چرا نوزدان مدام نفخ دارند؟


چرا نوزدان مدام نفخ دارند؟

به گزارش بهداشت نیوز، (https://behdasht.news/) تقریبا تمامی والدین در همه جای دنیا مجبور هستند ساعات زیادی از زمان خود را صرف رسیدگی به امور نوزادشان کنند. در این میان یکی از اصلی ترین مشکلات پیش رو، نحوه تغذیه...

به گزارش بهداشت نیوز، تقریبا تمامی والدین در همه جای دنیا مجبور هستند ساعات زیادی از زمان خود را صرف رسیدگی به امور نوزادشان کنند. در این میان یکی از اصلی ترین مشکلات پیش رو، نحوه تغذیه نوزاد و مشکلات ناشی از آن است.

معمولا فرایند تغذیه نوزاد با مشکلات خاص خود همراه بوده و در این میان بیشتر نوزادان پس از غذا خوردن دچار دل درد شده و باید شخصی برای چند دقیقه ان ها را در آغوش گرفته و به ارامی به پشتشان ضربه بزند تا به اصطلاح باد گلو زده و راحت شوند در غیر این صورت نوزاد دچار دل درد شده و شروع به گریه و بی تابی می کند.

حال ممکن است این سوال برای بسیاری از والدین پیش بیاید که دلیل این موضوع چیست و چرا نوزادان به نسبت افراد بالغ بسیار بیشتر دچار مشکل نفخ و بادگلو می شوند.

دلیل این موضوع از نظر پزشکی چندان پیچیده نیست، زیرا نوزادان شیر خوار به دلیل اینکه هوای زیادی را همراه با شیر می بلعند، دچار مشکل تجمع هوا در معده خود می شوند. بنابراین این موجودات کوچک پس از تغذیه یا باید باد جمع شده در معده را به آرامی از بدنشان خارج کرده و یا استفراغ کرده و آروغ های همراه با شیر دلمه شده از دهانشان خارج می شود.

از سوی دیگر باید توجه داشت که به نظر می رسد نوزادان نسبت به بزرگسالان بیشتر مستعد استفراغ هستند و احتمالاً این موضوع ارتباطی با تجمع هوا در معده آنها نداشته و به عنوان یک استراتژی محافظتی در انسان تکامل یافته است.

برای بزرگسالان، ارزش کالری مواد غذایی کهنه و غیر تازه ممکن است بیشتر از خطر سموم باشد؛ اما کودکان به دلیل وزن کمتر و سیستم ایمنی کمتر توسعه یافته در برابر مسمومیت غذایی و بیماری به مراتب آسیب پذیرتر هستند. استفراغ نوزادان در حالت عادی نشان ‌دهنده رویکردی امن‌ تر از محافظت در برابر مواد غذایی مسموم است.

بنابراین این بار اگر با مشکل بادگلو، دل درد و استفراغ نوزادان مواجه شدید، بی دلیل نگران نشوید. در خاتمه به یاد داشته باشید این شرایط همگی مرتبط با زمان پس از تغذیه بوده و معمولا به طور محدود و با ریتم مشخصی انجام می شود به همین دلیل اگر با دل درد غیر عادی و استفراغ بی دلیل نوزاد مواجه شدید حتما با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید.

منبع: سیناپرس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت