چهره های مشهوری که مهندس هستند


چهره های مشهوری که مهندس هستند

به مناسبت روز ملی مهندس در پنجم اسفند، برخی از چهره های مشهوری که دررشته مهندسی تحصیل کرده اند و در عرصه دیگر موفق بوده اند را در این بخش معرفی می کنیم.

در بسیاری از خانواده ها، تحصیل در رشته های پزشکی و مهندسی از دغدغه های والدین برای فرزندانشان است و گاه فرزندان برخلاف علاقه درونی خود، به تحصیل در این رشته ها می پردازند اما در آینده به سراغ علایق خود رفته و چه بسا موفق تر می شوند.

در میان چهرها های مشهور هنری و ورزشی، برخی از سلبریتی ها فارغ‌التحصیل رشته های مهندسی هستند اما در رشته های دیگری که فعالیت می کنند به شهرت رسیده اند.

به مناسبت روز ملی مهندس در پنجم اسفند، برخی از چهره های مشهوری که دررشته مهندسی تحصیل کرده اند و در عرصه دیگر موفق بوده اند را در این بخش معرفی می کنیم.

امیر جدیدی، مهندس صنایع

امیر جدیدی بازیگر پر کار سینما، فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی رشته مهندسی صنایع و کارشناسی ارشد در رشته مدیریت است.

این هنرمند با فیلم آفریقا به کارگردانی هومن سیدی، فعالیت بازیگری خود را آغاز کرد و برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای دو فیلم «تنگهٔ ابوقریب» و «عرق سرد» از سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر گردید.

چهره های مشهوری که مهندس هستند

رضا رشیدپور، مهندس عمران

رضا رشید پور یکی از مجریان موفق برنامه های تلویزیونی است که سابقه بازیگری در چند فیلم و سریال را نیز دارد فارغ‌التحصیل رشته عمران است. او اجرای برنامه های موفقی همچون مثلث، دیوار شیشه ای، دید در شب و حالا خورشید و بازی در فیلم سوپراستار، بی پولی و قاتل اهلی را در کارنامه خود دارد.

این هنرمند علاوه بر فعالیت های هنری خود، در رشته مهندسی عمران نیز فعالیت می کند. علاوه بر این دارای مدرک خلبانی ایرباس نیز می باشد.

چهره های مشهوری که مهندس هستند

علی دایی، مهندس متالوژی

علی دایی آقای گل فوتبال در جهان که در فوتبال ایران، آلمان و قطر به میدان رفته و موفقیت های زیادی برای فوتبال ایران به ارمغان آورده است دانش‌آموخته رشته مهندسی متالوژی از دانشگاه صنعتی شریف است. او علاوه بر فوتبال، درتجارت نیز موفق بوده است و مدیرعامل چندین شرکت بزرگ، چند فروشگاه، کارخانه تولیدی پوشاک ورزشی و عضو اتاق بازرگانی تهران است.

چهره های مشهوری که مهندس هستند

عادل فردوسی پور، کارشناس ارشد مهندسی صنایع

عادل فروسی پور گزارشگر و مجری موفق برنامه های ورزشی مانند نود، فارغ‌التحصیل مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف است اما شهرت خود را مدیون اجرای برنامه های ورزشی می‌داند.

او جایگاه ویژه ای در میان اهالی فوتبال دارد و علاوه بر اجرای برنامه های فوتبال، استاد مترجمی زبان در دانشگاه و مترجم کتاب نیز می باشد.

چهره های مشهوری که مهندس هستند

بهنوش طباطبایی، مهندس کامپیوتر و دکتر روانشناس

بهنوش طباطبایی بازیگر کشورمان دارای مدرک مهندسی کامپیوتر و کارشناسی ارشد روانشناسی است که در مقطع دکترا مشغول به تحصیل است. این بازیگر که با سریال یونس وارد عرصه بازیگری شد با سریال مسافری از هند مشهور شده و تاکنون در فیلم و سریالهی بسیاری بازی کرده است.

چهره های مشهوری که مهندس هستند

محمدرضا گلزار، مهندس مکانیک سیالات

محمدرضا گلزار نوازنده گیتار گروه آریان که از سال 77 با این گروه همکاری می کرد، فارغ‌التحصیل مهندسی مکانیک سیالات از دانشگاه آزاد اسلامی است. رضا گلزار برای اولین بار با فیلم سام و نرگس در بازیگری شناخته شد و بعدها به عنوان پولسازترین و گران‌ترین بازیگر سینما شناخته شد.

او علاوه بر بازیگری، مجری برنامه برنده باش در تلویزیون بود.

چهره های مشهوری که مهندس هستند

روزبه حصاری، مهندس صنایع

روزبه حصاری بازیگر سریال بچه مهندس3 فارغ‌التحصیل رشته مهندسی صنایع از دانشگاه آزاد است.

این بازیگر که از دوران نوجوانی در مدرسه تیزهوشان درس می خواند پس از اتمام دیپلم، مدتی درس عربی و شیمی را برای کنکوری ها تدریس کرد. روزبه حصاری علاوه بر بازیگری در سریالهای تاریکی شب روشنایی روز، بچه مهندس، سلام آقای مدیر و افرا، در زمینه موسیقی و خوانندگی نیز فعالیت می کند.

چهره های مشهوری که مهندس هستند

سام نوری، مهندس برق

سام نوری را بیشتر با نقش دکتر شمس در سریال مرد دوهزار چهره و وکیل خاندان دیوان سالار در سریال شهرزاد به خاطر داریم.

این بازیگر فارغ‌التحصیل مهندسی برق ، مسلط بر 4 زبان انگلیسی، فرانسه، آلمانی و ایتالیایی و فارغ‌التحصیل از دانشگاه های آلمان و فرانسه در رشته های مدیریت بین‌الملل با تمرکز بر اصول مذاکره، بازاریابی و مدیریت ای تی است. سام نوری علاوه بر بازیگری، در رشته مدلینگ نیز در ایران و فرانسه فعالیت کرده است.

چهره های مشهوری که مهندس هستند

نیما شاهرخ شاهی، مهندس عمران

نیما شاهرخ شاهی بازیگری که با فیلم مکث وارد عرصه بازیگری شد فارغ‌التحصیل رشته مهندسی عمران است. این هنرمند با فیلم پارک وی به شهرت رسید و به تازگی در عرصه کارگردانی مشغول ساخت فیلم سینمایی خود است.

چهره های مشهوری که مهندس هستند

رضا امیرخانی، مهندس مکانیک

بسیاری از علاقه مندان به کتابهای رمان، حتما با نام رمانهای ارمیا، از به، رهش و قیدار آشنا هستند. این رمانهای پر طرفدار در دهه های اخیر را رضا امیرخانی به نگارش درآورده است که پر فروش بوده و مخاطبان بسیاری دارد.

این نویسنده مشهور فارغ‌التحصیل مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی شریف است. او علاوه بر فعالیت در زمینه مهندسی دارای مدرک خلبانی نیز می باشد و همچنین به نقدادبی نیز می پردازد.

چهره های مشهوری که مهندس هستند

حسام الدین سراج، مهندس معماری

حسام الدین سراج یکی از خوانندگانی است که دارای تحصیلات دانشگاهی کارشناسی ارشد در رشته مهندسی معماری دانشگاه شهید بهشتی و دکترای پژوهش هنر از دانشگاه هنر است. او خواننده و نغمه سرای معروف کشورمان است.

این خواننده از دوران نوجوانی با کمک پدر، قدم در دنیای موسیقی گذاشته و تاکنون آلبومهای بسیاری را روانه بازار موسیقی کرده و کنسرتهای بسیاری در خارج و داخل ایران برگزار کرده است.

حسام الدین سراج علاوه بر نوشتن مقالاتی در باب زیبایی شناسی هنر و معماری و تطبیق وجوه اشتراک هنرها، سابقه تدریس در دانشکده هنرهای زیبا را دارد.

چهره های مشهوری که مهندس هستند

لاله صدیق، دکترای مهندسی محصول

لاله صدیق که قهرمان چندین دوره رقابت های اتومبیلرانی رالی بانوان و سوارکاری بانوان ایران است فارغ‌التحصیل دکترای مهندسی محصول است. او اولین زن ایرانی است که در رشته اتومبیل رانی با مردان به رقابت پرداخت و علاوه بر اتومبیل رانی، مسئول آموزش بخش بانوان فدراسیون اتومبیلرانی ایران و سابقه تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی را نیز دارد.

چهره های مشهوری که مهندس هستند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در