بهترین سن ازدواج یا بهترین زمان ازدواج


زمان ازدواج با سن ازدواج در افراد مختلف متفاوت است، در واقع نمی توان یک سن مشخص را برای ازدواج در نظر گرفت,بهترین سن ازدواج یا بهترین زمان ازدواج




بهترین سن ازدواج یا بهترین زمان ازدواج؟

بهترین سن ازدواج یا بهترین زمان ازدواج


در همین ابتدا باید ذکر شود، زمان ازدواج با سن ازدواج در افراد مختلف متفاوت است، در واقع نمی توان یک سن مشخص را برای ازدواج در نظر گرفت، ممکن است فردی در سن 21 سالگی زمان ازدواجش رسیده باشد و فردی دیگر در سن 30 سالگی .

هر گاه پای موضوع ازدواج به میان می آید، بحث سن مناسب برای ازدواج مطرح می شود. چند سالی است چه در کشورمان ایران و چه در کشورهای اروپایی میانگین سن افراد برای ازدواج افزایش پیدا کرده است. طبق آمار اعلام شده از نظر سنجی اخیر کشور آمریکا از بهترین سن ازدواج، میانگین سن ازدواج برای دختران 25 سال و برای مردان 27 سال اعلام شد.
طی سال های اخیر و با تغییر سطح زندگی افراد، دیدگاه عموم نسبت به ازدواج تغییر کرده است و ازدواج همانند گذشته یک تکلیف و ارزش تلقی نمی شود و به افراد جایگاه و اعتبار نمی بخشد. اما چه اتفاقی می افتد که افراد در سنین بالاتر میل و اشتیاق کم تری نسبت به ازدواج دارند؟ بهترین سن برای ازدواج چند سال است؟ رابطه سن با ازدواج چیست؟ به منظور آگاهی و برای پیدا کردن پاسخ سوالات فوق با ادامه مقاله با ما همراه باشید.


در نظر بگیرید فردی برای ازدواج اعلام آمادگی نماید، اولین سوال که در ذهنمان مطرح می شود این است که آیا این فرد به بلوغ فکری رسیده است؟ آیا توانایی اداره یک زندگی را دارد؟ این فرد چه مهارت هایی دارد که با تکیه به آن ها می تواند مسئولیت یک زندگی را به عهده بگیرد؟ آیا توانایی پرورش و تربیت یک انسان را دارد؟ و سوالاتی از این قبیل.
باید گفت همه این سوال ها و تمام سوالاتی که در ذهن شماست مهم و لازم برای امر ازدواج می باشند، اما همه انسان ها تحت یک شرایط یکسان تربیت و پرورش داده نمی شوند و دارای شرایط و توانایی های یکسان نیستند. با وجود این همه تفاوت نمی توان گفت سن ازدواج یکسانی برای همه افراد اعم از مرد و زن وجود دارد.



بهترین سن ازدواج در ایران


در ازدواج پارامترهایی مانند مهارت های ارتباطی، کار گروهی و صمیمیت وغیره بسیار مهم و ضروری می باشند که باید قبل از ازدواج به آن توجه ویژه داشت. در کشورمان ایران اغلب افراد، محکوم به ازدواج بعد از دوران تحصیل هستند. براساس این الگو و فرهنگ، پیروی نکردن از نظم و قاعده و قانون مساوی است با احساس سرخوردگی. اما باید گفت این تفکر بسیار اشتباه و غلط است و هیچ قانون و فرهنگی نمی تواند سن دقیق برای ازدواج افراد را تعیین نماید. هر چند در حال حاضر و به دلایل اقتصادی سن ازدواج در ایران افزایش یافته است.


رابطه سن و ازدواج


در حالت کلی اگر بخواهیم بهترین سن ازدواج را معرفی نماییم به همان اصطلاح معروف باید متوصل شویم؛ سن یک عدد است و معیاری برای ازدواج کردن نیست. ازدواج پروسه ای پیچیده است و معیارهای خاص خود را دارد و سن کم ترین اهمیت را در میان این معیارها دارد. هرگاه فردی به بلوغ ذهنی و فکری خود رسید و توانایی پذیرش مسئولیت و همگام شدن با جنس مخالف خود را داشت، باید بگوییم به سن ازدواج رسیده است و آمادگی ازدواج کردن را دارد. طبق گفته روانشناسان بهترین سن برای ازدواج وجود ندارد اما بهترین زمان برای ازدواج وجود دارد و آن کملا بسته به شخص و محیطی است که در آن پرورش یافته است.



آیا سن ازدواج یک نقطه قوت برای افراد تلقی می شود؟


خوشبختی یک مفهوم است که با احساس درونی افراد رابطه مستقیم دارد، هرگاه در زندگی احساس رضایت و شادی داشته باشیم، به مفهوم خوشبختی پی برده ایم. لازم به ذکر است ازدواج هیچ گاه به معنای خوشبختی نیست و لازمه رسیدن به خوشبختی ازدواج نیست. ما می توانیم در قالب ازدواج یا حتی خارج از آن احساس خوشبختی داشته باشیم و از زندگی لذت ببریم.
طبق تحقیقات روانشناسان در ازدواج های زود هنگام و در سنین پایین احتمال طلاق افزایش پیدا می کند، این در حال است که ازدواج در سن های بالاتر کم تر به طلاق منجر می شود. در نهایت ممکن است بهترین سن ازدواج برای هر شخصی با دیگری متفاوت باشد، اما به طور کلی می توان گفت فردی که می خواهد ازدواج نماید باید در هر سنی که باشد، به این معیارها دست یافته باشد: ثبات اقتصادی، احساس مسئولیت پذیری، بلوغ و آمادگی فکری.


امیدواریم با مطالعه این مقاله به اطلاعات لازم و کافی پیرامون موضوع محتوا دست یافته باشید و بتوانید به شناخت کامل از خود و آن چه برای خود می پسندید، دست یابید و پیوسته بتوانید بهترین ها را برای زندگی خود فراهم نمایید و عمیقا احساس خوشبختی نمایید. در صورت داشتن سوالات و دغدغه های جدی پیرامون ازدواج و زندگی مشترک، پیشنهاد می کنیم حتما به مشاوران روانشناسان مراجعه نمایید.

این مطلب در تاریخ جمعه 6 اسفند 1400منتشر شده است
اشتراک گذاری مطلب
بهترین سن ازدواج یا بهترین زمان ازدواج بهترین سن ازدواج یا بهترین زمان ازدواج بهترین سن ازدواج یا بهترین زمان ازدواج
امتیاز:4.8
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
1





نظر شما در مورد مطلب بهترین سن ازدواج یا بهترین زمان ازدواج چیست
:نام
:ایمیل
نظر شما
عدد بالا چند است؟ ثبت نظر


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ازدواج

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...