ایران که در سال‌های اخیر به شهر ساری الحاق شد و اکنون یکی از محلات منطقه سه شهرداری ساری بشمار می‌رود.این محله در شهر ساری قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۹۴۵ بوده‌است.

روستای پایین‌سنگریزه

پایین سنگریزه یکی از روستاهای شهرستان ساری در استان مازندران ایران است. این روستا در دهستان «اسفیوردشوراب» بخش مرکزی شهرستان ساری و در ۵ کیلومتری جنوب شهر ساری و تقریباً چسبیده به این شهر قرار دارد. بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵، جمعیت این روستا ۲۶۸ نفر (۷۱ خانوار) بوده‌است.

روستاهای ساری ( معرفی 390 روستای ساری )

روستای پایین‌کولا

پایین کولا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میاندرود کوچک قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته‌است، جمعیت آن ۵۹۷ نفر می‌باشد. لازم به یادآوری است که آمار ذکر شده مختص به روستای کولا است؛ پایین کولا شامل سه محله به هم پیوسته می‌باشد که یکی از آن‌ها «کولا» است و دو محله دیگر عبارتند از: وارد و سانخیل. بنابراین مجموع جمعیت روستای پایین کولا در حدود ۵۰۰ خانوار است.
روستای پایین کولا در شش کیلومتری جنوب شرقی شهر ساری (مرکز استان مازندران) واقع شده و از سه محله به هم پیوسته کولا، وارد و سانخیل تشکیل شده و یکی از روستاهای دهستان میاندرود کوچک در بخش مرکزی شهرستان ساری می‌باشد. در جنوب و جنوب غربی پایین کولا، رودخانه تجن و در جنوب شرقی آن (با فاصله حدود هشت کیلومتر) روستای بالا کولا و در شرق آن جنگل سرسبز و زیبا و در غرب آن روستاهای پرچیکلا، تنگ لته و خانه عباسی و در شمال آن روستاهای مرمت و خارکش قرار دارند. این روستا در میان باغستان‌ها و جنگل‌های طبیعی و پرورشی محصور شده و دارای آب و هوای لطیف و معتدل می‌باشد. در واقع این روستا و روستاهای اطراف آن در آغاز کوهپایه‌های شهرستان ساری قرار دارند.

روستاهای ساری ( معرفی 390 روستای ساری )

روستای پایین‌ملیک

پایین ملیک، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان اسفیورد شوراب قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۶۵۴ نفر بوده‌است.

روستای پرچین‌کلا

پرچین‌کلا یا پرچی‌کلا ، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد. تپه قلعه پرچی‌کلا در این روستا قرار دارد.این روستا در دهستان کلیجان رستاق سفلی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۶۷نفر (۸۱خانوار) بوده‌است.

روستای پرکوه

پَرکوه، روستایی است از توابع دهستان فریم بخش دودانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.حمام تاریخی پرکوه نیز در این روستا واقع شده‌است.گویشوران منطقهٔ فریم به زبان طبری و با لهجهٔ پریمی سخن می‌گویند، البته در لهجه روستاها به فراخور پراکندگی و به میزان دوری از هم نیز رنگارنگی و تفاوت‌های آوایی و کلامی دیده می‌شود اما این گوناگونی سبب نابسامانی و اختلال در پیام‌رسانی و ارتباط زبانی نمی‌گردد.

روستاهای ساری ( معرفی 390 روستای ساری )

روستای پروریج‌آباد

پروریج‌آباد، روستایی است از توابع بخش کلیجان‌رستاق شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان تنگه سلیمان قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۹۴ نفر بوده‌است.

روستای پشرت

پشرت، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان پشتکوه قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۶۱نفر (۴۷ خانوار) بوده‌است

روستای پلسک

پلسک یک روستا در ایران است که در دهستان تنگه سلیمان واقع شده‌است.پلسک ۱۰۰ نفر جمعیت دارد.

روستای پل‌گردن

پل‌گردن، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان کلیجان رستاق سفلی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۸۱۹ نفر بوده‌است.

روستای پنبه‌چوله بالا

پنبه‌چوله بالا، روستایی است از توابع بخش رودپی شمالی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان فرح‌آباد جنوبی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۷۲۵ نفر بوده‌است.

روستای پنبه‌چوله پایین

پنبه‌چوله پایین، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان رودپی شمالی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۱۶۱ نفر (۳۱۴ خانوار) بوده‌است.

روستای پنبه‌زارکتی

پنبه‌زارکتی، روستایی است از توابع بخش رودپی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان رودپی غربی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۴۷۳ نفر بوده‌است.

روستای پهن‌در

پهندر، روستایی است از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان فریم قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۷۳ نفر (۷۷ خانوار) بوده‌است.
روستاهای ساری ( معرفی 390 روستای ساری )

روستای پهنه‌کلا جنوبی

پهنه‌کلا جنوبی، روستایی است از توابع بخش کلیجان‌رستاق شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان کلیجان‌رستاق علیا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۴۴۶ نفر (۱۱۹ خانوار) بوده‌است.

روستای پهنه‌کلا شمالی

پهنه‌کلا شمالی، روستایی است از توابع بخش کلیجان‌رستاق شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان کلیجان‌رستاق علیا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۲۰۳ نفر (۲۹۱ خانوار) بوده‌است.

روستای تاج‌الدین‌محله

روستای تازه‌آباد جهاد

روستای تازه‌آباد سپاه

روستای تاکام

روستای تالارک

روستای تجنک سفلی

روستای تجنک علیا

روستای ترکام

روستای ترم

روستای تکیه پهنه‌کلا

روستای تلارم

روستای تلاوک

روستای تلمادره

روستای تلوباغ

روستای تلوکلا

روستای تنگ‌لته

روستای تیر جاری

روستای تیرکلا (ساری)

روستای تیلک (ساری)

روستای تیله‌بن

روستای جره‌سر

روستای جعفرآباد (ساری)

روستای جعفرکلا

روستای جمال‌الدین‌کلا

روستای جندین

روستای جورجاده

روستای جیجاد

روستای چاچکام

روستای چالو (ساری)

روستای چفت‌سر (ساری)

روستای چفت‌سر آکند

روستای چمازک

روستای چناربن (ساری)

روستای چورت

روستای چهار رودبار

روستای حاجی‌آباد (ساری)

روستای حاجی‌آباد (مذکوره ساری)

روستای حاجی‌کلا (اسفیورد شوراب)

روستای حاجیکلا (ساری)

روستای حسین‌آباد (ساری)

روستای حمیدآباد (ساری)

روستای خارخون

روستای خارکش

روستای خارمیان

روستای خاریک

روستای خال‌خیل

روستای خان‌عباسی

روستای خانه‌سرمرز

روستای خرم‌آباد (ساری)

روستای خرم‌آباد دینه‌سر

روستای خلرد

روستای خنارآباد

روستای خوشاب (ساری)

روستای خوش‌رودبار

روستای خوش‌نشان

روستای خیرآباد (ساری)

روستای دادوکلا

روستای دارابکلا

روستای دازمیرکنده

روستای دامادکلا

روستای دامیر

روستای درازمحله (ساری)

روستای درزیکلا (ساری)

روستای دروار (ساری)

روستای دروپی

روستای دریک (ساری)

روستای دزدک (ساری)

روستای دلاک‌خیل

روستای دمیرکلا

روستای دنگ‌سرک

روستای دولت‌آباد (ساری)

روستای دیدو (چهاردانگه)

روستای دیم‌توران

روستای دینک (ساری)

روستای دینه‌سر

روستای دیوکتی

روستای ذغال‌چال

روستای ذکریاکلا

روستای رسبرم

روستای رسکت سفلی

روستای رسکت علیا

روستای رگن‌دشت

روستای رودبار ادرو

روستای رودبار خارخون

روستای رودبار نقیب‌ده

روستای رودبارکلا

روستای رودپشت (ساری)

روستای روشنکوه

روستای ریگ‌چشمه (ساری)

روستای زرگرباغ

روستای زرویجان

روستای زرین‌آباد سفلی

روستای زرین‌آباد علیا

روستای زلم

روستای زوارمحله

روستای سادات‌محله (ساری)

روستای سان‌خیل

روستای سر کت (روستا)

روستای سرخ ولیک (ساری)

روستای سرخ‌کلا

روستای سرکام

روستای سعیدآباد (چهاردانگه)

روستای سعیدآباد (رودپی)

روستای سقندین‌کلا

روستای سلوکلا

روستای سلیم بهرام

روستای سلیم شیخ

روستای سلیمان‌محله

روستای سمسکنده علیا

روستای سمندک

روستای سنام

روستای سنته (ساری)

روستای سنگ‌بن

روستای سنگتراشان

سنگتراشان یکی از روستاهای شهرستان ساری در استان مازندران ایران است. این روستا در دهستان کلیجان رستاق سفلی در بخش مرکزی شهرستان ساری واقع است. بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵، جمعیت این روستا ۱۷۱۸ نفر (۴۳۷ خانوار) بوده‌است.این روستا میان روستاهای ترم و شکتا و بالادزا قرار دارد.

روستاهای ساری ( معرفی 390 روستای ساری )

روستای سنگ‌چشمه

سنگ‌چشمه، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد. این روستا در چند کیلومتری روستاهای خلرد و لالا جای دارد.این روستا در دهستان چهاردانگه قرار دارد و بر پایهٔ سرشماری سال ۱۳۹۰ دارای ۰ نفر جمعیت می‌باشد.
روستاهای ساری ( معرفی 390 روستای ساری )

روستای سنگده

سنگده، روستایی است از توابع شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۲۲۷ نفر بوده‌است.روستای سنگده دارای قدمت تاریخی است که در زمان قدیم نام انرا سید محله میگفتند زیرا عموم مردم این روستا سید بودند .

روستای سنگ‌سرلنگه

سنگ‌سرلنگه، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان رودپی جنوبی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۷۹ نفر بوده‌است.

روستای سنور

سنور، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان چهاردانگه قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۶۱ نفر بوده‌است.

روستای سواسره

سواسره، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد. حمام سواسره در این روستا واقع است. حمام سواسره قدمت تاریخی دارد و به تازگی بازسازی شده‌است.این روستا در دهستان چهاردانگه قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۴۷ نفر بوده‌است.

روستای سوته

سوته، روستایی است از توابع بخش رودپی شمالی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان فرح‌آباد شمالی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن۱۵۰۰نفر (۳۵۰خانوار) بوده‌است.

روستای سودکلا

سودکلا، روستایی است از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان بنافت قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۵۷ نفر (۵۷ خانوار) بوده‌است.در بخش دودانگه شهرستان ساری، هشت کیلومتری شهرمحمدآباد (مرکزبخش دودانگه)، دهستان بنافت، روستای سودکلا درمیان گورستان عمومی روستا واقع شده‌است.

روستاهای ساری ( معرفی 390 روستای ساری )

روستای سوزنک

سوزنک، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود کوچک قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۶۶ نفر بوده‌است.

روستای سیاوش‌کلا

سیاوش‌کلا، روستایی است در ۹۰ کیلومتری جنوب ساری که از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری می‌باشد.سیاوش‌کلا و آبادی‌های پیرامون (که جزء دهستان نرم‌آب‌دوسر بوده‌اند) تا چند سال پس از انقلاب از روستاهای دودانگه شمرده می‌شده‌اند اما بر پایهٔ تقسیمات انجام‌شده، دو دهستان از دهستان‌های بخش دودانگه یعنی نرم‌آب‌دوسر و پشت‌کوه از این بخش جدا و به ترتیب به بخش چهاردانگه و شهرستان مهدی‌شهر استان سمنان پیوست شدند.راه ارتباطی این روستا در استان مازندران، از جادهٔ ساری-کیاسر و سپس فرعیِ منطقهٔ نرم‌آب‌دوسر و در استان سمنان از طریق شهمیرزاد و فولادمحله و سپس فرعی روستای بالاده می‌باشد.
این روستا در دهستان چهاردانگه قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۰۵ نفر (۳۰ خانوار) بوده‌است.

روستاهای ساری ( معرفی 390 روستای ساری )

روستای سیاه‌دشت سفلی

سیاه‌دشت سفلی، روستایی است از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان فریم قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۶۶ نفر بوده‌است.

روستای سیاه‌دشت علیا

سیاه‌دشت علیا، روستایی است از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان فریم قرار داشته و بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۲نفر (۶خانوار) بوده‌است.

روستای سیدمحله

سیدمحله، روستایی است از توابع بخش رودپی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان رودپی غربی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۵۴۴ نفر بوده‌است.

روستای شب‌کلا

شب‌کلا، روستایی است از توابع بخش کلیجان‌رستاق شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان کلیجان‌رستاق علیا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۱۷نفر (۴۶خانوار) بوده‌است.

روستای شرف‌آباد

شرف‌آباد، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان مذکوره قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۸۴۳نفر (۷۶۴ خانوار) بوده‌است.

روستای شرفدارکلا سفلی

شرفدارکلا سفلی، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان اسفیورد شوراب قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۸۴۴نفر (۲۰۸خانوار) بوده‌است.

روستای شرفدارکلا علیا

شرفدارکلا غلیا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان اسفیورد شوراب قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۷۵۲ نفر بوده‌است.

روستای شریف‌آباد

شریف‌آباد یا شریف‌باغ روستایی در دهستان فرح آباد شمالی بخش رودپی شمالی شهرستان ساری استان مازندران می باشد.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۱۴۶ نفر (۵۲ خانوار) بوده‌است.

روستای شعبان‌خیل

شعبان‌خیل، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان پشتکوه قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۸نفر (۳خانوار) بوده‌است.

روستای شکتا

شکتا، روستایی است از توابع بخش کلیجان‌رستاق شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان کلیجان‌رستاق علیا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۹۶۴ نفر بوده‌است.

روستای شلدره

شلدره، روستایی است از روستاهای ساری از توابع بخش دودانگه که در استان مازندران واقع شده است .نام این روستا «شِلدره ( sheldare)بر وزن دلبره است که در لغت‌نامه ی دهخدا به نادرست شُلدره آمده‌است.این روستا امروزه به سبب داشتن چند چهره ی فرهنگی و دانشگاهی و فعالیت‌های علمی – تحقیقی آنان مرکز فرهنگی و فرهنگ شهر فریم خوانده می‌شود. این روستا از شرق به روستای کرچا ،از غرب به روستای محمد آباد ،از جنوب به روستای کهنه ده و از شمال به روستای امام زاده علی پیوند می یابد. در باره ی نام این روستا دکتر اکبری شلدره می نویسد: « واژهٔ شِلدره ، راکه تاکنون دربارهٔ اش درنگ‌ها داشته‌ام ، به گمانم می‌شود به گونه‌های زیر تفسیرکرد: الف – ترکیبی از دو واژهٔ «شِل » و «دَره»است . شِل در گویش منطقه دودانگه به معنای نهال درخت است مثلاً سه شل یعنی نهال سیب ،و کلمه ی «دره» به معنای «هست و وجوددارد» می‌باشد ،بنابراین واژهٔ شلدره به معنای مکانی که نهال دارد ،نهالستان. ب- شِل در قدیم به معنای نوعی سلاح آهنی بوده‌است و شلدره یعنی جایی که سلاح آهنی در آن موجود است. پ- به سبب این که رودی در جنوب این روستا جاری است برخی بر این باورندکه شلدره ترکیبی از واژهٔ شل و دره به معنای درّهٔ سُست ولرزان است.البته اگر این معنا را بپذیریم تلفظ آن نیز متفاوت خواهد بود.یعنی همان تلفظی که شکل فارسی شدهٔ آن را در دهخدا و نادرستی آن را نیز یادآور شده‌ایم….»
مردم این روستا از قومیت طبری (مازندرانی) هستند. مردم این روستا به گویش ساروی از زبان مازندرانی سخن می‌گویند.این روستا در دهستان فریم یا پریم در حدود ۶۵ کیلومتری جنوب شهر ساری قرار دارد و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۷۰ نفر بوده‌است.

روستاهای ساری ( معرفی 390 روستای ساری )

روستای شلیمک

شلیمک، روستایی است از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان فریم قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۶ نفر بوده‌است.

روستای شهاب لیلم

شهاب لیلم، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان مذکوره قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۵۴ نفر بوده‌است.

روستای شهرک جانبازان

شهرک جانبازان، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان اسفیورد شوراب قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۳۳ نفر بوده‌است.

روستای شهرک شهید نوروزیان

شهرک شهید نوروزیان، روستایی است از توابع بخش کلیجان‌رستاق شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان کلیجان‌رستاق علیا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۸۱۷ نفر (۲۴۸ خانوار) بوده‌است.

روستای شهرک صنعتی

شهرک صنعتی، روستایی است از توابع بخش رودپی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان رودپی شرقی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۲ نفر بوده‌است.

روستای شهرک فرهنگیان

شهرک فرهنگیان(ساری)، دومین شهرک ثبت شده در اداره ثبت اسناد میباشد. این شهرک شهرکی خودگردان است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.در طی سالیان گذشته به دلیل سوء مدیریت های صورت گرفته فضای جذاب و چشم نواز شهرک فرهنگیان رو به زوال سوق یافته بود. با برگزاری انتخابات مردمی که با همت پایگاه مقاومت بسیج شهید رجایی و محوریت مسجد در ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ صورت گرفت با پای کار آمدن افرادی دلسوز رفته رفته رونق و سرزندگی به شهرک بازگشته است. تا جایی که در طی تنها چند ماه اقدامات صورت گرفته توسط این افراد باعث سرسبزی محیط و پیشرفت چشمگیر این شهرک گشته است.
این روستا در دهستان اسفیورد شوراب قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۹۱۱ نفر بوده‌است.این شهرک در مجاورت چند روستا می‌باشد به‌طور مثال روستای سرخکلا ، کردخیل و رودپشت . این شهرک داری مسجدی به نام مسجد امام حسین و همچنین دارای یک ورزشگاه و یک مدرسه در دو مقطع ابتدایی و راهنمایی می‌باشد .

روستای شیخ‌علی‌محله

شیخ‌علی‌محله، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان رودپی جنوبی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۴۹۶ نفر بوده‌است.

روستای شیخ‌کلا

شیخ‌کلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان اسفیورد شوراب قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۹۳ نفر بوده‌است.

روستای شیرین‌بول

شیرین‌بول، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان رودپی شمالی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۰۴۴ نفر بوده‌است.

روستای شیشک

ششک، (Sheshk)روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می‌باشد.این روستا در دهستان گرماب قرار داشته و بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۱۳ نفر بوده‌است.

روستای صاحبی

صاحبی، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد. این روستا دارای بیشترین زمین شالیزاری در سطح میاندرود می باشد.براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت این روستا ۷۶۱ نفر بوده‌است.

روستای صالح‌آباد

صالح‌آباد، روستایی است از توابع بخش رودپی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان رودپی شرقی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۵۱ نفر (۳۷ خانوار) بوده‌است.

روستای صفرآباد

صفرآباد، روستایی است از توابع بخش رودپی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان رودپی شرقی قرار داشته و بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۰۸۳نفر (۲۸۹خانوار) بوده‌است.

روستای صلاح

صلاح، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان گرماب قرار داشته و بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۰۷ نفر بوده‌است.

روستای صلاح‌الدین‌محله

صالح‌الدین‌محله، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان رودپی جنوبی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۴۶۲ نفر بوده‌است.

روستای طالقانی‌محله

طالقانی‌محله، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان اسفیورد شوراب قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۲۰۸ نفر بوده‌ است.

روستای طاهرآباد

طاهرآباد، روستایی است از توابع بخش رودپی شمالی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان فرح‌آباد شمالی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۶۰ نفر بوده‌است.

روستای طاهرده

طاهرده، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود کوچک قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۵۸ نفر بوده‌است.

روستای طوربدار

طوربدار، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان مذکوره قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن۱۲۹ نفر بوده‌است.

روستای طوقدار

طوقدار، روستایی است از توابع بخش رودپی شمالی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان فرح‌آباد شمالی قرار داشته و بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵صورت گرفته،جمعیت آن ۲۵۹۷ نفر (۲۳۱ خانوار) می باشد

روستای عالی‌باک

عالیواک، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان رودپی جنوبی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۰۳ نفربوده‌است.

روستای عالی‌کلا

عالیکلا، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان پشتکوه قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۴۹ نفر (۲۰ خانوار) بوده‌است.

روستای عباسعلی‌کش

عباسعلی‌کش، روستایی است از توابع بخش رودپی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان رودپی غربی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۸۲۱ نفر بوده‌است.

روستای عرب‌خیل

عرب‌خیل، روستایی است از توابع بخش رودپی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان رودپی غربی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۲۲ نفر (۵۵ خانوار) بوده‌است.

روستای عرب‌محله

عرب‌محله، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان رودپی جنوبی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۳۴ نفر بوده‌است.

روستای عقه‌خیل

عقه‌خیل، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان چهاردانگه قرار داشته و بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۷ نفر بوده‌است.

روستای علمدارده

علمدارده، روستایی است از توابع بخش کلیجان‌رستاق شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان تنگه سلیمان قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۱۳ نفر بوده‌است.

روستای علوی‌کلا

علویکلا، روستایی است از توابع بخش کلیجان‌رستاق شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان کلیجان‌رستاق علیا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۳۸ نفر (۶۳ خانوار) بوده‌است.

روستای علی‌آباد

علی‌آباد، روستایی است از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان فریم قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۶۲نفر (۴۹ خانوار) بوده‌است.

روستای علی‌کتی

علی‌کتی، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان مذکوره قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۳۵ نفر بوده‌است.

روستای عیسی خندق

عیسی خندق، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.آب آشامیدنی این روستا از چاه محلی تأمین می‌گردد که تحت نظارت بهداشت و سازمان آب شهرستان ساری می‌باشد. شغل اکثر اهالی این روستا کشاورزی می‌باشد و باغداری (مرکبات) به عنوان شغل دوم این روستا مطرح می‌باشد.این روستا در دهستان مذکوره قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۶۱۶ نفر بوده‌است.

روستای فرح‌آبادخیل

فرح‌آبادخیل، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان مذکوره قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۲۹ نفر بوده‌است.

روستای فیروزکنده سفلی

فیروزکنده سفلی، روستایی است از توابع بخش رودپی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان رودپی شرقی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۲۵۱ نفر بوده‌است.

روستای فیروزکنده علیا

فیروزکنده علیا، روستایی است از توابع بخش رودپی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان رودپی شرقی قرار داشته و بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۲۸۴ نفر بوده‌است.

روستای قاجارخیل

قاجارخیل، روستایی است از توابع بخش رودپی شمالی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان فرح‌آباد شمالی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۱۹۸ نفر بوده‌است.

روستای قادیکلا

قادیکلا، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان گرماب قرار داشته و بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۴۴۸ نفر (۱۳۱ خانوار) بوده‌است.

روستای قادیکلا (میاندورود کوچک ساری)

قادیکلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود کوچک قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۹۷۲ نفر (۲۵۶ خانوار) بوده‌است.

روستای قارن‌سرا

قارن‌سرا، روستایی است از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان فریم قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۲۲ نفر بوده‌است.

روستای قرق

قرق، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران ایران که در سال‌های اخیر به شهر ساری الحاق شد و اکنون یکی از محلات منطقه دو شهرداری ساری بشمار می‌رود.این محله در شهر ساری قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۰۷۰۴ نفر بوده‌است.

روستای قلعه

قلعه، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان چهاردانگه قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۸۱ نفر بوده‌است.

روستای قلعه‌سر

قلعه‌سر، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان پشتکوه قرار داشته و بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۸۱ نفر (۱۳۵ خانوار) بوده‌است.

روستای قورتیکلا

قورتیکلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد .که در کنار روستای سمسکنده واقع شده‌است.این روستا در دهستان میان‌دورود کوچک قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۸۱۳ نفر بوده‌است.

روستای کارکنده

کارکنده، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان مذکوره قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۱۳ نفر (۷۶ خانوار) بوده‌است.

روستای کارنام

کارنام، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان گرماب قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۵۴ نفر بوده‌است.

روستای کتریم

کتریم، روستایی است از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان فریم قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۰۱ نفر بوده‌است.

روستای کجرستاق

کجرستاق، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان گرماب قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن کمتر از سه نفر بوده‌است.

روستای کرچا

کرچا روستایی است از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان فریم قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۵۹ نفر بوده‌است.

روستاهای ساری ( معرفی 390 روستای ساری )

روستای کردخیل (رودپی شمالی ساری)

کردخیل، روستایی است از توابع بخش رودپی شمالی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان فرح‌آباد جنوبی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۰۷ نفر (۱۰۹ خانوار) بوده‌است.

روستای کردخیل

کردخیل، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان اسفیورد شوراب قرار داشته و براساس سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته جمعیت برابر با ۱۲۵۰ نفر(۲۵۰ خانوار) بوده‌است.

روستای کردمیر

کردمیر، روستایی از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می‌باشد. کردمیر در زبان طبری معروف به شبانان یا چوپانان است.این روستا در دهستان پشتکوه قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۷۵ نفر (۱۳۷خانوار) بوده‌است.

روستای کرسام

کرسام، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان گرماب قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۴ قرار گرفت حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ خانوار بوده و اسم این روستا در قدیم کرسنگ بوده که منظور همان تخت سنگ‌های بزرگ می‌باشد .این روستا از اهالی خون گرم و مهمانواز تشکیل شده‌است که دارای رسومات مذهبی بسیار جالب وبی نظیر می‌باشد.

روستای کرسب

کرسب روستایی است از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان فریم قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۱۷ نفر بوده‌است.

روستاهای ساری ( معرفی 390 روستای ساری )

روستای کسوت

کسوت، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان گرماب قرار داشته و بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۶۳ نفر بوده‌است.

روستاهای ساری ( معرفی 390 روستای ساری )

روستای کلاج خوسه

کلاج خوسه، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان گرماب قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۱ نفر بوده‌است.

روستای کلاخیل

کلاخیل، روستایی است از توابع بخش کلیجان‌رستاق شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان تنگه سلیمان قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن۵۶ نفر بوده‌است.

روستای کلاک

کلاک، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود کوچک قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۶۰ نفر بوده‌است.

روستای کلاکرده

کلاکرده، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان گرماب قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۲ نفر بوده‌است.

روستای کلامک

کلامک، روستایی است از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان فریم قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۲ نفر بوده‌است.

روستای کلقوچال

کلقوچال، روستایی است از توابع بخش کلیجان‌رستاق شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان کلیجان‌رستاق علیا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۶۲ نفر بوده‌است.

روستای کلکنار

کلکنار، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان پشتکوه قرار داشته و بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۸ نفر (۲۵ خانوار) بوده‌است.

روستای کلمهر

کلمهر، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان رودپی شمالی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۵۲ نفر بوده‌است.

روستای کلیج‌کلا

کلیج‌کلا، روستایی است از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان فریم قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۴۸ نفر (۱۴ خانوار) بوده‌است.
روستاهای ساری ( معرفی 390 روستای ساری )

روستای کمرکلا

کمرکلا، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان چهاردانگه قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۸ نفر بوده‌است.

روستای کنتا

کنتا، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان چهاردانگه قرار داشته و بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۴۱ نفر (۲۱ خانوار) بوده‌است.

روستای کندسبن

کندسبن، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان گرماب قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۰ نفر بوده‌است.

روستای کندلک

کندلک، روستایی است از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان فریم قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن۵۶ نفر بوده‌است.

روستای کنیم

کنیم، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد. در این روستا یک فضای سبز وجود دارد که به تازگی افتتاح شده.این روستا در دهستان چهاردانگه قرار داشته و بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۳۸ نفر بوده‌است.پدرِ علی اکبر داور ( وزیر عدلیه در دوران پهلوی اول ) در این روستا به دنیا آمده است.

روستاهای ساری ( معرفی 390 روستای ساری )

روستای کوات

کوات، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان پشتکوه قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۲۷ نفر (۸۱ خانوار) است.

روستای کوهی‌خیل

کوهی‌خیل، روستایی است از توابع بخش رودپی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان رودپی شرقی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۰۵نفر (۵۲ خانوار) بوده‌است.

روستای کوی صاحب‌الزمان

کوی صاحب‌الزمان، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان اسفیورد شوراب قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۲۲ نفر (۸۲ خانوار) بوده‌است.

روستای کهنه‌ده

کهنه‌ده، روستایی است از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان فریم قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۴۳ نفر (۱۳خانوار) بوده‌است.

روستای کیاده

کیاده، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد. فاصلۀ تقریبی این روستا از شهر ساری ۶۵ کیلومتر می‌باشد.این روستا در دهستان چهاردانگه قرار داشته و بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۴ نفر (۱۹ خانوار) بوده‌است.

روستای کی‌کلا

کی‌کلا، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان چهاردانگه قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۳ نفر بوده‌است.

روستای گالش‌کلا

گالش‌کلا، روستایی است از توابع بخش رودپی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان رودپی غربی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۴۲۲نفر (۱۲۰خانوار) بوده‌است.

روستای گرجی‌پل

گرجی‌پل، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان رودپی شمالی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۷۶ نفر بوده‌است.

روستای گرجی‌کلا

گرجی‌کلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان اسفیورد شوراب قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۸۶۸ نفر بوده‌است.

روستای گردشی

گردشی، روستایی است از توابع بخش کلیجان‌رستاق شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان تنگه سلیمان قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۲۸ نفر بوده‌است.

روستای گرزمون

گرزمون، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان مذکوره قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۷نفر (۶ خانوار) بوده‌است.

روستای گرمرود

گرمرود، روستایی است از توابع بخش کلیجان‌رستاق شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان کلیجان‌رستاق علیا قرار داشته و بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۵۸نفر بوده‌است.

روستای گرمستان

گرمستان، روستایی است از توابع بخش کلیجان‌رستاق شهرستان ساری در استان مازندران ایران.روستای گرمستان از جاذبه‌ها و مناظر طبیعی و گردشگری زیبایی برخوردار است ،که از آن جمله می‌توان به : جنگل‌های ازدارک، رودخانه‌ی تجن ،‌ شالیزاهای سرسبز وباغات مرکبات اشاره کرد. با توجه به این جاذبه‌ها روستا در سال‌های اخیر شاهد ویلا سازی‌های گسترده بوده‌است .براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۹۵ نفر بوده‌است.

روستای گل جاری

گل جاری، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان چهاردانگه قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۳ نفر بوده‌است.

روستای گل‌باغ

گل‌باغ، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان چهاردانگه قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستاهای ساری ( معرفی 390 روستای ساری )

روستای گل‌چینی

گل‌چینی، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان اسفیورد شوراب قرار داشته و بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۰۳۸ نفر بوده‌است.

روستای گل‌خواران

گل خواران، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان چهاردانگه قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۲ نفر (۱۰ خانوار) بوده‌است.

روستای گل‌نشین

گل‌نشین، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان رودپی جنوبی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۵۲ نفر بوده‌است.

روستای گلورد

گلورد، روستایی است از توابع بخش کلیجان‌رستاق شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان تنگه سلیمان قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۲ صورت گرفته، جمعیت آن ۴۵۲۳ نفر (۹۳ خانوار) بوده‌است.

روستای گله‌کلا

گله‌کلا [گ ِ ل َ / ل ِ ک َ] (اِخ) دهی است از دهستان اسفیورد شورآب بخش مرکزی شهرستان ساری که در ۹۰۰۰گزی جنوب باختری ساری و ۳۰۰۰گزی جنوب راه شوسهٔ ساری به شاهی واقع شده‌است. هوای آن معتدل و مرطوب و سکنهٔ آن ۵۵۰ تن است. آب آنجا از چاه تأمین می‌شود. محصول آن غلات، پنبه، توتون، سیگار، نیشکر و شغل اهالی زراعت و راه آن مالرو است. زمستان گله داران سوادکوه برای تعلیف گوسفندان از مراتع این ده استفاده می‌نمایند.

روستای گله‌دون

گله‌دون، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود کوچک قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۳۵۱ نفر بوده‌است.

روستای گله‌کلا کارکنده

گله‌کلا کارکنده، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان مذکوره قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۲۸ نفر (۶۴ خانوار) بوده‌است.

روستای گنداب

گنداب، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران میباشد.این روستا در دهستان چهاردانگه قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۹۶نفر (۳۲خانوار) بوده‌است.

روستای گوگ‌باغ

گوگ‌باغ، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود کوچک قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۰۹ نفربوده‌است.

روستای گوهرده

گوهر ده، روستایی بود از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری در استان مازندران ایران. این روستا سال‌ها پیش متروک شد و ساکنانش به مکان‌های دیگر از جمله روستای جمال‌الدین‌کلا کوچیدند.منطقهٔ گوهرده امروزه از دودانگه منتزع شده و جزئی از بخش چهاردانگه می‌باشد.
روستاهای ساری ( معرفی 390 روستای ساری )

روستای گیله‌کلا سفلی

گیله‌کلا سفلی، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد. این روستا در دهستان اسفیورد شوراب قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۸۱۸ نفر (۲۰۷خانوار) بوده‌است.

روستای گیله‌کلا علیا

گیله‌کلا علیا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان اسفیورد شوراب قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۳۳ نفر (۸۳ خانوار) بوده‌است.

روستای لارما

لارما روستایی است از توابع بخش کلیجان‌رستاق شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان تنگه سلیمان قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن۶۵ نفر (۲۸خانوار) بوده‌است.این روستا از نظر تقسیم کشوری جزو بخش کلیجان‌رستاق و دهستان تنگه سلیمان در شهرستان ساری می‌باشد. این روستا در غرب روستای کلاخیل و در شمال روستای میدانک قرار دارد، ضمن اینکه روستاهای پلسک و بخشی از روستای آبکسر در قسمت جنوبی روستا قرار دارند.

روستای لاک‌دشت

لاک‌دشت، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود کوچک قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۰۰نفر (۸۲ خانوار) بوده‌است.

روستای لالا

لالا، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.علامه جعفری دلیل نام‌گذاری این روستا را شبیه بودن به گهواره به علت احاطه شدن توسط کوه‌های اطراف بیان کردند.از جاذبه‌های گردشگری این روستای زیبا می‌توان به جنگل پوشیده از درختان، امام زاده سید صالح، آببندان، کوه‌ها و دشت‌های سرسبز و… نام برد.این روستا در دهستان چهاردانگه قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۹۳نفر (۱۰۰خانوار) بوده‌است.

روستاهای ساری ( معرفی 390 روستای ساری )

روستای لنگر

لنگر نام یکی از روستاهای بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می‌باشد . این روستا در موقعیت جنوب شرقی استان در کیلومتر هفتاد و پنج محور ساری – سمنان واقع شده که به لحاظ آب و هوا دارای ویژگی منحصر به خود می‌باشد . نام این منطقه بر اساس تاریخ طبری لنگورخان بوده که در مرور زمان به لنگر تغییر یافته‌است.بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵ ، جمعیت این روستا ۴۷۳ نفر (۱۲۱ خانوار) بوده‌است

روستای لولت

لولت، روستایی است از توابع بخش کلیجان‌رستاق شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان تنگه سلیمان قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۲ نفر بوده‌است.

روستای لیمون

لیمون، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان مذکوره قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۶۵ نفر بوده‌است.

روستای ماچک‌پشت

ماچک‌پشت، روستای دهستان اسفیورد شوراب ، از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران ایران که ۱۳کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد و تردد اهالی از جاده ساری به جویبار و روستای تیرکلا انجام می شود.همچنین روستای ماچک پشت از شمال محدود به روستای تیرکلا و از مابقی جهات وصل به مزارع کشاورزی است.نام سابق این روستا کَراکَنده بود.ماچِک نام باستانی رودی است که از میان این روستا می گذرد.شواهد و قرائن حاکی از آنست که طی سده های پیشین مردم به علت شیوع بیماری کشنده واگیر (احتمالا طاعون )مجبور به ترک محل زندگی خود شدند و به آن سوی رود ماچِک پناه آوردند. بدین ترتیب این رود نماد زندگی شد و نام روستای جدید ماچک پشت شکل گرفت.
تپه گور کن مربوط به هزاره اول قبل از میلاد است و در شهرستان ساری، بخش مرکزی، روستای ماچک پشت واقع شده و این اثر در تاریخ ۱ مهر ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۱۰۲۹۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
سقانفار ماچک پشت مربوط به دوره قاجار است و در تاریخ ۱۶ شهریور ۱۳۹۱ با شمارهٔ ثبت ۳۰۹۶۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. این اثر تاریخی اخیرا مورد مرمت قرار گرفته است.
این روستا در دهستان اسفیورد شوراب قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۷۰۰ نفر (۷۰۰ خانوار) بوده‌است.

روستای مازارستاق

مازارستاق، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان چهاردانگه قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۴ نفر (۲۰ خانوار) بوده‌است.

روستای مال‌خواست

مال‌خاست، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان پشتکوه قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۳۹ نفر (۱۰۷ خانوار) بوده‌است.
روستاهای ساری ( معرفی 390 روستای ساری )

روستای ماه‌فروجک

ماه‌فروجک، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان اسفیورد شوراب قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۸۱۵ نفر بوده‌است.

روستای ماه‌فروزمحله سفلی

ماه‌فروزمحله سفلی، روستایی است از توابع بخش رودپی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان رودپی شرقی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۱۱۶ نفر بوده‌است.

روستای ماه‌فروزمحله علیا

ماه‌فروزمحله علیا، روستایی است از توابع بخش رودپی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان رودپی شرقی قرار داشته و بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۸۰۵ نفر بوده‌است.

روستای مته‌کلا

مته‌کلا، روستایی است از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان فریم قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۸۲ نفر (۲۲ خانوار) بوده‌است.

روستای مجتمع مسکونی ارم

مجتمع مسکونی ارم، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان اسفیورد شوراب قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۱۹ نفر بوده است.

روستای مجی

مجی، روستایی است از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا از شمال به روستای تلاوک و کتریم و از شرق به روستای پهندر و از غرب به سد فریم صحرا منتهی میشود.علت نام گذاری مجی از زبان طبری به معنی قدمگاه(تفرجگاه)است زیرا این محل در سابق محل تفریح و گردش روستاهای شمال و جنوب خود بوده است.این روستا در دهستان فریم قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۷۹ نفر بوده‌است.

روستاهای ساری ( معرفی 390 روستای ساری )

روستای مرزرود

مرزرود، روستایی است از توابع بخش رودپی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان رودپی شرقی قرار داشته و بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۷۱۲ نفر بوده‌است.

روستای مرگاو سفلی

مرگاو سفلی، روستایی است از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان فریم قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۰۶ نفر (۲۸ خانوار) بوده‌است.

روستای مرگاو علیا

مرگاب علیا (به مازندرانی: بالا مرگو)، روستایی است از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان فریم قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۵۰نفر (۵۰ خانوار) بوده‌است.

روستاهای ساری ( معرفی 390 روستای ساری )

روستای مرمت

مرمت، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود کوچک قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۹۵۴ نفر بوده‌است.

روستای مزارع زلم

مزارع زلم، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان گرماب قرار داشته و بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۰نفر (۰خانوار) بوده‌است.

روستای مزده

مزده، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان گرماب قرار داشته و بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۳۸ نفر بوده‌است.

روستای مزرعه وستمین

مزرعه وستمین، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان چهاردانگه قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۴۹ نفر بوده‌است.

روستای مسکوپا

مسکوپا، روستایی است از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان فریم قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۴۶ نفر بوده‌است.

روستای مشون‌کلا

مشون‌کلا، روستایی است از توابع بخش کلیجان‌رستاق شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان کلیجان‌رستاق علیا قرار داشته و بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۴ نفر بوده‌است.

روستای مشهدی‌کلا

مشهدی‌کلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان اسفیورد شوراب قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۸۴ نفر (۹۱ خانوار) بوده‌است.

روستای مفتی‌کلا

مفتی‌کلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان مذکوره قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۷۲۹ نفر بوده‌است.این روستای دارای چشمه طبیعی به نام قلقله (قلقله سر) باقدمت بیش از ۳۰۰ سال است و از قدیمی‌ترین روستاهای منطقه می‌باشد.

روستای مقام

مقام، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان مذکوره قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۴۴ نفر بوده‌است.

روستای ملک‌آباد بالا

ملک‌آباد بالا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد که در ۱۵کیلومتری ساری واقع شده است.این روستا در دهستان میان‌دورود کوچک قرار داشته و بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۴۰۰ نفر (۱۱۱ خانوار) بوده‌است.

روستای ملک‌آباد پایین

ملک‌آباد پایین، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود کوچک قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۴۰۹نفر (۱۰۹ خانوار) بوده‌است.

روستای ملیک

ملیک، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان اسفیورد شوراب قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۳۵ نفر بوده‌است.

روستای منزل‌دره

منزل‌دره، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان چهاردانگه قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۰۵ نفر بوده‌است.

روستای موزی‌باغ

موزی‌باغ، روستایی است از توابع بخش رودپی شمالی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان رودپی شمالی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۷۲ نفر بوده‌است.

روستای موزی‌بن

موزی‌بن، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان رودپی جنوبی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۳۷ نفر بوده‌است.

روستای مولا

مولا، روستایی است از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان فریم قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۹ نفر بوده‌است.

روستای میارکلا

میارکلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران ایران است. امامزاده ابراهیم از جمله مکان‌های زیارتی این روستا به شمار می‌رود.این روستا در دهستان مذکوره قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۵۱۴ نفر بوده‌است.امیدوارم تا اینجا خسته نشده باشید در ادامه سیری در ایران مابقی روستاها را معرفی می کند .

روستای میانا

میانا روستایی است از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری در استان مازندران میباشد.این روستا در ۷۵ کیلومتری جنوب ساری و ۱۴ کیلومتری مرکز بخش دودانگه در دامنه رشته البرز با ارتفاع ۱۱۰۰-۱۷۰۰ متر از سطح دریا واقع شده‌است. از نظر اقلیمی با توجه به کوهستانی بودن زمستانی سرد و یخبندان و تابستانی معتدل و خنک دارد.
از نظر موقعیت مکانی از قسمت شمال و شمال غربی به روستای جورجاده و از طرف غرب به روستای سنگده و از قسمت جنوب به رشته کوه البرز و شمال شرقی به روستای پاجی محدود می گردد.دوجاده ارتباطی،میانا را که از روستاهای پرجمعیت دودانگه می‌باشد به اطراف و مرکز استان متصل می‌کند یکی از مسیر پل سفید سنگده و راه دیگر مسیر سد سلیمان تنگه به محمد آباد و میانا می‌باشد.اغلب ساکنین این روستا مشغول کشاورزی و دامپروری هستندواز جاذبه های این روستا میتوان به رودخانه اشک ومیانرود،ابشار بزپل،خاسسره وکَلِه وامامزاده ابراهیم اشاره نمود.جادارداز اوپرت ییلاق اهالی میاناوپاجی دراین مقاله یاد شودکه طبق تقسیمات کشوری جز استان سمنان میشود.اهالی میاناازگذشته تاکنون ازمسیر مالرو قدیمی به اوپرت میروند.
این روستا در دهستان بنافت قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۵۹ نفر بوده‌است.

روستاهای ساری ( معرفی 390 روستای ساری )

روستای میان‌رود

میان‌رود، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان اسفیورد شوراب قرار داشته و بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۰۸۷ نفر بوده‌است.

روستای میانشعار

میانشعار‎، روستایی است از توابع بخش رودپی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان رودپی غربی قرار داشته و بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱نفر (۱خانوار) بوده‌است.

روستای میدانک

میدانک، روستایی است از توابع بخش کلیجان‌رستاق شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در بخش کلیجانرستاق و در ۴۵ کیلومتری جنوب شهرستان ساری در دهستان تنگه سلیمان قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۱۳ نفر بوده‌است.شغل اکثر مردمان این روستا کشاورزی، شامل کشت برنج در حاشیه رود تجن و در پایین دست سد شهید رجایی و همچنین گندم و کشت کلزا در مزارع اطراف روستاست.

روستای میرافضل واوسر

میرافضل واوسر، روستایی است از روستاهای ساری از توابع بخش چهاردانگه که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان چهاردانگه قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۶۲ نفر بوده‌است.

روستاهای ساری ( معرفی 390 روستای ساری )

روستای میلادشت

میلادشت، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان چهاردانگه قرار دارد و بر پایهٔ سرشماری سال ۱۳۹۰دارای ۰ نفر می‌باشد.

روستاهای ساری ( معرفی 390 روستای ساری )

روستای نبی‌آباد

نبی‌آباد، روستایی است از توابع بخش رودپی شمالی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان فرح‌آباد شمالی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۰ نفر (۱۴ خانوار) بوده‌است.

روستای نرگس‌زمین

نرگس زمین، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان گرماب قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۵ نفر بوده‌است.

روستاهای ساری ( معرفی 390 روستای ساری )

روستای نصیرآباد

نصیرآباد، روستایی است از توابع بخش رودپی شمالی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد. این روستا در ۲۵ کیلومتر شمال مرکز استان مازندران بخش رودپی شمالی می باشد. که از سمت شمال به روستای سوته از سمت جنوب به روستای موزی باغ از سمت غرب به زمین های کشاورزی روستای پنبه چوله و از سمت شرق به زمین های کشاورزی روستای قجرخیل متصل می باشد.این روستا در دهستان رودپی شمالی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۸۸ نفر بوده‌است.

روستای نقارچی‌محله

نقارچی‌محله، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود کوچک قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۰۶نفر بوده‌است.

روستای نقیب‌ده

نقیب‌ده، روستایی است از توابع بخش کلیجان‌رستاق شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان تنگه سلیمان قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۸۲ نفر بوده‌است.
روستاهای ساری ( معرفی 390 روستای ساری )

روستای نوده

نوده، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود کوچک قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۸۴ نفر (۴۵ خانوار) بوده‌است.

روستای نوده (کلیجان‌رستاق)

نوده، روستایی از توابع بخش کلیجان‌رستاق شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان تنگه سلیمان قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۶۴ نفر (۵۱ خانوار) بوده‌است.

روستای نوکنده

نوکنده، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد. این روستا در دهستان گرماب قرار داشته و بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۶۶ نفر بوده‌است.

روستاهای ساری ( معرفی 390 روستای ساری )

روستای واردمحله

واردمحله، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در منطقه پایین کولا ازدهستان کلیجان رستاق سفلی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۶۶۲ نفر بوده‌است. قدمت این روستا حدوداً به سه قرن بیش نمیرسدتا اوایل انقلاب این روستا از اعتبارات پایین کولا بهره مند بود بعد از انقلاب نیز تجزیه و از پایین کولا جدا شد.

روستای واستان

واستان، روستایی است از توابع بخش کلیجان‌رستاق شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان تنگه سلیمان قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۱۹ نفر بوده‌است.

روستای واودره

واودره، روستای زیبای است از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان فریم قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۹۶ نفر بوده‌است.

روستای ورکی

ورکی، روستایی است از توابع بخش کلیجان‌رستاق شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان سرمه تنگه قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۲۴ نفر بوده‌است.
روستاهای ساری ( معرفی 390 روستای ساری )

روستای ورمزآباد

ورمزآباد، روستایی است از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان فریم قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۴۵ نفر بوده‌است.

روستای ورنام بالا

ورنام بالا، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان گرماب قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۶۳ نفر بوده‌است.

روستای ورنام پائین

ورنام پائین، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان گرماب قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۱۶ نفر (۲۴ خانوار) بوده‌است.

روستای ورند

ورند، روستایی است از توابع بخش کلیجان‌رستاق شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.روستای ورند از جنوب به جاده اصلی ساری به کیاسر و کناره های زیبای رودخانه تجن متصل است . روستای زیبای ورند اکثر مردم آن به کار کشاورزیو دامداری مشغولند. بنای تاریخی امام زاده علی که دارای قدمت ۱۳۰۰ساله می باشد از نوادگان امام سجاد است. روستای ورند دارای امکاناتی چون خانه بهداشت،مسجد ،تلفن و جاده ی آسفالته است.این روستا در دهستان تنگه سلیمان قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۸۰۰ نفر (۱۵۰ خانوار) بوده‌است.

روستای وری

وری، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.آرامگاه میر عمادالدین (بنیانگذار حکومت سادات عمادی مازندرانی) در این روستا قرار دارد.این روستا در دهستان چهاردانگه قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۲۰ نفر (۴۸ خانوار) بوده‌است.

روستاهای ساری ( معرفی 390 روستای ساری )

روستای وزملا

وزملا، روستایی است از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان بنافت قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۴۶ نفر بوده‌است.

روستای ولاشید

ولاشید، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود کوچک قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۲۸ نفر بوده‌است.

روستای ولاغوز

ول اغوز، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان گرماب قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۵۸ نفر بوده‌است.روستایی در جنوب ساری که ظاهراً نام اصلی آن وِل آغوز (به کسر واو) به معنای «گردوی بدون صاحب» است و خاستگاه نام‌گذاری آن نیز وجود درختان گردوی بدون صاحب در جنگل بوده‌است. البته عموماً آن را «به فتح واو» (به معنای گردوی کج)می‌نامند که بعید است درست باشد.
از روستاهای بخش چهاردانگه ساری، حدود ۵۰ کیلومتری جنوب شهرستان ساری، در مسیر جاده ساری-کیاسر و بعد از گرماب قرار دارد. از جنوب به روستای پروریج آباد(پرجیوا)ازشرق به روستای پاجا از غرب به جنگل و از شمال به جاده ساری کیاسر محدود می‌شود. جاده روستاهای پرجیوا، آبکسر، نوکنده، نرگس‌زمین و اروت از این روستا می‌گذرد. فاصله این روستا تا جاده اصلی ساری کیاسر ۶ کیلومتر است.

روستاهای ساری ( معرفی 390 روستای ساری )

روستای ولشکلا

ولشکلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود کوچک قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۸۰۶ نفر بوده‌است.

روستای ولویه سفلی

ولویه سفلی، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان پشتکوه قرار داشته و بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۱۰ نفر (۲۸ خانوار) بوده‌است.

روستای ولویه علیا

ولویه علیا، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان پشتکوه قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۷۲ نفر (۳۵ خانوار) بوده‌است.

روستای ولی‌آباد

ولی‌آباد، روستایی است از توابع بخش رودپی شمالی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان فرح‌آباد شمالی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۲۸ نفر (۵۸ خانوار) بوده‌است.

روستای ولیک‌بن

ولیک‌بن، روستایی است از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان بنافت قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۷۴ نفر بوده‌ است.

روستای ولیک‌چال

ولیک‌چال، روستایی است از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان بنافت قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۰۴ نفر بوده‌ است.

روستای وناجم

وناجم، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان گرماب قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۵۰ نفر بوده‌ است.

هتل سالاردره

سالار دره، هتل و روستایی است از توابع بخش کلیجان‌رستاق شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان کلیجان رستاق علیا قرار دارد و بر پایهٔ سرشماری سال ۱۳۹۰ دارای ۵۷۹ نفر می‌باشد.

روستای هلی‌هومن

هلی‌هومن، روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان گرماب قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۲۴ نفر بوده‌ است.

روستای همت‌آباد

همت‌آباد، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود کوچک قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۹۱۰نفر (۲۴۷ خانوار) بوده‌است.

روستای هولا

هولا، روستایی است از روستاهای ساری توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان میان‌دورود کوچک قرار داشته و بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۷۸۴ نفر بوده‌است.

روستای هولار علیا

هولار علیا، روستایی است از روستاهای ساری از توابع بخش کلیجان‌رستاق که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان کلیجان‌رستاق علیا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۵۱ نفربوده‌ است.

روستای یادمان

یادمان با نام پیشین خرچنگ روستایی است از روستاهای ساری از توابع بخش کلیجان‌رستاق که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان تنگه سلیمان قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۷۹ نفر بوده‌است.

روستای یورمحله

یورمحله، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان اسفیورد شوراب قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۰۱ نفر بوده‌ است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی