چه کسانی باید مولتی ویتامین بخورند


چه کسانی باید مولتی ویتامین بخورند

امروزه استفاده از مولتی ویتامین ها محبوبیت زیادی در کشورهای مختلف پیدا کرده است و شاید برای شما سوال ایجاد شود که چرا باید از مولتی ویتامین‌ها استفاده کرد؟ پاسخ آن ساده است. تحقیقات نشان می‌دهد که خطرات این مولتی ویتامین‌ها کم بوده و تاثیر مثبتی بر بدن اکثر افراد بر جای می‌گذارد. مصرف روزانه مولتی ویتامین یک راه مقرون به صرفه برای اطمینان از...

چه کسانی باید مولتی ویتامین بخورند

چه کسانی باید مولتی ویتامین بخورند

امروزه استفاده از مولتی ویتامین ها محبوبیت زیادی در کشورهای مختلف پیدا کرده است و شاید برای شما سوال ایجاد شود که چرا باید از مولتی ویتامین‌ها استفاده کرد؟ پاسخ آن ساده است. تحقیقات نشان می‌دهد که خطرات این مولتی ویتامین‌ها کم بوده و تاثیر مثبتی بر بدن اکثر افراد بر جای می‌گذارد. مصرف روزانه مولتی ویتامین یک راه مقرون به صرفه برای اطمینان از جبران کمبود ریزمغذی هایی است که می‌تواند سیستم ایمنی و سلامتی شما را تضعیف کند.

لیست مواد تشکیل دهنده مولتی ویتامین ها از برندی به برند دیگر متفاوت است، اما معمولاً شامل این موارد می‌شود:

ویتامینهای محلول در چربی: ویتامین های D، E و K و A ویتامینهای B محلول در آب: تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، اسید پانتوتنیک، ویتامین B6، اسید فولیک و ویتامین B12 موادمعدنی: آهن، ید، سلنیوم و روی

فواید مولتی ویتامین

احتمالاً شنیده اید که دریافت ناکافی کلسیم و ویتامین D در طول زمان می‌تواند منجر به پوکی استخوان شود یا اینکه مصرف کم اسید فولیک در بین زنان باردار، خطر در نوزادان را افزایش می‌دهد؛ این موارد تنها بخشی از عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن هستند. آنچه ممکن است در نظر نگرفته باشید این است که کمبود ریز مغذی‌ها می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند سرطان، بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و … را نیز افزایش دهد. همچنین عدم دریافت کافی ریزمغذی‌های خاص می‌تواند منجر به اختلال در عملکرد سیستم ایمنی بدن شود. برخی مطالعات نشان می‌دهند که میزان ناکافی منیزیم ممکن است خطر ابتلا به عفونت کووید-۱۹ و شدت آن را افزایش دهد. با توجه به اینکه کمبود ویتامین‌ها صدمات جدی به بدن وارد می‌کند، مصرف مولتی ویتامین از بروز انواع بیماری های مزمن، پوکی استخوان، ضعف بدن و … جلوگیری کرده و باعث می‌شود بدن همیشه در بهترین حالت خود باشد.

چه کسانی باید مولتی ویتامین بخورند

چه کسانی باید مولتی ویتامین بخورند

چه کسانی باید مولتی ویتامین بخورند؟

برای بسیاری از ما، رژیم های غذایی بیشتر از اینکه مغذی باشند، مقرون به صرفه هستند. طبق تحقیقات انجام گرفته در آمریکا، آمریکایی‌ها به طور متوسط ​​حدود ۳۰ درصد از کالری مورد نیاز خود را از غذاهای پر انرژی و فاقد مواد مغذی مانند دسرها و تنقلات بدست می‌آورند؛ در نتیجه استفاده از این خوراکی‌ها، مانع از مصرف غذاهای مغذی شده و باعث دریافت کمتر ریز مغذی های ضروری می‌شوند. در واقع بیشتر افراد به اندازه کافی فیبر، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، کولین و ویتامین های A، C، D، E و K مصرف نمی‌کنند که برای برطرف کردن این کمبود لازم است تا از مولتی ویتامین‌ها استفاده کنند.

کسانی که به طور بالقوه می توانند بیشترین سود را از مصرف مولتی ویتامین ببرند عبارتند از:

بانوانیکه در سنین باروری، دوره بارداری یا شیردهی هستند. فولات، آهن، کلسیم، ید، ویتامین D3 و DHA (یکی از سه اسید چرب اصلی امگا ۳) نقش مهمی در رشد و نمو جنین دارند، به همین دلیل است که ویتامین های دوران بارداری اغلب بر روی این مواد مغذی تمرکز می‌کنند و استفاده از آن‌ها به تمامی مادران بانوان توسط پزشک توصیه می‌شود. نوزادان،کودکان و نوجوانانی که در حال رشد و تکامل هستند. سالمندانیکه به دلیل بالا رفتن سن ممکن است کاهش جذب مواد مغذی و اشتها را تجربه کنند. افرادیکه مشکلات جذب مواد مغذی دارند، مانند کسانی که از داروهای خاصی استفاده کرده و یا عمل جراحی انجام داده‌اند. افرادیکه مواد مغذی کمتری دریافت می‌کنند، از جمله افرادی که رژیم غذایی سالمی مصرف ندارند و گیاه‌خوارانی که معمولا با کمبود مواد معدنی رو به رو می‌شوند. گیاهخواران ممکن است برای دریافت آهن، ید و ویتامین B12 کافی دچار مشکل شوند، زیرا محصولات حیوانی را به طور جزئی یا کامل از رژیم غذایی خود حذف کرده اند. افرادیکه ویتامین D کمی جذب می‌کنند؛ مانند افرادی که رنگدانه های پوست تیره تری دارند.

چه کسانی باید مولتی ویتامین بخورند

چه کسانی باید مولتی ویتامین بخورند

انتخاب مولتی ویتامین مناسب

تلاش برای یافتن پاسخ این سوال که کدام مولتی ویتامین برای شما و نیازهای تغذیه‌‌تان بهترین است، می‌تواند کمی سخت باشد. با وجود بسیاری از برندهای تولید کننده مولتی ویتامین‌ها، چگونه می‌توان مطمئن شد که کدام مولتی ویتامین مناسب است؟ همه مولتی ویتامین ها یکسان ساخته نمی‌شوند؛ در نتیجه لازم است قبل از خرید مواد تشکیل دهنده مکمل مولتی ویتامین را مطالعه کنید. ترکیبات مولتی ویتامین، مهمترین چیزی است که باید در هنگام خرید مکمل مد نظر قرار دهید.

در لیست ترکیبات درج شده بر روی مکمل، بر روی مقدار هر ویتامین یا مواد معدنی تمرکز کنید؛ به ویژه مواد مغذی که دریافت آن‌ها از رژیم غذایی سخت است مانند ویتامین D3، ویتامین B12، ویتامین C، فولات، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، آهن، ید، روی، و سلنیوم. پس از مصرف مولتی ویتامین‌ها خیالتان بابت کمبودهای غذایی راحت خواهد شد. بهتر است خرید خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید تا نگران فیک یا اصل بودن مکمل‌ها نباشید. تمامی مکمل‌های غذایی داروخانه انلاین داروبیار اصل بوده و با بهترین کیفیت ممکن در دسترس شما قرار خواهد گرفت. در صورت نیاز به مشاوره می‌توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید