منطقه پنج تهران از وجود هتل و بیمارستان دولتی محروم است


منطقه پنج تهران از وجود هتل و بیمارستان دولتی محروم است

تهران- ایرنا- شهردار منطقه پنج تهران گفت: منطقه پنج پایتخت در نزدیکی فرودگاه بین المللی مهرآباد و پایانه غرب، از وجود یک هتل و حتی بیمارستان دولتی محروم است.

احسان شریفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به طرح پیشنهادی شهردار تهران در خصوص ساخت هتل در بوستان های شهر افزود: واقعیت این است که هنوز طرح ابلاغی از سوی شهردار تهران و اعضای شورای شهر نهایی نشده اما آنچه که مسلم است مجموعه گردشگری بوستان کوهستانی کوهسار از ظرفیت خوبی برای ساخت هتل برخوردار است اما نمی دانم که طبق قانون می شود در این مجموعه هتل ساخت یا خیر اما در این منطقه بستر مناسبی برای ساخت هتل مهیا است.

شهردار منطقه پنج تهران ادامه داد: برای ساخت هتل و بیمارستان دولتی از سرمایه گذاران و بخش خصوصی استقبال می کنیم که طرح های خود را به شهرداری ارائه کنند.

وی در خصوص ساماندهی سگ های بلاصاحب در این منطقه غربی پایتخت نیز گفت: طرح ساماندهی و عقیم سازی سگ ها در این منطقه دنبال می شود اما یکی از مشکلات در خصوص زاد و ولد این سگ ها شهروندان هستند که با دادن غذا موجب زاد و ولد این سگ ها می شوند.

شریفی یادآور شد: با محوریت شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل ساماندهی سگ ها دنبال می شود اما در برخی از بوستان ها شاهد هستیم که شهروندان با دادن غذا موجب تکثیر این سگ ها می شوند و کار ساماندهی با مشکل مواجه می شود.

وی تاکید کرد: وجود سگ های ولگرد در بوستان های جنگلی از جمله کوهسار موجب شده که حیاط بسیاری از موجودات و جانوارهای زیستی از جمله سنجاب، خرگوش و روباه بشدت کاهش یافته بدلیل اینکه سگ ها مهاجم هستند و به همین منظور زیست این نوع موجودات در بوستان ها کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، منطقه پنج شهرداری تهران یکی از مناطق شهری تهران است که در شمال و شمال غرب کلان‌شهر تهران واقع شده‌است.

این منطقه از شمال به رشته‌کوه البرز، از جنوب به بزرگراه شهید لشگری و میدان آزادی، از شرق به بزرگراه اشرفی اصفهانی و بزرگراه محمدعلی جناح و منطقه دو شهر تهران در مجاورت طرشت و ستارخان و مرزداران و شهرک غرب و سعادت آباد و از غرب به منطقه ۲۲ شهر تهران، استادیوم آزادی محدود است و به بزرگراه های همت و حکیم و آبشناسان و باکری و ستاری و شیخ فضل‌الله نوری و لشگری و اشرفی اصفهانی و جناح دسترسی دارد.

پونک، شهران، آریاشهر، مهران، فرحزاد، شهرزیبا، جنت‌آباد، باغ فیض، سردار جنگل، کن و سولقان، شهرک آپادانا، شهرک اکباتان و اشرفی اصفهانی از محله‌های معروف واقع در منطقه پنج تهران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج