جهاد تبیین نیازمند مدیر جوان جهادیست


جهاد تبیین نیازمند مدیر جوان جهادیست

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس گفت: جهاد تبیین، به مدیر جهادی جوانی نیاز دارد که باید در عین‌ بازسازی ارزش‌ها به مکتب خود نیز وفادار باشد.

سپهر قاسمی شنبه ۷ اسفند در جلسه با اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس گفت: رهبر انقلاب، اقدام جهادی را به‌معنای خسته‌نشدن در برابر سختی‌ها و موانع تعریف می‌کنند که در این عمل باید عظمی راسخ و حرکتی بر مبنای استدلال و برهان موجود باشد.

او افزود: در نگاه حق‌بینانه به موضوع جهاد، ضروریاتی وجود دارد؛ ضروریاتی چون ایمان، عمل صالح، جهاد در میدان سخت، نیمه‌سخت و نرم و بصیرت که در میدان عمل خود را نشان می‌دهند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس با تاکید بر جهاد در عرصه تبیین، گفت: جهاد تبیین، به مدیر جهادی نیز نیاز دارد. مهم‌ترین مدیران جهادی ما جوانان ما هستند که می‌توانند سبب بازسازی در ارزش‌ها شوند که این بازسازی باید به گونه‌ای باشد تا سبب تغییر در هویت‌ها نشود و مدیران ما باید بدانند در عین نوآوری باید به مکتب خود وفادار باشند.

قاسمی یکی از اولویت‌های مهم جهاد تبیین را، تاریخ‌نگاری و ثبت وقایع تاریخی خواند و افزود: اگر تاریخ‌ نگاری در جامعه ما به عادت تبدیل شود، بسیاری از ابهامات مردم به‌ویژه جوانان برطرف می‌شود و به‌نوعی هویت‌سازی شکل می‌گیرد.

او در ادامه با بیان اینکه یکی از راه‌های تحریف تبیین، دستکاری در تاریخ‌ است؛ اظهار کرد: یکی از حربه‌های دشمنان تحریف تاریخ است که بسیار روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند و با ابزارهایی چون ۱)رسانه؛ به عنوان مهمترین ابزار جنگ نرم که خود شامل: ماهواره، اینترنت، فضای مجازی و ... ۲)سلبریتی ها از هر قشری (هنرمند، ورزشکار، شاعر، خواننده و ...) سعی بر رخنه در تاریخ دارند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس از دیگر اولویت‌های مهم در جهاد تبیین، را انقلابی‌گری خواند و گفت: انقلابی‌گری، یعنی اتکا بر عزم ملی جهت محرومیت‌زدایی، اعتقاد به استقلال و لزوم خودکفایی و ولایت‌محوری، توجه به ریزش‌ها و رویش‌های انقلاب، توجه به اصل بسیار مهم اعتقاد به نظام و وفاداری به ارزش‌های انقلابی، که توجه به چنین ارزشهایی یعنی توجه به انقلاب.

قاسمی همچنین به جامعه هدف تبیین پرداخت و بیان کرد: جهاد تبیین به‌طور کلی دو قشر جامعه را مورد هدف قرار می‌دهد؛ گروه اول قشر نخبگان و گروه دیگر عوام و قشر عمده جامعه که شامل جامعه هدف بیشتری است.

او تصریح کرد: تبیین برای این دو گروه با یکدیگر فرق می‌کند. تبیین قشر نخبه باید علمی‌تر بوده و بر اساس دلایل متقن و مستند باشد، ولی تبیین قشر عام، در عین ‌حال که باید وثیق باشد، باید تبلیغ، حماسه، ادبیات، هنر و سینما را در خود جای دهد، زیرا گرایش مردم عادی به این سو است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!