دفعات نزدیکی برای بارداری


دفعات نزدیکی برای بارداری

اگر می‌خواهید سریعتر باردار شوید، ممکن است دوست داشت باشید بدانید چه زمانی باید رابطه جنسی داشته باشید، دفعات نزدیکی برای بارداری چقدر است و باید چند بار رابطه جنسی داشته باشید.

دفعات نزدیکی برای بارداری

اگر می‌خواهید سریعتر باردار شوید، ممکن است دوست داشت باشید بدانید چه زمانی باید رابطه جنسی داشته باشید، دفعات نزدیکی برای بارداری چقدر است و باید چند بار رابطه جنسی داشته باشید.

.jabeh_embed_frame .jabeh_embed_frame iframe

دفعات نزدیکی برای بارداریحتما می‌خواهید بدانید آیا عواملی وجود دارند که می‌توانند شانس باردار شدن شما را در هر ماه افزایش، یا کاهش دهند، یا نه.
مهم است بدانید که می‌توانید در هر زمانی از چرخه قاعدگی خود باردار شوید، حتی اگر پریود هستید.
در حالی که رابطه جنسی محافظت‌نشده هر بار به بارداری منجر نمی‌شود، اگر فقط یک بار رابطه جنسی داشته باشید، می‌توانید باردار شوید.
به طور کلی، با افزایش سن، باروری کاهش می‌یابد و احتمال باردار شدن نوجوانان تنها با یک یا چند تماس جنسی، از زنان مسن‌تر بسیار بیشتر است.


دفعات نزدیکی برای بارداری
زمانی که احتمال بارداری شما زیاد است
اگر به اندازه کافی و مکرر رابطه جنسی دارید و نمی‌خواهید فورا باردار شوید، کار بر روی استراتژی زمان‌بندی رابطه جنسی ممکن است ضروری نباشد. اما اگر می‌خواهید به زودی باردار شوید، دانستن بهترین زمان برای رابطه جنسی می‌تواند به بارداری شما کمک کند.

بهترین شانس باردار شدن در روزهای درست قبل از تخمک‌گذاری است.

بیشتر بخوانید: اسپرم صفر درمان دارد؟

چرخه باروری
هر ماه یک هفته فرصت دارید که رابطه جنسی در آن منجر به بارداری می‌شود. این زمان، چرخه باروری شما در نظر گرفته می‌شود و دو تا سه روز قبل از تخمک‌گذاری شروع می‌شود.
بهترین شانس باردار شدن در روزهای درست قبل از تخمک‌گذاری است.


دفعات نزدیکی برای بارداری
تخمک گذاری چیست؟
تخمک‌گذاری معمولا در حدود روزهای 12 تا 14 سیکل 28 روزه اتفاق می‌افتد، اما این تخمک‌گذاری در زنان مختلف بر اساس طول چرخه آن‌ها متفاوت است و حتی می‌تواند از سیکلی به سیکل دیگر متفاوت باشد.
تخمکی که آزاد می‌شود، تنها به مدت 12 تا 24 ساعت پس از رها شدن از می‌تواند بارور شود، اما با کمک مخاط دهانه رحم، اسپرم می‌تواند تا 5 روز در دستگاه تناسلی زن زنده بماند.

تخمک‌گذاری معمولا در حدود روزهای 12 تا 14 سیکل 28 روزه اتفاق می‌افتد، اما این تخمک‌گذاری در زنان مختلف بر اساس طول چرخه آن‌ها متفاوت است.

به این دلیل که تعیین لحظه دقیق تخم‌گذاری تقریبا غیرممکن است، داشتن رابطه جنسی قبل از تخمک‌گذاری می‌تواند با آماده کردن اسپرم و انتظار برای تخمک، به افزایش شانس باروری شما کمک کند.

مخاط دهانه رحم
بهترین روز برای آمیزش جنسی، روزی است که متوجه بارورترین مخاط دهانه رحم شوید. مخاط دهانه رحم بارور، ترشحات واژن است که به سفیده تخم مرغ خام شباهت دارد.
این نوع ترشحات سالم و طبیعی است و معمولا در روزهای قبل از تخمک‌گذاری ظاهر می‌شود.

بیشتر بخوانید: تقویت تخمک گذاری با تغذیه

دفعات نزدیکی برای بارداری

خلق و خو
احساس آرامش و عاری بودن از استرس می‌تواند شانس باردار شدن شما را افزایش دهد، اما مانند بسیاری از «قوانین» دیگر، لزوما اینطور نیست.
آیا تا به حال متوجه شده‌اید که میل جنسی شما در زمان‌های خاصی از ماه قوی‌تر است؟ این موضوع تصادفی نیست. همان هورمون‌هایی که درست قبل از تخمک‌گذاری افزایش می‌یابند، میل شما را برای رابطه جنسی افزایش می‌دهند.
لذت جنسی می‌تواند شانس باردار شدن را افزایش دهد، اما نه آنقدر که لازم باشد نگران باشید که هر بار که رابطه جنسی دارید داغ‌ترین رابطه جنسی را تجربه کنید.
این نظریه که ارگاسم زنانه ممکن است به افزایش شانس باروری کمک کند، ممکن است فقط یک آرزو باشد.
شما می‌توانید رابطه جنسی وحشتناکی داشته باشید و همچنان باردار شوید.

بیشتر بخوانید: حقایقی درباره‌ی ارگاسم؛ ارگاسمی چیست؟

ردیابی تخمک گذاری
شما می‌توانید تخمک‌گذاری را بر اساس تقویم پیگیری کنید و برخی از ابزارها از تغییرات فیزیولوژیکی مانند دمای بدن، مخاط دهانه رحم، یا سطح هورمون برای ردیابی علائم تخمک‌گذاری استفاده می‌کنند. در ادامه چند روش را برای ردیابی تخمک‌گذاری نام می‌بریم:


دفعات نزدیکی برای بارداری
استفاده از تست‌های پیش بینی تخمک‌گذاری
تست‌های پیش بینی تخمک‌گذاری، بسیار شبیه تست‌های بارداری عمل می‌کنند، با این تفاوت که به شما می‌گویند چه زمانی احتمال تخمک‌گذاری دارید.

برای استفاده از این ابزار، در یک فنجان ادرار کنید، سپس نوار آزمایش را در ادرار جمع‌آوری شده فرو کنید.

آن‌ها به صورت نوارهای تست، یا نوارهای آزمایشی هستند که به ادرار شما واکنش نشان می‌دهند. برای استفاده از این ابزار، در یک فنجان ادرار کنید، سپس نوار آزمایش را در ادرار جمع‌آوری شده فرو کنید.
نتیجه را بر اساس تغییرات رنگ یا فرمت دیجیتال دریافت خواهید کرد.
تست های تخمک‌گذاری در خانه، هورمون لوتئین‌کننده (LH) را در ادرار شما تشخیص می‌دهد.
هورمون لوتئین‌کننده درست قبل از تخمک‌گذاری افزایش می‌یابد، بنابراین هنگامی که آزمایش مثبت می‌شود، این نشان می‌دهد که بدن شما در تلاش است تا تخمک را از تخمدان آزاد کند و احتمالا بهترین زمان برای باردار شدن است.

بیشتر بخوانید: سردرد بعد از نزدیکی، چه دلیلی دارد؟

نمودار دمای بدن
نمودار دمای پایه بدن، مستلزم اندازه‌گیری دمای بدن هر روز صبح قبل از بیدار شدن است.
دمای پایه بدن، دمای بدن در حالت استراحت کامل است و سطح هورمون شما بر این دما تاثیر می‌گذارد.
هورمون پروژسترون دمای بدن شما را بالا می‌برد. پروژسترون پس از تخمک‌گذاری افزایش می‌یابد، بنابراین هنگامی که دمای پایه بدن شما افزایش می‌یابد و حداقل برای چند روز بالا باقی می‌ماند، به این معنی است که احتمالا درست قبل از اینکه افزایش را مشاهده کنید، تخمک‌گذاری کرده‌اید.


دفعات نزدیکی برای بارداری
ردیابی مخاط دهانه رحم
هنگام بررسی مخاط دهانه رحم، ترشحات واژن خود را زیر نظر بگیرید. ترشحات واژینال شما در طول چرخه تغییر می‌کند و زمانی که به تخمک‌گذاری نزدیک می‌شوید، ترشحات کشدار و موکوس‌مانند می‌شود.
وقتی ترشحات شما شبیه سفیده تخم مرغ خام است، احتمالا در بارورترین زمان خود قرار دارید.

استفاده از آزمایش بزاق
آزمایش بزاق، یک آزمایش خانگی است که از میکروسکوپ برای بررسی نمونه بزاق استفاده می‌کند. این تست می‌تواند برای برخی از زنان مفید باشد و برای برخی دیگر تفسیر آن دشوار است.

استفاده از برنامه‌های باروری
اپلیکیشن‌های آنلاین و هوشمند زیادی وجود دارند که چرخه تخمک‌گذاری را ردیابی می‌کنند.
اگر دوره‌های قاعدگی‌تان بسیار منظم باشد، یک برنامه ساده می‌تواند به شما کمک کند بارورترین روزهای خود را مشخص کنید.
باید زمانی که پریود می‌شوید تاریخ پریودتان را در این برنامه‌ها وارد کنید تا چرخه قاعدگی شما را تشخیص دهند و به شما بگویند چه زمانی احتمال تخمک‌گذاری دارید.

دفعات نزدیکی برای بارداری در طول روز
اینکه چند وقت یکبار باید رابطه جنسی داشته باشید، به ترجیحات شخصی شما به عنوان یک زوج بستگی دارد و اینکه آیا مشکلات ناباروری مردانه وجود دارد، یا نه. مثلا مشکلات تعداد اسپرم، می‌تواند باروری را به تاخیر بیندازد.
کارشناسان توصیه می‌کنند بیشتر از یک بار در روز رابطه جنسی نداشته باشید. ممکن است به نظر برسد که رابطه جنسی بیشتر، برابر با شانس بارداری است، اما در واقع، داشتن رابطه جنسی زیاد ممکن است تعداد اسپرم‌های سالم را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: الیگواسپرمی چیست؟

دفعات نزدیکی برای بارداری

دفعات نزدیکی برای بارداری در طول ماه
اگر زمان‌بندی رابطه جنسی برای تخمک‌گذاری باعث اضطراب شما می‌شود، می‌توانید به جای آن فقط به رابطه جنسی منظم تکیه کنید.
در این موارد، کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که هر هفته، تقریبا یک روز در میان، رابطه جنسی داشته باشید. با پیروی از این برنامه، حداقل یک بار در طول دوره باروری خود رابطه جنسی خواهید داشت.

هر هفته، تقریبا یک روز در میان، رابطه جنسی داشته باشید. با پیروی از این برنامه، حداقل یک بار در طول دوره باروری خود رابطه جنسی خواهید داشت.

سعی کنید حداقل سه تا چهار بار در هفته در طول چرخه قاعدگی خود رابطه جنسی داشته باشید.

داشتن رابطه جنسی در دوران باروری
اگر تعداد اسپرم همسرتان طبیعی یا سالم است، بهتر است هر روز رابطه جنسی داشته باشید.
اگر دمای پایه بدن خود را به دست بیاورید، می‌توانید روز تقریبی را که در هر ماه تخمک‌گذاری کرده‌اید، بدانید. در این صورت، شما باید سه روز قبل از تخمک‌گذاری و احتمالا روزی که انتظار تخمک‌گذاری دارید، رابطه جنسی داشته باشید.

مقابله با تعداد کم اسپرم
اگر تعداد اسپرم همسرتان در مرز نرمال یا پایین قرار دارد، توصیه کلی این است که در طول چرخه باروری، یک روز در میان رابطه جنسی داشته باشید.
مثلا اگر روز دوشنبه اولین نتیجه آزمایش تخمک‌گذاری مثبت را دریافت کردید، یا مخاط دهانه رحم بارور را مشاهده کردید، باید در روز دوشنبه رابطه جنسی داشته باشید، سه‌شنبه رابطه نداشته باشید و سپس دوباره چهارشنبه، پنج‌شنبه و یک بار دیگر در جمعه رابطه جنسی داشته باشید.
روزی که سکس ندارید، به تامین مجدد ذخایر اسپرم کمک می‌کند و احتمالا شانس بارداری شما را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: آیا اسپرم صفر می‌شود؟/ صدای دکتر

دفعات نزدیکی برای بارداری

ملاحظات دیگر
یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید، روان‌کننده‌ای است که از آن استفاده می‌کنید. برخی از روان‌کننده‌های معمولی می‌توانند به اسپرم آسیب برسانند.

نکته آخر درباره دفعات نزدیکی برای بارداری
درست است که اگر در طول دوران باروری خود رابطه جنسی داشته باشید، احتمال اینکه سریع باردار شوید، بیشتر است، اما اگر شما و همسرتان سالم باشید و در تمام ماه به طور مکرر رابطه جنسی داشته باشید، احتمالا در نهایت باردار خواهید شد.
ردیابی چرخه قاعدگی‌تان می‌تواند مفید، روشنگر و حتی سرگرم‌کننده باشد، اما همچنین می‌تواند باعث ایجاد استرس شود.
اگر بعد از یک سال تلاش (اگر بالای 35 سال دارید، بعد از شش ماه) باردار نشدید، به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.

به کلینیک نی نی بان سر بزنید تا متخصص مورد نظر خود را پیدا کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن