بیوگرافی جلال مقامی از زندگی هنری تا ازدواج با رفعت هاشم پور


بیوگرافی جلال مقامی از زندگی هنری تا ازدواج با رفعت هاشم پور

جلال مقامی (زادهٔ 2 مرداد 1320) دوبلور، گوینده، مدیر دوبلاژ و بازیگر ایرانی است. جلال مقامی به دلیل اجرای برنامهٔ «دیدنی‌ها» نیز شهرت دارد .

زندگی خصوصی و بیوگرافی جلال مقامی + عکس های دختر و نوه اش

جلال مقامی ۲ مرداد ۱۳۲۰ در کاشان متولد شده است، یکی از مدیر دوبلاژ، دوبلور و همچنین یکی از بازیگران پیشکسوت است

جلال مقامی به دلیل اجرای برنامهٔ دیدنی‌ها نیز شهرت دارد. وی همسر رفعت هاشم‌پور، دوبلور قدیمی سینما و تلویزیون، و همچنین دایی شراره حضرتی دوبلور است.

او به دلیل اجرای برنامهٔ دیدنی‌ها نیز شهرت دارد. وی همسر رفعت هاشم‌پور، دوبلور قدیمی سینما و تلویزیون، و همچنین دایی شراره حضرتی دوبلور است.

دوبلهٔ منحصربه‌فرد او در سریال لبهٔ تاریکی یکی از شاهکار‌های این استاد دوبلهٔ ایران است.از مشهورترین آثار مقامی می‌توان به گویندگی‌اش در آثاری، چون «لورنس عربستان به جای عمر شریف»، «شکوه علفزار»، «ارتش سری»، «پوآرو»، «شرلوک هلمز»، «هشدار برای کبری ۱۱ به جای سمیر» اشاره کرد.

تحصیلات و شروع کار هنری جلال مقامی

جلال مقامی متولد 2 مرداد 1320 در تهران، دوبلور است. فارغ التحصیل دیپلم دبیرستان حافظ واقع در بازار تهران می باشد، اصالتا کاشانیست و فعالیت خود را با دوبله شروع کرد و در تلویزیون با اجرای برنامه دیدنی ها به شهرت رسید. در سال اول دبیرستان به همراه مسعود اسداللهی نمایشی را در آمفی تئاتر دبیرستان بروی صحنه برد، ناظم مدرسه حیدر صارمی از بازیگران تئاتر و سینما بود. به درخواست مقامی صارمی وی را به رضا کریمی مدیر دوبلاژ فیلم معرفی کرد و به این ترتیب جلال مقامی وارد دوبله فیلم شد و بعد از مدرسه در استودیو کار دوبله می کرد.

بیوگرافی جلال مقامی از زندگی هنری تا ازدواج با رفعت هاشم پور

مقامی در سال 1344 در 24 سالگی با فیلم من مادرم اولین تجربه بازیگری خود را بدست آورد و تا شروع انقلاب اسلامی در 4 کار سینمایی ایفای نقش کرد.از سال 1362 در 42 سالگی با اجرای برنامه تلویزیونی دیدنی ها به تلویزیون آمد و بمدت 12 سال در روزهای جنگ و پس از آن در قاب تلویزیون های سیاه و سفید چهره متفاوی به نمایش گذاشت.

ازدواج و همسر جلال مقامی

جلال مقامی در سال 1343 در 23 سالگی با همکارش رفعت هاشم پور که او نیز در کار دوبلاژ بود ازدواج کرد که ثمره آن تنها یک دختر و دو نوه می باشد.

جلال مقامی و فیلم شناسی

بازیگر

لاکی (۱۳۹۸) با مدیریت دوبلاژ سبحان اکرامی استاد جلال مقامی و بعد از ده سال کناره گیری از فعالیت دوبله با وجود توانایی در عرصه مدیریت دوبله، به دعوت سبحان اکرامی پشت میز دوبله نشستند و شاهکار اخیر ایشان است. راز گل شب بو (۱۳۷۲) گالان (۱۳۶۹) زنگ اول (۱۳۶۳) آلونک (۱۳۴۷) گردباد زندگی (۱۳۴۷) ایستگاه ترن (۱۳۴۵) من مادرم (۱۳۴۴)

بیوگرافی جلال مقامی از زندگی هنری تا ازدواج با رفعت هاشم پور

جلال مقامی و مدیر دوبلاژ

معصوم (۱۳۷۷) تعقیب سایه‌ها (۱۳۶۹) تاکسی۲(۱۳۸۲)

بیوگرافی جلال مقامی از زندگی هنری تا ازدواج با رفعت هاشم پور

جلال مقامی و سرپرست گویندگان

لانه عقاب‌ها (۱۳۷۸) خلبان (۱۳۷۶) روزی که خواستگار آمد (۱۳۷۵) مرد نامرئی (۱۳۷۴) سفر بخیر (۱۳۷۳) هبوط (۱۳۷۲) همه دختران من و تو (۱۳۷۲) بدوک (۱۳۷۰) خانواده کوچک ما (۱۳۷۰) مسافران دره انار (۱۳۷۰) آهوی وحشی (۱۳۶۹) تویی که نمی شناختمت (۱۳۶۹) فرماندار (۱۳۶۹) بچه‌های طلاق (۱۳۶۸) تا مرز دیدار (۱۳۶۸) دستمزد (۱۳۶۸) شنا در زمستان (۱۳۶۸) گزل (۱۳۶۸) مرگ پلنگ (۱۳۶۸) افسون (۱۳۶۷) افق (۱۳۶۷) باد سرخ (۱۳۶۷) پنجره (۱۳۶۷) تا غروب (۱۳۶۷) در مسیر تندباد (۱۳۶۷) روزنه (۱۳۶۷) سلام سرزمین من (۱۳۶۷) شب حادثه (۱۳۶۷) گلنار (۱۳۶۷) جهیزیه‌ای برای رباب (۱۳۶۶) زمزمه (۱۳۶۶) سرزمین آرزوها (۱۳۶۶) صعود (۱۳۶۶) غریبه (۱۳۶۶) کمینگاه (۱۳۶۶) گمشدگان (۱۳۶۶) مار (۱۳۶۶) تشکیلات (۱۳۶۵) جدال در تاسوکی (۱۳۶۵) شیر سنگی (۱۳۶۵) ملاقات (۱۳۶۵) توهم (۱۳۶۴) جاده‌های سرد (۱۳۶۴) گمشده (۱۳۶۴) زنگ اول (۱۳۶۳) زیر باران (۱۳۶۳) قصه خیابان دراز (۱۳۵۷)

بیوگرافی جلال مقامی از زندگی هنری تا ازدواج با رفعت هاشم پور

داستان زندگی رفعت هاشم‌پور و علت درگذشت وی - بیوگرافی

بیوگرافی کاظم دانشی از زندگی حرفه ای تا کسب سیمرغ بلورین

بیوگرافی کامل مارتین فورد از شغل اصلی تا ازدواج و فرزندان


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیوگرافی چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات رایزنی‌های 4 گزینه ریاست مجلس دوازدهم با منتخبین