2میلیون و 255 هزار تن کالا بین گمرکات آذربایجان‌شرقی و کشورهای جهان مبادله شد


2میلیون و 255 هزار تن کالا بین گمرکات آذربایجان‌شرقی و کشورهای جهان مبادله شد

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی گفت: در 10 ماه نخست سالجاری، دو میلیون و 255 هزار تن کالا بین گمرکات آذربایجان شرقی و کشورهای جهان مبادله شد و صادرات از گمرکات استان امسال با حفظ روند رشد صادرات به 1239 میلیون دلار رسید.

لیلی اورنگی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در ۱۰ ماهه سالجاری یک میلیون و ۹۰۷ هزار تن کالا به ارزش ۱۲۳۹ میلیون دلار از سوی گمرکات آذربایجان شرقی به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن ۱۸ درصد و از نظر ارزش ۴۲ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: مهمترین کشورهای مقصد صادراتی از گمرکات استان آذربایجان شرقی به ترتیب ترکیه با ۵۶۷ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۴۶۸ میلیون دلار، عراق با ۴۴۰ هزار تن کالا به ارزش ۲۸۲ میلیون دلار، ارمنستان با ۳۹۰ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۷۶ میلیون دلار، افغانستان با ۹۱ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۶۳ میلیون دلار، جمهوری آذربایجان با ۵۶ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۴۷ میلیون دلار بودند.

اورنگی اضافه کرد: مواد پلاستیکی، محصولات فولادی، میوه های خوراکی، فرآورده های غلات، مس و مصنوعات مسی، شیشه و مصنوعات شیشه‌ای و شیرینی و شکلات از مهمترین اقلام صادراتی گمرکات آذربایجان شرقی در مدت مذکور بوده است.

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی با اشاره به تسهیل و تسریع در روند ترخیص کالاهای اساسی، مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید، گفت: طی ۱۰ ماهه سالجاری، بیش از ۳۴۷ هزار تن کالا به ارزش ۹۲۲ میلیون دلار از نقاط مختلف جهان از طریق گمرکات آذربایجان شرقی وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از حیث وزن ۹ درصد کاهش و از لحاظ ارزش ۱۶ درصد رشد داشت.

اورنگی، میزان درآمد وصولی گمرکات آذربایجان شرقی در ۱۰ ماهه سالجاری را ۶۳۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...