پوتین تسلیم درخواست اوکراین شد/هیاتی برای مذاکره عازم اوکراین می شود


پوتین تسلیم درخواست اوکراین شد/هیاتی برای مذاکره عازم اوکراین می شود

اقتصادنیوز: سخنگوی رئیس جمهوری روسیه خبر داد با توجه به درخواست ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین برای گفت‌وگو، پوتین هیاتی را برای مذاکره به مینسک اعزام می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه باتوجه به درخواست ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین برای گفت‌وگو، هیاتی را برای مذاکره به مینسک اعزام می‌کند.

خبرگزاری ریانووستی گزارش داد، پسکوف روز جمعه به خبرنگاران گفت: امروز رئیس جمهوری اوکراین برای گفت و گو درباره موقعیت بیطرف اوکراین اعلام آمادگی کرد.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت: ولادیمیر پوتین تاکید کرده است که هدف عملیات نظامی روسیه در اوکراین، کمک به جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک به منظور غیرنظامی شدن و پایان پدیده نئونازیسم و پیروی از ایدئولوژی نژادپرستی و آلمان نازی در اوکراین است.

وی افزود: این اقدامات بخش جدایی ناپذیر موقعیت بیطرف اوکراین است.

به گفته مقام ارشد کاخ کرملین، هیات روسیه به مینسک شامل نمایندگان وزارتخانه‌های دفاع و امور خارجه و همچنین نماینده ریاست جمهوری روسیه خواهد بود.

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس اخیرا در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که مینسک برای میزبانی مذاکرات روسیه و اوکراین آمادگی دارد.

پایتخت بلاروس سال ۲۰۱۵ نیز میزبان مذاکرات نمایندگان کی یف و جمهوریهای خلق دونتسک و لوگانسک بود و در پایان این مذاکرات با وساطت روسیه، فرانسه و آلمان، توافقنامه مینسک در ۱۲ بند برای حل مناقشه اوکراین امضا شد.

پوتین روز پنجشنبه طی یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از عملیات نظامی ارتش روسیه در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

پوتین هشدار داد: مسئولیت هرگونه خون‌ریزی احتمالی بر عهده دولت اوکراین خواهد بود و مطمئن است نیروهای نظامی روسیه به وظایف خود عمل خواهند کرد.

رئیس جمهوری روسیه بلافاصله پس از اعلام عملیات نظامی در منطقه دونباس، در اظهارات تلویزیونی خواستار «توقف نظامی‌سازی» اوکراین شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش