انواع تاول پوستی و روش‌های درمان آن


تاول یا ویزیکول یک بیماری پوستی دردناک است که در آن فضای خالی بین پوست و بافت با مایعاتی همچون چرک یا پلاسما پُر می‌شود. حباب تاول از اپیدرم، بالاترین لایه پوست تشکیل شده‌ است.در واقع تاول‌ها واکنش ایمنی بدن برای محافظت از لایه‌های زیرین هستند. اگر تا به حال از کفش‌های سفت و یا […] The post انواع تاول پوستی و روش‌های درمان آن...

انواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنتاول پوستی

تاول یا ویزیکول یک بیماری پوستی دردناک است که در آن فضای خالی بین پوست و بافت با مایعاتی همچون چرک یا پلاسما پُر می‌شود. حباب تاول از اپیدرم، بالاترین لایه پوست تشکیل شده‌ است.در واقع تاول‌ها واکنش ایمنی بدن برای محافظت از لایه‌های زیرین هستند.

اگر تا به حال از کفش‌های سفت و یا تنگ استفاده کرده باشید، نباید با تاول‌ها غریبه باشید. بیشتر ویزیکول‌ها ظاهری گرد دارند که فضای زیر آن‌ها از مایعات پر شده است. ناگفته نماند تاول می‌تواند عوارض برخی از بیماری‌های پوستی باشد و شما را به شدت تحت فشار قرار دهد. بیشتر ویزیکول‌ها به سادگی و با انجام چندین تکنیک ساده رفع می‌شوند، اما همانطور که گفتیم درمان به علت اصلی ایجاد تاول شما بستگی دارد. در ادامه با دکترتو همراه باشید تا علت ایجاد انواع تاول را بشناسید و برای درمان آن اقدام کنید.

برای تشخیص نوع تاول پوستی و دریافت درمان مناسب باید به متخصص پوست و مو مراجعه کنید. در دکترتو می‌توانید با بهترین دکتر پوست و مو آشنا شوید، به‌صورت آنلاین یا تلفنی با آنها مشورت کنید و در صورت نیاز برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

انواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آن

مشاوره با متخصصان پوست، مو و زیبایی دکترتو

انواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آن

در این مقاله می‌خوانید:

تاول در چه قسمت‌هایی از پوست ممکن است ایجاد شود؟علت‌ها و بیماری‌هایی که می‌توانند باعث تاول پوستی شوندانواع تاول پوستی در کودکانتاول پوستی چگونه ایجاد می‌شود؟تاول‌ پوستی چه شکلی است؟ (علائم تاول)تاول‌ پوستی چگونه تشخیص داده می‌شود؟درمان تاول پوستیآیا ترکاندن تاول باعث خوب شدن آن می‌شود؟درمان خانگی تاول پوستیراهی برای جلوگیری از تاول زدن وجود دارد؟چه زمانی در رابطه با تاول باید به پزشک مراجعه کنیم؟سؤالات متداول شمانتیجه‌گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

تاول در چه قسمت‌هایی از پوست ممکن است ایجاد شود؟

تقریبا تمام بخش‌های بدن که دارای پوست هستند می‌توانند تاول بزنند. تاول‌هایی که بر اثر شرایط فیزیکی ایجاد می‌شوند، معمولا در نواحی دست و پا هستند. بیماری‌های ویروسی و باکتریایی باعث می‌شوند، بخش‌های از بدن شما که حتی در معرض تهدیدات خارجی نیستند، تاول بزنند.

۱. تاول پوستی دست‌

اصطکاک، سوختگی یا حتی بیماری‌های عفونی، می‌توانند باعث ویزیکول در ناحیه دست شما بشوند. اما معمولا یک بیماری پوستی به نام دیس‌هیدروزیس باعث ایجاد تاول در کف و کنار دست‌ها می‌شود. این بیماری ویزیکول‌های پوستی ریز و پر از مایع را ایجاد می‌کند که ممکن است تا سه هفته با خارش و سوزش شما را اذیت کنند. بعد از خشک شدن تاول‌های بیماری دیس‌هیدروزیس ممکن است دست شما پوسته پوسته به نظر برسد و حتی گاهی وقت‌ها قبل از بهبود کامل دوباره عود کند.

۲. تاول پوستی دهان و لب

آفت‌ دهان و لب یکی از شایع‌ترین بیماری ها است که همه افراد را در مقطعی از زندگی تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. تاول‌های دهان و لب به شکل یک زخم هستد که می‌توانند روی هر یک از بافت‌های نرم دهان از جمله لب، گونه‌ها، لثه‌ها و زبان ایجاد شوند. در برخی مواقع خطرناک این تاول‌ها می‌توانند روی مری شما ایجاد شوند و سلامتی شما را به طور جدی تهدید کنند.

۳. تاول پوستی پا و کف پا

تاول پا معمولا به دلیل اصطکاک بین کفش و پوست پای شما ایجاد می‌شوند. کفش‌های تنگ یا گشاد سایش بیشتری با پوست پای شما خواهند داشت، در نتیجه روی پای شما تاول به وجود می‌آید.

تعریق و رطوبت بیش از حد یکی دیگر از دلایل شایع تاول‌های پا هستند. این تاول‌ها معمولا در فواصل گرم و زمانی که بیش از حد از پاهای‌تان کار می‌کشید، ظاهرا می‌شوند.

۴. تاول پوستی سر

در اغلب اوقات ویزیکول‌های روی سر بر اثر بیماری‌های ویروسی ایجاد می‌شوند. فولیکولیت، زرد زخم، درماتیت تماسی و آبله مرغان نمونه‌هایی از این بیماری‌ها هستند. یکی از دلایل نادر تاول روی سر می‌تواند به دلیل سرطان پوست باشد. سرطان پوست می‌تواند سلول‌ها و بافت‌های پوست سر را از بین ببرد و به دیگر نواحی پوست نفوذ کند.

۵. تاول تناسلی

تبخال تناسلی یک عفونت شایع مقاربتی است که توسط ویروس هرپس سیمپلکس (HSV) ایجاد می‌شود. تماس جنسی اولین راه انتشار این ویروس است. پس از عفونت اولیه، ویروس در بدن شما نهفته خواهد بود و می‌تواند چندین بار در سال دوباره فعال شود.

ویزیکول تناسلی می‌تواند باعث درد، خارش و زخم در ناحیه تناسلی شما شود. اما ممکن است هیچ علامت یا علائمی از این بیماری پوستی نداشته باشید. اگر آلوده باشید، حتی اگر هیچ زخم قابل مشاهده‌ای نداشته باشید، می‌توانید این بیماری را به دیگران انتقال دهید. درمان خاصی برای این ویروس وجود ندارد اما داروها می‌توانند تا حد زیادی علائم و شدت سرایت این بیماری را کاهش دهند.

انواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آن ویزیکول تناسلی می‌تواند باعث درد، خارش و زخم در ناحیه تناسلی شما شود.

علت‌ها و بیماری‌هایی که می‌توانند باعث تاول پوستی شوند

فعالیت‌ها و بیماری‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند باعث ایجاد تاول پوستی شوند. در ادامه شایع‌ترین بیماری‌ها را بررسی خواهیم کرد.

۱. اصطکاک

تاول‌های اصطکاکی معمولا بر اثر سایش پوست به جسم‌های زبر یا خشک به وجود می‌آیند. همانطور که اشاره کردیم این ویزیکول‌ها معمولا در پوست دست و پا که در ارتباط بیشتری با محیط بیرون هستند به وجود می‌آیند. کوهنوردی و مربت کردن باغچه نمون فعالیت‌هایی هستند که باعث ایجاد این نوع تاول‌ها می‌شوند.

انواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنعکس تاول پوستی ناشی از اصطکاک

۲. تاول تبخالی

این ویزیکول‌ها معمولا در نزدیک لب و دهان به وجود می‌آیند. تبخال‌ها توده‌های قرمز، دردناک و پر از مایع هستند که اغلب به شکل زخم دیده می‌شوند. این نوع تاول‌ها علائمی همچون آنفلونزا دارند. برای مثال، سوزن سوزن شدن در ناحیه تبخال، تب پایین، بدن درد و تورم غدد لنفاوی.

انواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنعکس تاول تبخالی

۳. هرپس سیمپلکس

هرپس سیمپلکس باعث ایجاد تاول‌های دهانی و تناسلی‌ ‌می‌شود. این بیماری به دلیل ویروس‌های HSV-1 و HSV-2 به وجود می‌آید. این ویزیکول‌ها معمولا به صورت خوشه‌ای به وجود می‌آیند و از خود مایع زرد شفافی را ترشح می‌کنند.

هرپس سیمپلکس علائم خفیفی همچون تب، خستگی، تورم غدد لنفاوی، سردرد، بدن درد و کاهش اشتها را به دنبال دارد. تاول‌های این بیماری ممکن است در پاسخ به استرس، قاعدگی ، بیماری و نور خورشید دوباره ظاهر شوند.

انواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آن عکس هرپس سیمپلکس

۴. تبخال ناحیه تناسلی

این بیماری مقاربتی (STD) توسط ویروس‌های HSV-2 و HSV-1 ایجاد می‌شود. تاول‌های باز شده این بیماری بیشتر شبیه به زخم هستند و می‌توانند از خود مایعاتی ترشح کنند. تبخال‌های بیماری تناسلی قبل از ظاهر شدن در ناحیه مورد نظر، باعث خارش و گزگز می‌شوند. سوزش ویزیکول‌ها، تب خفیف، سردرد و تورم غدد لنفاوی از علائم این بیماری است.

۵. تاول‌ پوستی زرد زخم یا ایمپتیگو

زرد زخم تاول‌های پر از مایع و پوسته‌ای هستند که به راحتی شکافته می‌شوند و ترشحاتی به رنگ عسل از خود خارج می‌کنند. این بیماری در بین کودکان و نوزادان شایع است. ویزیکول‌های پوستی این بیماری بیشتر در ناحیه اطراف دهان، چانه و بینی ایجاد می‌شود.

انواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنعکس تاول پوستی زرد زخم

۶. تاول‌ پوستی در اثر سوختگی

ویزیکول‌هایی که بر اثر سوختگی ایجاد می‌شوند که وضعیت اورژانسی جدی را نشان می‌دهند و شما باید هر چه سریعتر به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید. تاول‌های ناشی از سوختگی بر اساس عمق و اندازه سوختگی طبقه بندی می‌شوند.

سوختگی درجه یک: تورم جزئی، پوست خشک، قرمز و حساس که با اعمال فشار، سفید می‌شود.سوختگی درجه دو: تاول‌های پوستی این درجه شفاف، قرمز و بسیار دردناک هستند. در برخی مواقع ممکن است رنگ‌ها متغییر و تکه‌ای باشند.سوختگی درجه سوم: تاول‌های این سوختگی به رنگ سفید یا قهوه‌ای تیره هستند و حالت چرمی به خود دارند. همچنین ممکن است پوست حساسیت کمی را به لمس شدن نشان دهد.
انواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنعکس تاول سوختگی

۷. تاول‌ پوستی درماتیت تماسی

تاول‌های پوستی این بیماری در اثر تماس با یک آلرژن ظاهر می‌شوند. ویزیکول‌های درماتیت پوستی به سادگی قابل مشاهده هستند و در جایی که پوست شما ماده تحریک کننده را لمس کرده است ظاهر می‌شوند.

تاول‌های پوستی درماتیت تماسی علائمی همچون خارش، قرمزی، پوسته پوسته شدن و ترشح مایعات را به دنبال دارند.

انواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنعکس تاول‌ پوستی درماتیت تماسی

۸. تاول‌های پوستی استوماتیت

استوماتیت یک زخم یا التهاب روی لب‌ها یا داخل دهان است که می‌تواند در اثر عفونت، استرس، آسیب، حساسیت یا سایر بیماری‌ها ایجاد شود. استوماتیت به دو شکل زیر وجود دارد:

هرپس استوماتیت یا زخم سرد: علائم این استوماتیت شامل تب، بدن درد، تورم غدد لنفاوی و تاول‌های دردناک پر از مایع روی لب یا دهان است که می‌توانند بترکند و زخم ایجاد کنند.استوماتیت آفتی یا زخم شانکر: در این استوماتیت تاول‌ها گرد، بیضی و ملتهب هستند. از دیگر علائم این بیماری می‌توان به مرکز سفید تاول‌ها با حاشیه قرمز اشاره کرد.
انواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنعکس تاول‌های پوستی استوماتیت
انواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آن

مشاوره با متخصصان پوست، مو و زیبایی دکترتو

انواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آن

۹. سرمازدگی

سرمازدگی بر اثر آسیب شدید سرما به قسمتی از بدن ایجاد می‌شود. تاول‌های پوستی سرمازدگی معمولا روی انگشتان دست، انگشتان پا، بینی، گوش، گونه و چانه ایجاد می‌شوند.

در سرمازدگی متوسط ممکن است پوست بی حس و به حالت مومی یا سفت باشد. خارش و سفیدی پوست در اسرمازدگی متوسط رایج است.در سرمازدگی شدید ممکن است پوست ناحیه سرمازده به طور کامل سیاه شود و در اطراف ناحیه تاول‌های خونی و پر از مایع ایجاد شود.
انواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنعکس تاول پوستی ناشی از سرمازدگی

۱۰. تاول‌ پوستی زونا

بثورات این بیماری بسیار دردناک است و ممکن است باعث خارش و سوزش شود، حتی اگر تاولی در کار نباشد. بثورات شامل دسته‌ای از تاول‌های پر از مایع است که به راحتی شکافته می‌شوند و مایعات خود را تخلیه می‌کنند.

زونا به صورت نوار خطی روی بدن ظاهر می‌شود، اما ممکن است روی صورت نیز دیده شود. علائم این بیماری شامل تب، لرز، سردرد و خستگی است.

انواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنعکس تاول پوستی زونا

۱۱. تاول‌ پوستی اگزمای دیس‌هیدروزیس

این بیماری با نام اگزمای دیشیدروتیک نیز شناخته می‌شود و اغلب باعث ایجاد تاول‌های خارش دار در کف دست و پا می‌شود. دلیل بروز این بیماری ناشناخته است، اما ممکن است به دلیل عوامل آلرژیک همچون تب یونجه ایجاد شود. تاول‌های پوستی حاد، خارش دار، قرمز و همراه با ترک عمیق از خصوصیات این بیماری است. در برخی مواقع ممکن است این اگزما باعث پوسته پوسته شدن کف دست و پا شود.

انواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنعکس تاول‌ پوستی اگزمای دیس‌هیدروزیس

۱۲. تاول‌ پوستی پمفیگوئید

این بیماری یک اختلال خود ایمنی نادر است که در اثر عملکرد نادرست سیستم ایمنی ایجاد می‌شود. پمفیگوئید منجر به ایجاد تاول و بثورات در پاها، بازوها، غشاهای مخاطی و شکم می‌شود.

پمفیگوئید انواع مختلفی دارد که هر کدام می‌توانند باعث ایجاد تاول پوستی در نواحی مختلفی شوند. در این بیماری معمولا بثورات قرمز قبل از تاول‌ها ایجاد می‌شود. تاول‌های این بیماری بزرگ، ضخیم و پر از مایعی شفاف هستند، البته برخی مواقع همراه با مایع خون نیز وجود دارد. پوست اطراف تاول‌ها کمی قرمز یا تیره هستند که اگر پاره شوند بسیار دردناک و حساس خواهند بود.

انواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنعکس تاول‌ پوستی پمفیگوئید

۱۳. پمفیگوس ولگاریس

این بیماری نیز یک اختلال خودایمنی نادر است که پوست و غشاهای مخاطی دهان، گلو، بینی، چشم‌ها، اندام تناسلی، مقعد و ریه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این بیماری تاول‌های پوستی بسیار حاد و وحشتناکی ایجاد می‌شوند که به راحتی شکافته می‌شوند و خونریزی می‌کنند. تاول‌های ایجاد شده در دهان و گلو ممکن است هنگام بلع و خوردن شما را اذیت کنند.

انواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنعکس پمفیگوس ولگاریس

۱۴. تاول‌ پوستی اگزمای آلرژیک

اگزما‌های آرژیک معمولا شبیه به سوختگی به نظر می‌رسند و اغلب در ساعد و دست‌ها ایجاد می‌شوند. پوسته پوسته شدن، قرمزی، خارش و ترشح مایعات از علائم تاول‌های این اختلال است.

انواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنعکس تاول پوستی اگزمای آلرژیک

۱۵. آبله مرغان

آبله مرغان به صورت تاول‌های خوشه‌ای همراه با خارش، قرمزی و ترشح مایعات در سراسر بدن ایجاد می‌شود. تب، بدن درد، گلو درد و از دست دادن اشتها از علائم آبله مرغان است. تا زمانی که همه تاول‌ها به صورت پوسته در نیایند این بیماری مسری خواهد بود.

انواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنعکس آبله مرغان

۱۶. اریسیپلاس

این بیماری یک عفونت باکتریایی در لایه بالایی پوست است. اریسیپلاس معمولا توسط باکتری استرپتوکوک گروه A ایجاد می‌شود. علائم این بیماری عبارت است از:

تاول‌های پوستیقرمزی ناحیه آسیب دیدهتورمپوست برجسته و دردناکغدد متورماحساس ناخوشیتب و لرز
انواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنعکس تاول اریسیپلاس

۱۷. دراماتیت هرپتی فرمیس

درماتیت هرپتی فرمیس یک بثورات پوستی با خارش، تاول و سوزش است که روی آرنج، زانو، پوست سر، پشت کمر و باسن ایجاد می‌شود. بثورات این بیماری شبیه به جوش‌هایی است که بعد از اپیلاسیون ایجاد می‌شود و بهبود می‌یابند. علائم این بیماری را می‌توان با پیروی از یک رژیم غذایی بدون گلوتن برطرف کرد.

انواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنعکس درماتیت هرپتی فرمیس

۱۸. تاول‌ پوستی ناشی از نیش حشرات

حشرات می‌توانند مقصر برخی از تاول‌های پوستی خارش دار باشند. گال‌ها، کنه‌های ریزی هستند که می‌توانند پوست شما را سوراخ کنند و تاول‌هایی به شکل خطوط منحنی از خود برجای بگذارند. هدف مورد علاقه گال‌ها دست‌ها، پا‌ها، مچ دست و زیر بازو است.

گزش کک و ساس نیز می‌تواند باعث ایجاد تاول‌های کوچک شود. عنکبوت منزوی قهوه‌ای دارای نیش بسیار خطرناکی است که می‌تواند باعث ایجاد تاول‌های باز شده شود.

انواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنعکس تاول پوستی ناشی از نیش حشرات

۱۹. تاول‌های پوستی درماتیت آتوپیک

این عارضه که به نام اگزما نیز شناخته می‌شود، معمولا به صورت تاول ظاهر می‌شود. برخی از انواع اگزما می‌توانند تاول‌های پوستی پر از مایع ایجاد کنند. تاول‌های پر از چرک نشانه این است که اگزمای شما عفونی شده است. اگر فکر می کنید ممکن است عفونت پوستی داشته باشید، به پزشک خود مراجعه کنید.

انواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنعکس تاول پوستی درماتیت آتوپیک یا اگزما

۲۰. بیماری دست و پا و دهان

این بیماری به خاطر تاول‌هایی که در این نواحی ایجاد می‌کند، نام گذاری شده است. عفونت این بیماری بیشتر کودکان زیر 10 سال را مبتلا می‌کند. سرایت این بیماری بسیار بالا است و از طریق مخاط، بزاق، مدفوع و تاول‌های فرد بیمار منتقل می‌شود. تشخیص این بیماری از روی علائمی همچون تب، آبریزش بینی و گلو درد صورت می‌گیرد. تاول‌های کمک شایانی به تشخیص این بیماری می‌کنند.

انواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنعکس تاول پوستی ناشی از درماتیت گیاهی

۲۱. تاول‌ پوستی ناشی از درماتیت گیاهی

این درماتیت بر اثر تماس مستقیم با یک گیاه و سپس قرار گیری در معرض خورشید به وجود می‌آید. تاول‌های ناشی از درماتیت گیاهی معمولا به صورت خطی رد ناحیه تماس با گیاه ظاهر می‌شوند.

خانواده مرکبات، کرفس، ازگیل، انجیر و علف هرز گیاهانی هستند که می‌توانند باعث درماتیت گیاهی شوند. در واقع این گیاهان حاوی سطح بالایی فوروکومارین هستند که باعث ایجاد تاول روی بدن می‌شود. اگر در برابر نور خورشید بدون لوازم ایمنی با آهک کار کنید ممکن است تاول‌های مشابهی روی بدن شما ایجاد شود.

تمامی مواردی که گفته شد، شایع‌ترین علل بروز تاول پوستی هستد. برخی از بیماری‌ها به طور اختصاصی‌تر باعث تاول زدن در نواحی مختلف بدن مانند دست و دهان می‌شوند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله مختص به هر کدام را مطالعه نمایید.

انواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آن

مشاوره با متخصصان پوست، مو و زیبایی دکترتو

انواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آن

انواع تاول پوستی در کودکان

علاوه بر مواردی که گفته شد، برخی از بیماری‌ها می‌توانند به طور اختصاصی روی کودکان تاثیر بگذارند و باعث ایجاد تاول در آن‌ها شوند.

۱. سندروم سیلی گونه

این بیماری به صورت بثورات روی گونه‌های نوزاد نمایان می‌شود. آبریزش بینی، گلودرد، سردرد و تب بالا از علائم این بیماری هستند.

سندروم سیلی گونه معمولا بعد از 3 هفته به خودی خود، خوب می‌شوند، اما در زمان بیماری می‌توانید از پاراستامول یا ایبوپروفن برای کاهش تب کودک‌تان استفاده کنید.

۲. تاول‌ پوستی ناشی از مخملک

مخملک باعث ایجاد بثوراتی سنباده مانند روی بدن کودک می‌شود. بثورات مخملک باعث می‌شود که پوست به رنگ قرمز به نظر برسد، البته ای مورد در سیاه پوستان کمتر قابل توجه است.

علائم اولیه مخملک شامل یک پوشش سفید روی زبان، گلودرد، سردرد و درجه تب بالا است. بنابراین اگر فکر می‌کنید کودک‌تان مخملک دارد، هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید. این بیماری با آنتی بیوتیک درمان می‌شود.

۳. تاول‌ پوستی ناشی از سرخک

سرخک معمولا با علائم سرماخوردگی خود را نشان می‌دهد. با گذشت چند روز از ابتلا به سرخک، تاول‌های ریز که بیشتر شبیه لکه هستند روی بدن کودک نمایان می‌شود.

۴. تاول‌ پوستی ناشی از روزئولا

روزئولا یک عفونت ویروسی است که باعث بثورات پوستی و تب بالا می‌شود. این بیماری بیشتر در نوزادان 6 ماهه تا دو سال بروز می‌کند. روزئولا توسط ویروس تبخال تناسلی ایجاد می‌شود، اما مکانیزم آن به طور کلی با تبخال تناسلی تفاوت دارد. کودکانی که به این ویروس مبتلا می‌شوند ممکن است دچار تورم غدد لنفاوی، تب، تحریک پذیری و علائم تنفسی شوند. کنترل تب در این بیماری بسیار حیاتی است، چرا که ممکن است منجر به تشنج شود.

روزئولا بسیار مسری است و از طریق عطسه نیز منتقل می‌شود. علائم این بیماری معمولا بعد از چند روز فروکش می‌کنند، اما می‌توانید با استامینوفن و ایبوپروفن از بالا رفتن درجه تب جلوگیری کنید.

انواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آن روزئولا یک عفونت ویروسی است که باعث بثورات پوستی و تب بالا می‌شود. این بیماری بیشتر در نوزادان 6 ماهه تا دو سال بروز می‌کند

تاول پوستی چگونه ایجاد می‌شود؟

رایج‌ترین نوع تاول برای اکثر افراد تاول اصطکاکی است. در ابتدایی‌ترین شکل خود، به دلیل افزایش تنش برشی بین سطح پوست و بقیه بدن به وجود می‌آید. لایه‌ای از پوست که بیشتر در معرض نیروهای برشی قرار دارد لایه خاردار نام دارد. هنگامی که این لایه از بافت‌های زیر جدا می‌شود، مایعی شبیه پلاسما از سلول‌ها نشت می‌کند و شروع به پر کردن شکاف ایجاد شده می‌کند. این مایع رشد و بازسازی لایه جدید پوست را تشویق می‌کند.

تقریباً 6 ساعت پس از ظاهر شدن تاول، سلول‌های پایه تاول شروع به جذب آمینو اسیدها و نوکلئوتید اسید‌ها می‌کنند.تا 24 ساعت بعد از به وجود آمدن تاول پوستی، تقسیم سلولی به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. لایه های جدید پوست در بالای لایه خاردار به طور پیوسته تشکیل می‌شوند.

در ساعت 48، لایه جدیدی از پوست دیده می‌شود و در ساعت 120 ، لایه فوقانی جدید به طور کامل تشکیل می‌شود. همانطور که سلول‌های جدید رشد می‌کنند، مایع دوباره جذب سلول‌ها می‌شود و تورم فروکش می‌کند.

تاول‌های دردناک در کف دست یا کف پا اغلب به دلیل برش بافت در لایه‌های عمیق‌تر پوست ایجاد می‌شوند. این لایه‌ها در کنار انتهای عصب قرار دارند، در نتیجه درد بیشتری ایجاد می‌کنند.

تاول‌ پوستی چه شکلی است؟ (علائم تاول)

در بخش قبلی‌های اشاراتی به علائم تاول هر بیماری داشتیم، اما به طور کلی تاول‌های ناشی از آسیب یا اصطکاک به صورت یک حباب موضعی پر از مایع شفاف یا خونی ظاهر می‌شوند. تاول‌هایی که نتیجه یک بیماری دیگر هستند ممکن است در یک ناحیه از بدن شما ظاهر شوند یا ممکن است در سراسر بدن شما باشند. تاول‌های پوستی ممکن است دردناک یا خارش دار باشند. اگر یک علت سیستمیک مانند عفونت وجود داشته باشد، ممکن است علائم کل بدن مانند تب، درد یا خستگی را نیز داشته باشید. علائم تاول ممکن است شبیه سایر بیماری‌های پوستی باشد. بنابراین تشخیص نهایی بر عهده پزشک است.

انواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنعلائم هر تاول بسته به علت ایجاد آن متفاوت است

تاول‌ پوستی چگونه تشخیص داده می‌شود؟

بیشتر پزشکان می‌توانند تاول‌ها را با نگاه کردن به پوست شما تشخیص دهند. برخی مواقع ممکن است تاول به دلیل عفونت یا اختلال پوستی ایجاد شده باشد، در این صورت ممکن است پزشک بیوپسی تاول را پیشنهاد کند. در بیوپسی تکه‌ای از تاول برداشته می‌شود و زیر میکروسکوپ بررسی می‌شود.

درمان تاول پوستی

بیشتر تاول‌ها نیازی به درمان ندارند. اگر آنها را به حال خود رها کنید، از بین خواهند رفت و لایه‌های بالایی پوست از عفونت جلوگیری خواهند کرد. اگر علت تاول خود را می‌دانید، آن را با بانداژ بپوشانید و بگذارید روند بهبود خود را طی کند، در نهایت مایعات به داخل بافت برمی‌گردند و تاول پوستی ناپدید می‌شود.

شما نباید تاول را سوراخ کنید، مگر اینکه بسیار دردناک باشد، زیرا پوست روی مایع از شما در برابر عفونت محافظت می‌کند. تاول‌های ناشی از اصطکاک، مواد حساسیت زا و سوختگی واکنش‌های موقتی به محرک‌ها هستند. در این موارد بهترین درمان این است که از چیزی که باعث تاول زدن پوست شما می‌شود اجتناب کنید.

تاول‌های پوستی ناشی از عفونت نیز موقتی هستند، اما ممکن است نیاز به درمان داشته باشند. اگر فکر می‌کنید علت تاول شما یک بیماری عفونتی است، باید به متخصص پوست یا عفونی مراجعه کنید. علاوه بر دارو برای عفونت، متخصص می‌تواند موارد دیگری را برای درمان علائم شما توصیه کند.

برخی از بیماری‌هایی که می‌توانند باعث ایجاد تاول شوند، مانند پمفیگوس درمان ندارند. پزشک شما می‌تواند درمان‌هایی را تجویز کند که به شما در مدیریت علائم کمک می‌کنند. باری مثال کرم‌های استروئیدی برای تسکین بثورات یا آنتی بیوتیک‌ها برای درمان علائم عفونت‌های پوستی، کاملا موثر هستند.

پماد برای درمان تاول پوستی

تا زمانی که تاول شما پوشش خود را از دست نداده‌ است نیازی به استفاده از پماد نخواهید داشت. اگر تاول پوشش خود را از دست داد، برای جلوگیری از عفونت می‌توانید از وازلین استفاده کنید. سعی کنید بعد از زدن وازلین روی تاول را با گاز استریل نچسب بپوشانید. اگر بعد از زدن وازلین احساس کردید در ناحیه تاول بثورات ایجاد شده است، از ادامه استفاده از وازلین خود داری کنید. همچنین می‌توانید برای ضدعفونی کردن از پماد‌های آنتی بیوتیکی همچون باسیتراسین استفاده کنید.

انواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آن

مشاوره با متخصصان پوست، مو و زیبایی دکترتو

انواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آن

آیا ترکاندن تاول باعث خوب شدن آن می‌شود؟

بسته به علت تاول می‌توانید برای خالی کردن تاول اقدام کنید، اما این کار را فقط در صورتی انجام دهید که تاول دردناک باشد.

تاول اصطکاکی. شما می‌توانید پلاسمای دداخل تاول را تخلیه کنید، اما نباید تاول را به طور کامل تخریب کنید.تاول‌های سوختگی. به هیچ عنوان نباید تاول‌های سوختگی را تخلیه کنید. با این کار فرصت بهبود را از بدن خود می‌گیرد و خطر عفونت را افزایش می‌دهید.تاول‌های پوستی اگزما. تاول‌های اگزما کوچک هستند و معمولا بین 2 تا 3 هفته از بین می‌روند. ممکن است این تاول‌ها به خودی خود تخریب شوند، اما شما نباید خودتان آن‌ها را بترکانید.تاول‌های ویروسی. تاول‌های عفونی معمولا طی یک یا دو هفته خود به خود از بین می‌روند. مهم است که از ترکیدن، خراشیدن یا لمس این تاول‌ها خودداری کنید، چرا که این امر می‌تواند ویروس را به سایر نواحی پوست منتقل کند و باعث شیوع بیشتر شود.

نحوه صحیح ترکاندن تاول پوستی چگونه است؟

برای تخیله تاول‌های بزرگ و دردناک می‌توانید به صورت زیر عمل کنید:

اطراف تاول پوستی را به خوبی بشویید.یک سوزن را با الکل و آب استریل کنید.یک سوراخ کوچک در لبه تاول ایجاد کنید. مایع را به آرامی فشار دهید.تاول را دوباره بشویید و خشک کنید. پوست روی تاول را جدا نکنید.فلپ پوست را صاف کنید.یک پماد آنتی بیوتیک روی آن بزنید.محل را با یک باند استریل یا گاز بپوشانید.بانداژ را هر روز و هر زمان که کثیف یا خیس شد عوض کنید.تا زمان بهبودی از پوشیدن کفش یا انجام فعالیت‌هایی که باعث ایجاد تاول شده است خودداری کنید.از جوراب ضخیم یا دستکش کار برای تاول روی پا یا دست استفاده کنید.برای علائم عفونت، از جمله چرک، تب، قرمزی یا گرم شدن پوست اطراف تاول، رگه‌های قرمز رنگ که از تاول دور می‌شوند، غدد لنفاوی متورم، افزایش درد یا تورم به پزشک مراجعه کنید، یا اگر آخرین واکسن کزاز شما بیش از 10 سال پیش بوده است.
انواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آن به هیچ عنوان نباید تاول‌های سوختگی را تخلیه کنید. با این کار فرصت بهبود را از بدن خود می‌گیرد و خطر عفونت را افزایش می‌دهید.

درمان خانگی تاول پوستی

داروهای گیاهی زیر به درمان تاول پوستی کمک شایانی می‌کنند.

۱. آلوئه ورا برای درمان تاول پوستی

آلوئه ورا یک عنصر رایج در درمان آفتاب سوختگی است. برگ‌های گیاه آلوئه ورا حاوی ماده ای ژله مانند هستند. تحقیقات، خواصی در آلوئه ورا پیدا کرده‌اند که به کاهش التهاب، افزایش تولید کلاژن و تحریک رشد سلولی برای بهبود زخم کمک می‌کنند.

۲. چای سبز

چای سبز حاوی چندین ماده شیمیایی طبیعی است که ممکن است برای درمان تاول پوستی مفید باشند. یک مطالعه تحقیقاتی حیوانی نشان داد که عصاره چای سبز به افزایش روند بهبود زخم‌های جراحی کمک می‌کند.

۳. روغن اوکالیپتوس برای درمان تاول پوستی

روغن اکالیپتوس یک روغن ضروری با خواص ضد التهابی و ضد ویروسی است. برخی تحقیقات نشان می‌دهند که روغن اکالیپتوس به درمان و پیشگیری از تبخال ناشی از ویروس هرپس سیمپلکس نوع 1 (HSV-1) کمک می‌کند.

۴. روغن درخت چای برای درمان تاول پوستی

مانند روغن اکالیپتوس، روغن درخت چای نیز دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد ویروسی است. استفاده از روغن درخت چای ممکن است به مدیریت شیوع مکرر تبخال کمک کند.

۵. ژله نفتی

ژله نفتی معمولا توسط متخصصان پوست برای بسیاری از مصارف از جمله التیام پوست توصیه می‌شود. می‌توانید ژل نفتی را روی یک تاول شکسته بمالید تا ناحیه را با یک لایه محافظ بپوشانید و رطوبت را مسدود کنید. برای پوشش بیشتر و جلوگیری از پاک شدن ژله نفتی از بانداژ استفاده کنید.

۶. گل همیشه بهار برای درمان تاول پوستی

این داروی گیاهی دارای خواص آنتی اکسیدانی است که به کاهش التهاب، جلوگیری از آسیب سلولی و افزایش التیام کمک می‌کند.

۷. روغن نارگیل

نارگیل حاوی انواع مختلفی از اسیدهای چرب از جمله اسید لوریک است که به کاهش التهاب و آبرسانی پوست کمک می‌کند. این خواص می‌توانند به ترمیم بافت‌ها‌ی آسیب دیده بر اثر تاول کمک کنند.

۸. بادرنجبویه

بادرنجبویه یکی دیگر از روغن‌های ضروری با فواید بالقوه برای سلامتی است. مطالعات نشان می‌دهد که بادرنجبویه می‌تواند به درمان تبخال کمک کند.

۹. سرکه سیب

سرکه سیب خواص ضد قارچی و ضد ویروس دارد که می‌تواند یک گزینه مناسب برای درمان تاول پوستی باشد. برای جلوگیری از سوزش تاول در هنگام استفاده از سرکه سیب، می‌توانید از یک پنبه به عنوان فیلتر استفاده کنید.

انواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنآلوئه ورا قابلیت تحریک رشد سلولی و ضد التهابی و بهبود زخم‌ها و تاول‌های پوستی را دارد.

راهی برای جلوگیری از تاول زدن وجود دارد؟

شما چندین گزینه برای جلوگیری از تاول دارید. بیشتر این موارد شامل آماده سازی و احتیاط است. پیشگیری از تاول بستگی به نوع تاول دارد.

جلوگیری از ایجاد تاول‌ اصطکاکی

مطمئن شوید که کفش‌هایتان اندازه‌تان هستند و پا‌هایتان ساییده نمی‌شوند.قبل از اینکه کفش‌های جدید را برای مدت طولانی بپوشید، آن ها را رفته رفته بپوشید.اگر قصد دارید کارهای دستی زیادی انجام دهید، برای محافظت از دستان خود دستکش بپوشید.لباس‌های مناسب بپوشید تا از چروکیدگی که می‌تواند منجر به تاول در سایر قسمت‌های بدن شما شود، جلوگیری کنید.

جلوگیری از ایجاد تاول خونی

هنگام استفاده از ابزار یا وسایلی که می‌توانند نیشگون بگیرند، هوشیار باشید.هنگام کار با انبردست قوی یا در موقعیت‌های حساس دیگر از دستکش استفاده کنید.

جلوگیری از ایجاد تاول‌های سوختگی

اگر قصد دارید برای مدت طولانی در معرض آفتاب باشید، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.هنگام دست زدن به وسایل داغ یا کار در اطراف آتش، بیشتر مراقب باشید.برای جلوگیری از سرمازدگی از لباس‌های مناسب آب و هوا استفاده کنید. اگر پوست شما دچار یخ زدگی شد، به آرامی دمای بدن خود را با استفاده از آب ولرم بالا ببرید.

چه زمانی در رابطه با تاول باید به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر همزمان با تاول، تب، لرز یا سایر علائم شبه آنفولانزا داشتید باید به یک پزشک عفونی مراجعه کنید، چرا که ممکن است ویروس یا عفونت داشته باشید. سایر علائم عفونت شامل درد، تورم، قرمزی و سوزش است. تاول های اطراف چشم یا اندام تناسلی بسیار حساس هستن و باید در اولین فرصت بهآن‌ها رسیدگی کنید.

اگر تاول شما به دلیل سوختگی یا اصطکاک به وجود آمده باشد، برای جلوگیری از عود تاول باید به متخصص پوست مراجعه کنید.

اگر دلیل اصلی ایجاد تاول خود را نمی‌دانید، می‌توانید از بخش مشاوره تلفنی دکترتو با بهترین متخصص پوست و متخصص عفونی مشاوره تلفنی داشته باشید تا علت اصلی بروز تاول خود را پیدا کنید.

انواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آن

مشاوره با متخصصان پوست، مو و زیبایی دکترتو

انواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آن

سؤالات متداول شما

در ادامه جامع‌ترین سوالات کاربران را بررسی خواهیم کرد.

تفاوت کهیر و تاول پوستی چیست؟

بسیاری از مردم فکر می‌کنند کهیر و تاول‌های پوستی یکسان هستند، اما کاملا اشتباه است.
کهیر به برآمدگی‌های خارش دار گفته می‌شود که می‌تواند بزرگ یا کوچک باشد. کهیرها معمولا قرمز رنگ هستند، اما می‌توانند همرنگ پوست شما باشند. این عارضه می‌تواند به سرعت ظاهر شود و به همان سرعت از بین برود، اما گاهی وقت‌ها ممکن است برای مدت طولانی روی بدن شما باقی بماند.
تاول‌ها با تغییر رنگ بافت یا پوست مشخص می‌شوند و ممکن است خارش دار باشند یا نباشند. تاول‌ها برخلاف کهیرها، همیشه خارش ندارند.

تفاوت تاول و دانه‌های پوستی چیست؟

دانه‌های پوستی بیشتر با نام بثورات شناخته می‌شوند. در واقع دانه پوستی نوعی ضایعه پوستی که معمولا بسیار کوچک هستند، اما می‌توانند بخش زیادی از بدن را در بر بگیرند.
می‌توان گفت تاول یک نوع دانه پوستی به حساب می‌آید، اما بیشتر دانه‌های پوستی بر اثر واکنشات آلرژیک به وجود می‌آیند. در حالی که علل مختلفی می‌تواند پشت بروز تاول پوستی باشد.

آیا حساسیت پوستی باعث تاول می‌شود؟

حساسیت پوستی یک رفلکس ایمنی از سوی بدن است. وقتی بدن شما با یک آلرژن تماس پیدا می‌کند، بدن آن را به عنوان یک تهدید شناسایی می‌کند و برای مقابله با آن آنتی بادی ترشح می‌کند. در نتیجه ناحیه‌ای که با آلرژن تماس داشته است به رنگ قرمز در می‌آید. برخی مواقع بدن واکنش ایمنی شدیدی در برابر یک آلرژن نشان می‌دهد که ممکن است باعث بروز تاول پوستی شود.

آیا تاول نشانه کرونا است؟

از آنجایی که کرونا یک ویروس است، می‌تواند باعث بروز تاول پوستی شود. البته در نظر داشته باشید معمولا تاول‌های ناشی از کرونا در اواخر دوره بهبود یا چند هفته بعد از بهبود نمایان می‌شوند. بنابراین نمی‌توان تاول‌ها را جزو علائم اولیه کرونا به شمار آورد. برای تشخیص اینکه آیا کرونا دارید یا خیر، می‌توانید مقاله علائم اولیه کرونا را مطالعه نمایید.

چقدر طول می‌کشد تا تاول‌ها خوب شوند؟

اکثر تاول‌ها به طور طبیعی در عرض چند روز خود به خود بهبود می‌یابند. اگر تاول اصطکاکی دارید، حتما تاول را بانداژ کنید و تا زمان بهبودی کفش‌های مختلف بپوشید. اگر تاول‌های ناشی از سوختگی یا سرمازدگی دارید، یا فکر می‌کنید تاول‌های شما ممکن است عفونی شده باشند، باید به یک متخصص مراجعه کنید.

تاول زدن ناگهانی پوست چگونه است؟

تاول‌ها معمولا به صورت ناگهانی ظاهر نمی‌شوند و شما قبل از به وجود آمدنشان می‌توانید تشخیص دهید علت بروز تاول چیست. اما اگر دچار سوختگی شده باشید ممکن است به سرعت تاول بزنید.

تاول را می‌توان شست؟

بله تاول را می‌توان شست، اما نباید آن را در محیط مرطوب قرار دهید. بنابراین بلافاصله بعد از هر شستشو محل تاول را خشک کنید.

آیا تاول‌های پوستی ناشی از عفونت هستند؟

همانطور که در طول مقاله گفتیم، فقط برخی از تاول‌ها همچون تاول تناسلی ریشه ویروسی و عفونی دارند. البته اگر هر نوع تاولی که داشته باشید و از آن مراقبت نکنید، ممکن است عفونت کند.

آیا تمام تاول‌ها خارش دارند؟

خیر. برخی از تاول‌ها می‌توانند همراه با خارش باشند اما الزاما همه آن‌ها باعث خارش نمی‌شوند. برای مثال تاول‌های اصطکاکی خارش ندارند.

آیا تاول عود می‌کند؟

تاول‌هایی که ریشه عفونی دارند می‌توانند عود کنند.

از کجا بفهمیم تاول تخلیه شده عفونی بوده است؟

تاول‌های معمولی پس از گذشته مدتی به خودی خود درمان می‌شوند، اما تاول‌های عفونی با گذشت زمان عود می‌کنند. ترشحات تاول‌های عفونی بوی بدی دارند و معمولا دمای اطراف تاول بیشتر از دمای عادی بدن است. درد و تورم علائم دیگر تاول‌های عفونی هستند.

آیا جای تاول روی پوست می‌ماند؟

بیشتر تاول‌ها پس از بهبود اثری از خود برجای نمی‌گذارند، اما ممکن است تاول‌های ناشی از سوختگی اثراتی را از خود برجای بگذارند.

انواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آن

مشاوره با متخصصان پوست، مو و زیبایی دکترتو

انواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آنانواع تاول پوستی و روش‌های درمان آن

نتیجه‌گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

همان‌طور که دیدید تاول پوستی انواع بسیار متفاوتی دارد که در اثر بیماری‌های مختلف و با علائم مختلفی ایجاد می‌شوند و هر یک روش درمان خاص خود را دارد. چیزی که باید بدانید این است که تاول فقط در اثر سوختن پوست ایجاد نمی‌شود و مسئله پیچیده‌تر از این حرف‌هاست. اگر تاول دارید، تصور نکنید که کاملا بی ضرر هستند و خود به خود از بین می‌روند. این مسئله همیشه صادق نیست و برخی اوقات تاول‌ها نیاز به درمان فوری دارند.

برای تشخیص نوع تاول پوستی و دریافت درمان مناسب باید به متخصص پوست و مو مراجعه کنید. در دکترتو می‌توانید با بهترین دکتر پوست و مو آشنا شوید، به‌صورت آنلاین یا تلفنی با آنها مشورت کنید و در صورت نیاز برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

منابع

https://www.healthline.com/health/blisters
https://www.webmd.com/skin-problems-and-treatments/ss/slideshow-blisters
https://www.medicalnewstoday.com/articles/264783
https://www.verywellhealth.com/rashes-with-blisters-1069592
https://www.gponline.com/diagnosing-blistering-skin-conditions/dermatology/article/1392625
https://dermnetnz.org/topics/blistering-skin-conditions
https://www.cedars-sinai.org/health-library/diseases-and-conditions/b/blisters.html
https://www.onhealth.com/content/1/guide_itchy_blisters_sores_skin_rashes_virus
https://www.aad.org/public/everyday-care/injured-skin/burns/prevent-treat-blisters
https://www.webmd.com/skin-problems-and-treatments/understanding-blisters-basics
https://www.healthline.com/health/should-you-pop-a-blister
https://www.medicalnewstoday.com/articles/325893
https://www.medicalnewstoday.com/articles/325976#prevention
https://www.everydayhealth.com/foot-health-pictures/healing-home-cures-for-blisters.aspx
https://www.verywellhealth.com/how-to-get-rid-of-blisters-5212169

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی