معرفی بهترین فیلم های بازیگر معروف راک!


معرفی بهترین فیلم های بازیگر معروف راک!

دوئین جانسون بازیگر معروف آمریکایی معروف به راک که فیلم های زیادی بازی کرده ما بهترین ها را برایتان انتخاب کردیم از گشت و گذار در جنگل تا جومانجی

دوئِیْن داگلاس جانسون (انگلیسی: Dwayne Douglas Johnson؛ زادهٔ ۲ مه ۱۹۷۲) که با نام مستعار ورزشیِ راک (انگلیسی: The Rock) و احا (انگلیسی: The Aha) نیز شناخته می‌شود؛ کشتی‌گیر حرفه‌ای پیشین، بازیگر و تهیه‌کنندهٔ آمریکایی است. نژاد وی نژاد سامائویی و سرخپوستان است.جانسون یکی از برترین ستارگان تاریخ کشتی حرفه‌ای به شمار می‌رود که در طول فعالیت‌اش در دبلیودبلیوئی به قهرمانی‌های گوناگون دست پیدا کرد.او همچنین یکی از موفق‌ترین و پردرآمدترین بازیگران جهان است، به گونه‌ای که فیلم‌های او در سراسر جهان براساس باکس آفیس بیش از ۱۰٫۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۰ فروش داشته‌است. جانسون در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ از سوی مجله تایم به عنوان یکی از ۱۰۰ شخصیت تأثیر‌گذار جهان معرفی شد

جانسون در ۳ مه ۱۹۹۷ با دنی گارسیا ازدواج کرد. دختر آن‌ها سیمون در اوت ۲۰۰۱ به دنیا آمد. در سال ۲۰۰۷ دواین جانسون و دنی گارسیا از هم جدا شدند. بعد از آن در سال ۲۰۱۹ جانسون با لورن هاشین دختر سیب هاشین (موسیقی دان آمریکایی) ازدواج کرد که حاصل آن دو دختر بود. در ۲۰۱۴ جانسون خانه ای در ساوت‌وست رنچز واقع در ایالت فلوریدا و یک خانه در لس آنجلس کالیفرنیا خریداری کرد. وی همچنین صاحب یک مزرعه در ویرجینیا است.
در ۲۰۲۰ دواین جانسون اعلام کرد دخترش سیمون آموزش کشتی کج را در مراکز دبلیو دبلیو ای آغاز کرده و با این شرکت قرارداد بسته‌است.

معرفی بهترین فیلم های بازیگر معروف راک!

۱. مختصر و مفید

«بک» راهی جنگل‌های آمازون می‌شود تا کسی (تراویس) را دستگیر کند و با مبلغ جایزه‌ی آن بدهی‌هایش را صاف کند. اما زمانی که او را می‌یابد متوجه می‌شود که آدم بدی نیست و بی‌گناه است. بک با تراویس باستان‌شناس همراه می‌شود تا مجسمه ای را که تراویس به دنبالش می‌گردد پیدا کنند…
این فیلم بیشتر با نام “به جنگل خوش آمدید” شناخته می‌شود و پیتر برگ آن را کارگردانی کرده است. دواین جانسون، شان ویلیام اسکات، رزاریو داوسون، کریستوفر واکن، ایون برمنر و ارنی ریس جونیور از ستارگان آن هستند. آرنولد شوارتزنینگر نیز در این فیلم به صورت افتخاری حضور دارد. راک به‌خاطر ایفای نقش در این فیلم، نامزد جایزه ام تی وی بهترین مبارزه شد.

۲. اسمارت را بگیر

سازمانی تروریستی به نام کائوس، می‌تواند از طریقی اسامی تمامی جاسوسان مخفی دولت ایالات متحده را به دست آورد و یکی یکی دست به قتل آن‌ها بزند؛ اما در این میان ماکسول اسمارت که به مامور ۸۶ مشهور است، به کمک مامور ۹۹ که به تازگی با عمل جراحی ظاهر خود را تغییر داده تلاش می‌کنند تا از این جنایت جلوگیری کنند… دواین نقش مامور ۲۳ را بازی می‌کند؛ ماموری پرسابقه و هوشمند که اسطوره و قهرمان اسمارت است. اسمارت بی دست و پا، طی کاری با او روبرو می‌شود و …

دواین جانسون برای بازی در این فیلم نامزد جایزه سینمایی و تلویزیونی ام‌تی‌وی شد.
کارگردان این فیلم پیتر سگال است و بازیگرانی همچون استیو کارل، آن هاتاوی، آلن آرکین، ترنس استامپ، تری کروس، دیوید کوچنر، جیمز کان، نیت تورنس، ماسای اوکا، بیل مری و پاتریک واربرتون در آن ایفای نقش کرده‌اند.

معرفی بهترین فیلم های بازیگر معروف راک!

۳. اون‌یکی‌ها (The Other Guys)

احتمالا یکی از خنده‌دار‌ترین حضورهای کوتاهی است که از دواین جانسون دیده‌ایم. راک و ساموئل ال جکسون تنها در دقایق اولیه‌ی این فیلم حضور دارند، ولی با همین حضور افتخاری و کوتاهشان کاری می‌کنند که حتی از کل فیلم بامزه‌تر است. دو مأمور پلیس کله‌شق که غرور احمقانه‌شان سرنوشتی تلخی برایشان رقم می‌زند. راک همان دقایق اول فیلم حضور دارد و بعد از اتفاق ناگواری که برای او و همکارش می‌افتد، دیگر نمی‌بینیمش. ولی تصویرش تا آخر فیلم از یادمان نمی‌رود.

۴.سریع و خشن ۵.۶.۷

اوون شاو با بازی لوک ایوانز یک گروه تبهکار ایجاد کرده که دست به خرابکاری‌های بزرگی می‌زنند. لوک هابز (دواین جانسون) که مطمئن شده نمی‌تواند به تنهایی آن‌ها را به دام بیندازد به دامنیک تورنتو و دوستانش پیشنهاد می‌دهد که در ازای دستگیری شاو از تمامی سوابق جنایی آن‌ها چشم‌پوشی خواهد کرد. تورنتو نیز پیشنهاد او را می‌پذیرد، غافل از آنکه همسر سابقش لتی که همه گمان می‌کنند مرده است با شاو همکاری می‌کند…

این فیلم نیز ششمین قسمت از مجموعه «سریع و خشن» است. همچنین دواین برای بازی در آن، نامزد جوایز برگزیده نوجوانان شد.

کارگردان این فیلم جاستین لین و بازیگران آن پل واکر، وین دیزل، میشل رودریگز، دواین جانسون، گل گدوت، جینا کارانو، لوک ایوانز و جیسون استتهام می‌باشند.

معرفی بهترین فیلم های بازیگر معروف راک!

۵.خبرچین (Snitch)

یکی از تلاش‌های نسبتا موفق راک در ایفای نقش جدی در یک درام جدی. «خبرچین» داستان پدری با بازی دواین جانسون را روایت می‌کند که در پی دستگیری به ناحق پسرش، مجبور می‌شود طی یک معامله با اداره مبارزه با مواد مخدر، نقش مأمور مخفی را برای آنها ایفا کند. مهارت راک در فرو رفتن در نقش پدری دردمند قابل تحسین است، و فیلم پرتنش و درگیرکننده. دیدنش سرگرمتان می‌کند.

۶.اطلاعات مرکزی (Central Intelligence)

باب (با بازی دواین جانسون) و کلوین در یک دبیرستان درس می‌خوانند. باب وزن زیادی دارد و دائما مورد تمسخر دیگران قرار می‌گیرد، بر عکس او کلوین شاگرد محبوب است و همه دوستش دارند. روزی در طی یکی از مراسم‌های دبیرستان باب به شدت مورد تحقیر و تمسخر قرار می‌گیرد و تنها کسی که از او حمایت می‌کند کلوین است.

حال سالها از آن وقایع می‌گذرد و کلوین تبدیل شده به یک حسابدار با زندگی روزمره و معمولی و از این شرایط راضی نیست تا اینکه روزی دوباره باب را ملاقات می‌کند، اما به شکلی کاملا متفاوت و با بدنی بسیار ورزیده! باب برای سازمان CIA کار می‌کند و …

این فیلم را نیز راوسون مارشال تربر کارگردانی کرده و دواین جانسون، کوین هارت، ملیسا مک کارتی و آرون پال از بازیگران اصلی آن هستند.

معرفی بهترین فیلم های بازیگر معروف راک!

۷.جومانجی: به جنگل خوش آمدید (Jumanji: Welcome to The Jungle)

جومانجی یک بازی جادویی بسیار قدرتمند است که می‌تواند افراد را به درون دنیای خود وارد کند. جهانی که زنده ماندن در آن چندان ساده نیست…
جومانجی یک فیلم آمریکایی به کارگردانی جف کاسدان است. دواین جانسون برای بازی جذابش در این فیلم، نامزد جایزه ام تی وی و برنده جایزه برگزیده کودکان نیکولدین شده است.

کوین هارت، جک بلک، کارن گیلان، نیک جوناس و بابی کاناوله از دیگر بازیگران این فیلم ماجراجویانه هستند.

۸.سرنوشت خشمگین (The Fate of The Furious)

دامنیک تورنتو با بازی وین دیزل به همراه همسرش برای گذران تعطیلات در کوبا به سر می‌برند. اما آرامش آن‌ها دوام چندانی نخواهد داشت زیرا با ورود زنی جنایتکار با نام سایفر که شارلیز ترون نقش او را به عهده دارد، همه چیز به هم می‌ریزد. سایفر در ابتدا از دامنیک درخواست می‌کند که با او همکاری کند اما او نمی‌پذیرد، ولی زمانی که سایفر فیلمی را در تلفن همراه خود به دام نشان می‌دهد ورق بر می‌گردد و دامنیک به گروه تبهکار او می‌پیوندد و در نتیجه در مقابل خانواده و دوستانش قرار می‌گیرد…

دواین جانسون نقش یکی از قهرمانان این فیلم اکشن به نام لوک هابز را بازی می‌کند. یکی از دوستان دامینیک که به خاطر خیانت او به زندان می‌افتد… دواین با بازی در این فیلم نامزد جایزه برگزیده نوجوانان شد.

این فیلم هشتمین فیلم از مجموعه «سریع و خشن» است و فلیکس گری آن را کارگردانی کرده. بازیگرانی همچون وین دیزل، دواین جانسون، میشل رودریگز، کرت راسل، جیسون استاتهام، اسکات ایستوود و شارلیز ترون از ستارگان آن هستند.

معرفی بهترین فیلم های بازیگر معروف راک!

۹.سریع و خشمگین تقدیم می‌کند: هابز و شاو (Fast Furious Presents: Hobbs Shaw)

کلا فیلم‌های «سریع و خشن» راست کار راک هستند. ولی چیزی که باعث شده «هابز و شاو» جایگاه ویژه‌ای پیدا کند، تمرکز روی کاراکتر راک است. از صحنه‌های اکشن پر زد و خورد تا لحظات کمیک بامزه، دواین جانسون تمام هنرهایش را رو می‌کند و معلوم است از بازی در این فیلم حسابی کیف کرده است. «هابز و شاو» شاید یکی از بهترین فیلم‌های «سریع و خشن» نباشد، ولی شک نکنید از بهترین‌های دواین جانسون است. خیلی خودش را جدی نمی‌گیرد و بامزه و مفرح است. در چند فیلم دیگر می‌توانید ببینید دواین جانسون با چهره‌ای جدی از نیچه نقل قول کند و همزمان بازو بگیرد؟ صحنه‌های اکشنش هم حسابی نفسگیر و دیدنی در آمده است و هیجان‌زده‌تان می‌کند. شیمی بین او و جیسون استاتهام به طرز غافلگیرکننده‌ای بهتر از انتظار مخاطبان در آمده است و بده بستان‌های این دو یکی از حنبه‌های جذاب فیلم شده.

۱۰.مبارزه با خانواده‌ام (Fighting with My Family)

فیلمی بر اساس یک داستان واقعی که دواین جانسون تهیه‌کننده‌اش هم بود. درست است که این فیلم درباره‌ی رقابت‌های کشتی کج زنان و تلا‌ش دختری جوان برای ورود به رقابت‌های حرفه‌ای‌ است، ولی در بطن این ماجرا قصه‌ای گرم و صمیمانه درباره‌ی رابطه‌ی خواهر و برادری روایت می‌شود. راک اینجا در نقش خودش ظاهر شده است، یعنی ستاره‌ای معروف در دنیای کشتی کج. با اینکه حضور زیادی در فیلم ندارد، ولی همان دقایق کوتاهی که می‌آید جذبه و بامزگی‌اش در خدمت داستان است.

معرفی بهترین فیلم های بازیگر معروف راک!

۱۱.جومانجی: مرحله‌ی بعدی (Jumanji: The Next Level)

به دنبال موفقیت نسخه‌ی اول، جومانجی مرحله‌ی بعدی ساخته شد که از اولی هم فیلم مهیج‌تر و سرگرم‌کننده‌تری بود. فیلمی که در میان فیلم‌های راک لقب بهترین را می‌گیرد. دواین جانسون این بار با چالش جدیدی رو‌به‌رو بود و نقش دنی دویتو را داشت که وارد دنیای جومانجی می‌شد. صحنه‌های اکشن فیلم هم بیشتر و جذابتر شدند، به دنبالش شوخی‌ها و لحظات کمیک بامزه‌تر. جلوه‌های ویژه‌ی فیلم چشمگیر و خوب اجرا شده و کلا از نظر فنی به آن حسابی رسیده‌اند. اگر بخواهید چند ساعتی تفریح محض کنید، این دو قسمت جومانجی انتخاب بسیار مناسبی است.

۱۲. گشت و گذار در جنگل

داستان فیلم jungle cruise با صحنه‌هایی آغاز می‌شود که تم اصلی فیلم را به ما می‌گویند. فیلم گشت و گذار در جنگل نیز مانند سایر آثار دیزنی از همان ابتدا با جلوه‌های بصری خوب شروع می‌شود؛ اما همین که این سکانس‌ها به پایان می‌رسند، افت فیلم نیز آغاز می‌شود. احتمالا جالب‌ترین قسمت فیلم jungle cruise فقط همان دو دقیقه آغازین آن است.

در ادامه ما با شخصیت لیلی (Lily- با بازی امیلی بلانت) آشنا می‌شویم که کاراکتر اصلی داستان نیز به حساب می‌آید. او کسی است که به دنبال درختی باستانی می‌گردد. این درخت قدرتی دارد که بیماران را درمان کند. از همین ابتدا می‌توان شباهت‌هایی را بین این اثر و فیلم Anacondas: The Hunt for the Blood Orchid پیدا کرد. در نتیجه (حتی بدون در نظر گرفتن ایده فیلم مذکور) از همان اول کار می‌دانیم که قرار است صرفا یک فیلم کلیشه‌ای و نوجوان‌پسند ببینیم.

معرفی بهترین فیلم های بازیگر معروف راک!


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)