چرا نباید از ساحل صدف جمع کنیم؟ + فیلم


چرا نباید از ساحل صدف جمع کنیم؟ + فیلم

خرچنگ‌های هرمیت از پوسته خالی صدف به عنوان خانه استفاده می‌کنند و اگر در هنگام جستجو در ساحل صدف اندازه چثه خود را پیدا نکنند, می‌میرند و یا توسط موجودات دیگر خورده می‌شوند.

به گزارش خبرنگار محیط زیست خبرگزاری تسنیم؛ صدف بزرگ ساحلی با نام علمی "Mactra Corallina" نام یک گونه از راسته صدف‌های سفت‌پوسته است.

این صدف‌هایی که به فراوانی در برخی از سواحل یافت می‌شوند, نقش مهمی در اکوسیستم دریایی دارد و جمع‌آوری آن‌ها از سوحل می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را به اکوسیستم دریاها وارد کند.

جمع‌آوری صدف از ساحل عملی رایج است که در سراسر دنیا دیده می‌شود؛ صدف معمولا به منظور ساخت وسایل زیبایی صنعتی یا خانگی, ایجاد کلکسیون یا به عنوان سوغاتی از مناطق دریایی جمع‌آوری می‌شود.

دوستداران محیط زیست معتقدند که اگر مردم با نقش مهم این صدف‌ها در حفظ اکوسیستم دریایی آشنا شوند, به این نتیجه می‌رسند که دیگر ساخت یک تابلو تزئینی یا یک دستبند صدف‌نشان ارزش به خطر انداختن محیط زیست را ندارد.

صدف‌های دریایی خانه نوعی از خرچنگ‌ها هستند؛ خرچنگ‌های هرمیت از پوسته خالی صدف به عنوان خانه استفاده می‌کنند و اگر در هنگام جستجو در ساحل صدف اندازه جثه خود را پیدا نکنند, می‌میرند یا توسط موجودات دیگر خورده می‌شوند؛ علاوه بر خرچنگ هرمیت, ریزجلبک‌ها, خزه‌های دریایی و حتی برخی از انواع ماهیان نیز از این صدف‌های دریایی به عنوان خانه استفاده می‌کنند.

همچنین به دلیل انباشت زباله‌های پلاستیکی در ساحل ممکن است که خرچنگ‌ها از این مواد به عنوان سرپناه استفاده کنند که این عامل نیز به آن‌ها آسیب می‌زند. در کنار جمع نکردن صدغ از ساحل حفظ محیط ساحل از آلودگی‌ها نیز بسیار حائز اهمیت است.

چرا نباید از ساحل صدف جمع کنیم؟ + فیلم

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن