شهرک صنعتی-تخصصی مس آذربایجان‌ توان ایجاد تحول در منطقه را دارد


شهرک صنعتی-تخصصی مس آذربایجان‌ توان ایجاد تحول در منطقه را دارد

تبریز- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شهرک صنعتی ورزقان به رغم گذشت چندین سال از راه‌اندازی آن‌، پیشرفت چندانی نداشته است، گفت: شهرک صنعتی تخصصی مس فرصت مطلوبی است که می‌تواند در قالب توسعه‌ شهرک ورزقان در سال‌های آینده در توسعه‌ منطقه نقش ایفا کند.

به گزارش ایرنا، محمد فرشکاران روز شنبه در بازدید از شهرک صنعتی-تخصصی مس آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: باید بررسی‌های کارشناسی انجام شود تا دلیل عدم رغبت سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی ورزقان مشخص شود.

وی ادامه داد: اگر به نتیجه و سرانجام رسیدن امور برای ما مهم باشد، باید با نظرات کارشناسی و فنی نسبت به اجرای طرح‌ها اقدام کنیم.

مشکلی در تامین زیرساخت‌های شهرک تخصصی مس وجود ندارد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی نیز در این بازدید با اشاره به محدودیت اراضی در شهرک صنعتی ورزقان برای واگذاری به سرمایه‌گذاران، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر شهرستان ورزقان در حوزه‌ی معادن به‌ویژه مس سونگون، ایجاد شهرک صنعتی تخصصی مس در ورزقان ضروری است.

سید مرتضی نیرومند اسکویی ادامه داد: بر اساس نظرات کارشناسی و مطالعات امکان سنجی انجام شده توسط دانشگاه تبریز، بهترین محل برای ایجاد شهرک صنعتی تخصصی مس در مجاورت شهرک صنعتی ورزقان است.

وی افزود: خوشبختانه زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در شهرک تخصصی مس فراهم شده که در صورت توسعه در تامین زیرساخت‌های آن مشکلی نخواهیم داشت.

فرماندار ورزقان نیز در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه به رغم گذشت چندین سال از ایجاد تصویب شهرک صنعتی تخصصی مس ورزقان در هیأت دولت، عملیات اجرایی این شهرک تاکنون اجرایی نشده است، گفت: شهرستان ورزقان ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌ معادن دارد که باید نهایت استفاده را از این توانمندی‌ها برای توسعه به کار گرفت.

مهدی نعمتی، ایجاد شهرک صنعتی تخصصی مس در ورزقان را فرصت مغتنمی پیش روی توسعه‌ی صنایع مس در استان دانست و بیان کرد: ایجاد شهرک صنعتی تخصصی مس علاوه بر رونق تولید، هزاران فرصت شغلی را در منطقه ایجاد کرده و ارزش‌افزوده بیشتری را برای مس تولیدی در معادن شهرستان به دست خواهد آورد که این ارزش‌افزوده در اقتصاد منطقه و استان نقشی مهم ایفا خواهد کرد.

فرماندار ورزقان گفت: باید از ایجاد واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی ورزقان حمایت کنیم؛ متأسفانه طی سالیان گذشته تعدادی از افراد در این محل سرمایه‌گذاری کرده و برای تکمیل واحد تولیدی خود نیاز به اخذ تسهیلات بانکی دارند که در این زمینه انتظار مساعدت داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی با همراهی فرماندار ورزقان و معاونین سازمان متبوع از محل‌های پیش‌بینی‌شده برای اجرای شهرک صنعتی تخصصی مس ورزقان، شهرک صنعتی ورزقان و واحد تولید گلوله‌های فلزی این شهرک بازدید کرده و در پایان با حضور در مجتمع مس سونگون با مراحل تولید و ظرفیت‌های این معدن آشنا شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟