درخواست اوکراین از شورای حقوق بشر برای تشکیل جلسه


درخواست اوکراین از شورای حقوق بشر برای تشکیل جلسه

شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که درخواستی از کی‌یف برای گفت‌وگویی فوری درخصوص مسئله حقوق بشر در اوکراین که از مداخله نظامی روسیه در این کشور ناشی می‌شود، دریافت کرده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، رییس این شورا نامه‌ای از سفیر اوکراین در دفتر سازمان ملل در ژنو دریافت کرده است که در آن از شورا خواسته شده تا در "سریع‌ترین زمان ممکن" گفت‌وگو و جلسه‌ای را پیرامون مسئله حقوق بشر در اوکراین برگزار کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، دفتر این شورا در بیانیه‌ای گفت که فردا جلسه‌ای را برای گفت‌وگو درخصوص این درخواست تشکیل خواهد داد.

در این بیانیه آمده است که ۴۷ کشور عضو این شورا قرار است جلسه‌ای را به مدت چند هفته از روز دوشنبه تا یکم آوریل برگزار کنند.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ (ICRC) پیشتر از اوکراین و جدایی‌طلبان طرفدار روسیه خواسته بود تا زیرساخت‌های غیرنظامی حیاتی در منطقه را حفظ کنند و هشدار داده بود که تشدید نبرد اخیر بار دیگر خطر توقف خدمات ضروری را به دنبال دارد.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در بیانیه‌ای اعلام کرد: در دو روز گذشته، دست کم دو ایستگاه پمپاژ بزرگ در منطقه دونستک به دلیل درگیری‌ها از کار افتاده است. همچنین، بیش از دو میلیون نفر با مشکلاتی درخصوص تامین آب آشامیدنی، بیمارستان‌ها و سایر خدمات ضروری با مشکلات جدی مواجه شده‌اند.

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه در ساعات اولیه بامداد پنجشنبه از اجرای عملیات نظامی در منطقه دونباس در شرق اوکراین، که شامل مناطق لوهانسک و دونتسک است، خبر داد. در مقابل، ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهوری اوکراین از شورای امنیت ملی و دفاع کشورش خواست تا در واکنش به حمله روسیه به اوکراین در این کشور حکومت نظامی اعلام کند.

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟