پیش‌بینی دلار، هفته دوم اسفند/ دلار تغییر مسیر می‌دهد؟


پیش‌بینی دلار، هفته دوم اسفند/ دلار تغییر مسیر می‌دهد؟

قیمت دلار روز گذشته در صرافی ملی به 24 هزار و 600 تومان رسید، در حالی که قیمت دلار در بازار آزاد در محدوده 26 هزار تومان بود. قیمت دلار هفته آینده به چه محدوده‌ای می‌رسد؟ نوشته پیش‌بینی دلار، هفته دوم اسفند/ دلار تغییر مسیر می‌دهد؟...

به گزارش تجارت‌نیوز، صرافی ملی روز گذشته قیمت دلار را برای فروش ۲۴ هزار و ۶۶۰ اعلام و دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار ۴۴۱ تومان خریداری کرد.

اما وضعیت در بازار آزاد کمی تفاوت داشت. هر دلار آمریکا در بازار آزاد به ۲۶ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.

برخی کارشناسان معتقدند، در کوتاه مدت بازار تحت تاثیر نوسان‌گیران قرار خواهد داشت. ممکن است با اخبار هیجانی قیمت کالا افزایش و کاهش عمده‌ای داشته باشد. به عنوان مثال، اخبار هیجانی می‌تواند این ارز را به سوی مرز ۲۸ هزار تومان ببرند و پس از آن با افزایش خریدها آمادگی این ارز برای رفتن به سوی سطح ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان را مورد آزمون قرار بدهند. البته شرایط کنونی بازار به گونه‌ای نیست که بتوان انتظارات نوسان سنگینی در معاملات را داشت،‌ مگر آنکه خبر خاصی از وین برسد.

دلار ارزان می‌شود؟

جواد فلاحیان، کارشناسان بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: مذاکرات وین امیدواری‌هایی را در بازارهای مالی پدید آورده است. به همین دلیل انتظار افزایش قیمت دلار وجود ندارد.

این کارشناس بازارهای مالی توضیح می‌دهد: در حال حاضر ثباتی خوبی در بازار ارز حاکم شده و بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود که نرخ دلار هفته آینده در محدوده ۲۵ هزار و ۵۵۰ تومان تا ۲۶ هزار و ۳۵۰ تومان حرکت کند.

وی ادامه می‎‌دهد: در صورت مذاکرات نتیجه‌بخش قیمت دلار به صورت هیجانی تا ۲۳ هزار تومان می‌رسد. پس از در محدوده ۲۵ هزار تومان باقی می‌ماند.

فلاحیان در نهایت می‌گوید: اگر توافقی در برجام صورت نگیرد قیمت این ارز از سقف قبلی خود عبور می‌کند و به بیش از ۳۲ الی ۳۳ هزار تومان می‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید