کشتی فرنگی جام تختی| اعتراض شدید مجید رمضانی به داوری و مصدومیت فینالیست وزن 87 کیلوگرم


کشتی فرنگی جام تختی| اعتراض شدید مجید رمضانی به داوری و مصدومیت فینالیست وزن 87 کیلوگرم

هرچند داوری‌های رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی رضایت‌بخش بوده است، اما قضاوت مبارزه نیمه نهایی وزن 67 کیلوگرم با اعتراض شدید مجید رمضانی مربی مازندرانی همراه شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی که از روز چهارشنبه (4 اسفند) در اهواز آغاز شده، امشب با معرفی نفرات برتر پنج وزن دوم به پایان خواهد رسید. این مسابقات سومین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی فرنگی در سال 2022 است که پس از آن اردوی تیم ملی برای شرکت در پیکارهای جهانی صربستان و بازی‌های آسیایی هانگژو آغاز خواهد شد.

* محمد بنا طی سه روز برگزاری مسابقات، با دقت کشتی‌ها را زیر نظر داشت و عملکرد کشتی‌گیران در جام تختی مورد رضایت سرمربی تیم ملی فرنگی بود.

* مجید رمضانی که در دهه‌های گذشته عضو تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی بود، سال‌هاست که در کشتی نوشهر مربیگری می‌کند. او که در جام تختی نیز چندین شاگرد داشته، از آن دسته مربیانی است که خیلی کنار تشک حرص و جوش می‌خورد. رمضانی در مبارزه حساس مرحله نیمه نهایی شاگردش در وزن 67 کیلوگرم به شدت نسبت به عملکرد گروه داوری اعتراض داشت و هرچند سجاد ایمن‌طلب با نتیجه 5 بر 4 مقابل جواد رضایی به پیروزی رسید و فینالیست شد، اما اعتراضش خیلی ادامه‌دار شد و حتی محمد بنا از جایگاه ویژه نیز با اشاره از او می‌خواست که به اعتراض خاتمه بدهد. او در پایان مبارزه کشتی‌گیرش سمت محمد مصلایی‌پور رئیس کمیسیون داوران فدراسیون جهانی که به تازگی عضو اتحادیه جهانی نیز شده است، رفت و بار دیگر از عملکرد داوران به شدت انتقاد کرد. رمضانی معتقد بود نه تنها در این مبارزه، بلکه در سایر کشتی‌های شاگردانش نیز اشتباهاتی صورت گرفته است.

* یکی از نکاتی که در جام تختی محسوس است، عدم توجه برخی کشتی‌گیران به زمانی است که آنها به تشک فراخوانده می‌شوند و حضورشان روی تشک مسابقه با تعلل زیادی اتفاق می‌افتد.

* در روز دوم مسابقات جام تختی، عدم هماهنگی در برگزاری مسابقه باعث شد چهار کشتی‌گیر برای رویارویی حساس مرحله نیمه نهایی دو بار روی تشک آمده و با توجه به عدم حضور داور در تشک، بار دیگر لباس پوشیده و تشک را ترک کنند. حسین نوری و ناصر علیزاده که برگزارکننده مبارزه نیمه نهایی وزن 87 کیلوگرم بودند، دو بار برای رویارویی با هم روی تشک فراخوانده شدند که مسابقه برگزار نشد و تشک را ترک کرده و لباس پوشیدند تا بدن‌شان سرد نشود. در مبارزه نیمه نهایی 130 کیلوگرم نیز که بین امیر قاسمی منجزی و پارسا نظری برگزار می‌شد، همین اتفاق رخ داد.

* ناصر علیزاده کشتی‌گیر وزن 87 کیلوگرم آملی که با شکست رامین طاهری و حسین نوری دو مدعی این وزن به فینال رسید، از مبارزه‌های صبح به شدت دچار مصدومیت از ناحیه لب شد که بارها و بارها کشتی‌هایش به دلیل خونریزی قطع شد.

* جام تختی برخلاف ادوار گذشته‌اش، بین‌المللی نیست. طبق تعریف مسابقه بین‌المللی، باید سه تیم خارجی در مسابقات حضور داشته باشند و علاوه بر آن مسابقه در تقویم اتحادیه جهانی به ثبت برسد که این اتفاق در مورد مسابقات کشتی فرنگی جام تختی امسال رخ نداده است. طی یکی دو سال اخیر نیز جام تختی به میدانی برای محک کشتی‌گیران و مدعیان داخلی تبدیل شده است.

* هرچند در طول برگزاری مسابقات شاهد اعتراض‌هایی از سوی مربیان بودیم، اما در مجموع قضاوت‌ها قابل قبول بوده است و هیچ اشتباهی منجر به تغییر نتیجه نشد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک