روزگار تلخ مسلمانان با جولان نئوفاشیسم در هند


روزگار تلخ مسلمانان با جولان نئوفاشیسم در هند

به کارگیری ملی‌گرایی اغراق شده علیه مسلمانان در هند جریانی از نئوفاشیسم را در این کشور به وجود آورده که روزهای بدی را برای پیروان اسلام در کشور 72 ملت رقم زده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « tribune»، کارشناسان می گویند ارعاب اقلیت ها به وِِیژه مسلمانان در هند بخشی از استراتژی انتخاباتی حزب «بهاراتیا جاناتا» به رهبری «نارندار مودی» نخست وزیر این کشور است.

به گفته آنها اکثریت گرایی هندوتوا به سمت نسل کشی پیش می رود و رهبران جهان باید تلاش کنند و بدون توجه به تمایلات استراتژیک خود از وقوع آن جلوگیری کنند.

این نقطه عطف نظرات سخنرانان در میزگردی بود که توسط مؤسسه «جناح» در پاکستان سازماندهی شد.

جنجال اخیر بر سر حجاب در دانشگاه‌های کارناتاکا و به دنبال آن هجوم اوباش به کلاس‌های درس که از دختران مسلمان خواستند حجاب خود را بردارند یا به خانه بروند، نشان‌دهنده شتابی است که در آن هندوستان در حال تبدیل شدن به یک سیاست برتری‌گرا است و به دنبال بیرون راندن هویت‌ها و آداب و رسوم دیگر است. .

شرکت کنندگان اظهار داشتند که وضعیت اسفبار مسلمانان کشمیری، مدت ها قبل از لغو ماده 370 برای همه در سراسر جهان شناخته شده بود، اما نقض حقوق سیاسی و موج ظلم و ستم که توسط دولت مودی در دوره نخست وزیری او به راه بی سابقه است.

آنها افزودند که به حاشیه راندن همه هویت های مذهبی، به ویژه هجوم علیه جوامع مسلمان به ویژه در پی مبارزات انتخاباتی در اوتار پرادش و سایر ایالت ها، تبدیل به یک اتفاق روزمره شده است، جایی که سیاست های جمعی به طور معمول برای ارعاب اقلیت ها استفاده می شود.

برخی از کارشناسان خاطرنشان کردند که هندوتوا به هیچ وجه یک جنبش سیاسی جدید نیست و تکرار جسورانه جدید آن از دهه‌ها کنشگری رادیکال کنار گذاشته شده که نتوانست قدرت افراطی خود را در حکومت‌های سکولار نشان دهد،بیرون آمده است.

تا سال 2014 که هندوتوای سیاسی تحت رهبری حزب حاکم پذیرفته شد مسئله سرکوب کردن اقلیت ها به ویژه مسلمانان تا این حد مشخص نشده بود.

شرکت کنندگان به احکام دادگاه های هند در طول 30 سال اشاره کردند که نشان می دهد چگونه سوابق قانونی باعث به حاشیه راندن مسلمانان و مسیحیان شده است و هندوتوا تا چه اندازه در نهادهای دولتی هند نفوذ کرده است.

خشونت علیه مسلمانان که بزرگترین اقلیت هند را تشکیل می دهند تبدیل به یک روال تحت رهبری «نارندرا مودی» نخست وزیر این کشور که همچنان به شدت به پیرو ایدئولوژی «هندوتوا» است،شده است.

هندوتوا شکل غالب ملی‌گرایی هندو در هند است که برخی آن را به معنای کلاسیک فاشیست توصیف کرده‌اند.

ابن ایدئولوژی در سال ۲۰۱۴ با انتخاب شدن نارندرا مودی به عنوان نخست‌وزیر، به عنوان جریان اصلی سیاست در هند درآمد.

اگرچه آمار دقیقی در دسترس نیست اما در فهرست طولانی شورش های هند ، تعداد کشته شدگان مسلمانان که توسط هندوها کشته شده اند بیش از 10 هزار نفر است .

از زمان روی کار آمدن مودی ، آزار و اذیت مسلمانان به هر بهانه ای به یک قاعده تبدیل شده است و از آن جمله می توان به شورش های اخیر دهلی نو اشاره کرد که باعث کشته شدن حدود 55 مسلمان و خسارات میلیونی شد.

اینگونه است که امروز با 200 میلیون مسلمان در هند همچنان به عنوان شهروند درجه دو رفتار می شوند. هدف قرار دادن عمدی مسلمانان همچنان بیداد می کند و آزار و شکنجه آنها و محرومیت از حق رای دادن تحت قانون اصلاحیه حقوق شهروندی ضد مسلمان در هند همچنان ادامه دارد.

بر اساس یک برنامه منظم ، اقلیت مسلمان در هند در معرض خشونت هدفمند قرار می گیرند و همچنان به حاشیه رانده می شوند.

نخست وزیر هند این فرض را رد می کند که با قرار دادن هندوها در صدر، او و حزبش علیه اقلیت ها تبعیض قائل می شوند و خطر دامن زدن به خشونت را تهدید می کنند.

جمال صدیقی، رئیس کمیسیون اقلیت بهاراتیا جاناتا مدعی شد که این حزب بر افزایش تعداد نامزدهای اقلیت در اوتار پرادش و چهار ایالت دیگر که در ماه آینده برای انتخابات انتخاب خواهند شد، متمرکز است.

او به رویترز گفت: امیدوارم جامعه اقلیت در انتخابات و در دولت شرکت کند. دولت مودی از اماکن مذهبی برای همه مذاهب محافظت کرده است، بنابراین مسلمانان به جای ترس باید خود را نزدیک تر کنند.

این در حالی است که تبعیض علیه مسلمانان از سوی دولت مودی بر هیچ کس پوشیده نیست.

نمونه بارز برنامه ضد مسلمان از سوی دولت هند در جامو و کشمیر اشغال شده است که همچنان تحت محاصره نظامی ادامه دارد و حزب حاکم بر هند به رهبری مودی همچنان به اجرای سیاست های شوم خود برای تغییر ساختار جمعیتی این سرزمین اشغالی ادامه می دهد.

زمان آن فرا رسیده است که جامعه جهانی ، سازمان ملل و دیگر سازمانهای بین المللی نقش خود را در حفاظت از میراث اسلامی در هند از دست رژیم افراطی هندوتوا ایفا کنند و از حقوق دینی اقلیت ها در هند اطمینان حاصل کنند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان