دستگاه قضایی کرمانشاه با عاملان تیراندازی برخورد قاطعانه می‌کند


دستگاه قضایی کرمانشاه با عاملان تیراندازی برخورد قاطعانه می‌کند

کرمانشاه- ایرنا- رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، گفت: موضوع تیراندازی‌ها در استان به مساله‌ای نگران کننده تبدیل شده و این مطالبه را نزد عموم ایجاد کرده که با عاملان آنها سخت، قاطعانه و بدون گذشت برخورد شود.

به گزارش ایرنا؛ «پرویز توسلی‌زاده» روز شنبه در چهارمین نشست مشترک قضایی - انتظامی استان در سرسرای اجتماعات دادگستری استان با بیان اینکه برخورد با چنین مجرمانی از مدت ها پیش به صورت جدی توسط پلیس و دستگاه قضایی آغاز شده است، افزود: در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته و اکثر عاملان تیراندازی هم در سریعترین زمان ممکن دستگیر و به سزای عمل خود رسیده اند و از این پس هم فضای جامعه برای آنها ناامن تر از قبل خواهد شد.

وی تصریح کرد: لازم است برای کنترل جرایمی نظیر تیراندازی به سراغ سرشاخه های آن که قاچاقچیان سلاح و مهمات هستند رفت. افرادی که با وارد کردن اسلحه به جامعه ناامنی را ترویج داده و باعث می شوند مجرمان، اراذل و اوباش و دیگر افراد با هر نیت و هدفی اقدام به تیراندازی و ایجاد ناامنی کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه ادامه داد: باید تمرکز خود را روی نقاط جرم خیز و محلاتی که بیشترین فراوانی تیراندازی ها را دارند بگذاریم و به صورت نمونه در این مناطق، طرح کنترل خودرویی و ایست و بازرسی وسایل نقلیه مشکوک توسط پلیس با جدیت بیشتری به مرحله اجرا درآید و در این راستا دستگاه قضائی نیز حداکثر حمایت های لازم را به عمل می آورد.

وی با بیان اینکه هرچه دستگیری ها بیشتر و مجازات ها شدیدتر باشد احتمال وقوع جرائم مشابه کاهش خواهد یافت، خاطرنشان ساخت: این افراد باید بدانند از نگاه تیزبین دستگاه قضائی و پلیس در امان نبوده و دیر یا زود دستگیر و به سزای عمل خود خواهند رسید.

توسلی زاده تأکید کرد: امنیت شهر و جامعه و مردم موضوع ساده ای نیست که به راحتی از کنار آن عبور کنیم. امروز هم دستگاه قضایی و هم پلیس همه توان خود را به کار گرفته اند تا با هر نوع جرمی که امنیت روانی شهروندان را با اخلال روبرو می کند قاطعانه برخورد کنند و اجازه عرض اندام به مجرمان را ندهند.

وی افزود: لازم است مدیریت اختلافات را بصورت فراگیر و جدی دنبال کنیم و همچنین پلیس به صورت مستمر، محسوس و فراگیر در سطح استان حضور میدانی داشته باشد و این اختیار را دارد که از منازل و خودروهای مشکوک بازرسی کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه یادآور شد: معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان پیوست فرهنگی و پیشگیرانه ای را ضمیمه پرونده های وارده کرده و با ارائه مشاوره های لازم از وقوع جرائم مشابه جلوگیری کند.

توسلی زاده در پایان سخنان خود از تلاش شبانه روزی پلیس کرمانشاه در راستای برخورد با جرائم خشن و اراذل و اوباش قدردانی کرد و گفت: دستگاه قضائی همواره مدافع و پشتیبان پلیس بوده است و این حمایت ها را برای مقابله جدی تر با جرائم خشنی مانند تیراندازی ها ادامه می دهد.

در پایان این جلسه مصوباتی از جمله کاهش فرآیند کشف جرم و دستگیری مجرمین توسط پلیس و کاهش اطاله دادرسی و صدور حکم در دستگاه قضایی، پوشش رسانه ای گسترده در خصوص برخورد قاطع انتظامی- قضایی با مجرمین حرفه‌ای و جرایم خشن خاصه تیراندازی برای تسهیل در کنترل مجرمان خطرناک و حرفه‌ای و جلوگیری از بروز جرائم خشن و مهم بخصوص تیراندازی به تصویب رسید.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز