خوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آن


آیا خوردن آب منی برای زنان عوارض دارد؟ چه تاثیری در تجربه رابطه جنسی طرفین می‌گذارد؟ داشتن سکس  (رابطه جنسی) به شما کمک می‌کند که با شریک زندگی‌تان احساس نزدیکی کنید، بتوانید از این طریق علاقه‌تان را به او نشان دهید، از این رابطه لذت ببرید، احساس اعتماد به نفس و جذاب بودن داشته باشید […] The post خوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال...

خوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آنخوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آنخوردن منی

آیا خوردن آب منی برای زنان عوارض دارد؟ چه تاثیری در تجربه رابطه جنسی طرفین می‌گذارد؟ داشتن سکس (رابطه جنسی) به شما کمک می‌کند که با شریک زندگی‌تان احساس نزدیکی کنید، بتوانید از این طریق علاقه‌تان را به او نشان دهید، از این رابطه لذت ببرید، احساس اعتماد به نفس و جذاب بودن داشته باشید و استرس‌تان را کاهش دهید. تحقیقات نشان داده‌اند که داشتن رابطه جنسی مکرر می‌تواند در سلامت کلی فرد نقش مهمی داشته باشد. خوردن آب منی هم می‌تواند یکی از مراحل سکس باشد. در این مقاله از دکترتو به بررسی کامل مزایا و عوارض خورن منی مردان می‌پردازیم.

اگر در این زمینه نیاز به راهنمایی و مشورت با یک متخصص دارید، می‌توانید از کمک روانشناسان مجرب و سکس تراپیست‌ها در درکترتو بهره ببرید. در دکترتو می‌توانید با بهترین روانشناس یا سکس تراپیست در شهر خود آشنا شویدُ با آنها به‌صورت آنلاین یا تلفنی مشورت کنید و در صورت نیاز برای دریافت نوبت مشاوره حضوری اقدام کنید.

خوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آنخوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آنخوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آنخوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آنخوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آن

مشاوره با روانشناسان
دکترِتو

خوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آنخوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آنخوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آنخوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آنخوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آن

خوردن آب منی در رابطه جنسی دهانی

رابطه جنسی دهانی شکل رایجی از فعالیت جنسی است. برخی از افراد ممکن است از قورت‌دادن آب منی (سمن) به عنوان بخشی از رابطه جنسی دهانی لذت ببرند. این در حالیست که برخی دیگر از انجام این کار احساس خوبی ندارند. حتی گاهی ممکن است خود فرد از این که اجازه دهد شریک جنسی اش منی او را بچشد یا ببلعد، احساس خوبی نداشته باشد.

در این شرایط، ارتباط صادقانه و صمیمانه بین زوجین ضروری است. این گونه با یکدیگر احساس راحتی می‌کنند و رضایت جنسی شان افزایش پیدا می‌کند. قورت دادن مایع منی بخشی ضروری از رابطه جنسی دهانی نیست و در صورت عدم تمایل فرد، نباید طرف مقابل برای انجام آن اصرار کند.

در این مقاله به تمام اطلاعات مورد نیاز در این زمینه اشاره کرده‌ایم.

خوردن آب منی از نظر شرعی چه حکمی دارد؟

در دین اسلام دوری از نجاسات توصیه شده‌است. یکی از مواردی که نجس تلقی می‌شود، مایع منی است. بنابراین خوردن آن حرام است. اما اگر به هر دلیلی مایع منی به طور غیر عمدی خورده‌شود، گناهی بر فرد وارد نیست. اگر منی وارد دهان شده‌باشد و هنوز پایین نرفته باشد، بهتر است در صورت امکان آن را از دهانتان بیرون بریزید.

فرق اسپرم و مایع منی چیست؟

اسپرم یک سلول میکروسکوپی مردانه است که هدف آن تولید مثل است. این سلول از یک سر بیضی شکل و یک دم بلند تشکیل شده‌است و وظیفه آن بارور کردن تخمک‌های ماده است. اسپرم توسط مایعی حمل می‌شود که به آن کمک می‌کند تا به تخمک برسد و آن را بارور کند. این مایع را منی می‌نامند. در حقیقت منی مایعی است که حاوی مقادیر زیادی اسپرم است.

خوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آنخوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آنمنی یا سمن مایعی است که محیطی امن و مغذی را برای انتقال اسپرم‌ها به فضای رحم زن ایجاد می‌کند.

مواد تشکیل دهنده آب منی چیست؟

مایع منی از مجاری انزال عبور می‌کند و با مایعات حاصل از کیسه‌های منی، پروستات و غدد پیازی میزراهی ترکیب می‌شود. کیسه‌های منی یک مایع چسبناک و سرشار از فروکتوز تولید می‌کنند. این مایع حدود ۶۵ الی ۷۰ درصد از ساختار مایع منی را تشکیل می‌دهد.

رنگ سفید منی به دلیل ترشحات حاصل از غدد پروستات است. این ترشحات حاوی آنزیم‌ها، سیتریک اسید، لیپیدها و اسید فسفاتاز هستند که همگی با هم حدود ۲۵ الی ۳۰ درصد از ساختار مایع منی را تشکیل می‌دهند. در هر بار انزال، حدود ۲۰۰ الی ۵۰۰ میلیون اسپرم توسط بیضه‌ها آزاد می‌شود که این اسپرم‌ها حدود ۲ الی ۵ درصد از ساختار منی را تشکیل می‌دهند.

غدد پیازی میزراهی ترشحات شفافی تولید می‌کنند که به حرکت سلول‌های اسپرم در واژن و دهانه رحم کمک می‌کنند. علاوه بر این، این ترشحات شفاف، ضخامت کانالی که سلول‌های اسپرم در آن غوطه ورند را کاهش می‌دهند و یک ساختار منسجم و ژله مانند به منی می‌دهند. ترشحات غدد، کمتر از ۱ درصد از ساختار کلی منی را تشکیل می‌دهند.

منی همچنین حاوی بیش از ۵۰ ترکیب مختلف (از جمله هورمون‌ها، اندورفین‌ها، انتقال دهنده‌های عصبی و سرکوب کننده‌های ایمنی) است. سایر موادی که در مایع منی موجودند عبارتند از:

فروکتوزاسکوربیک اسیدزینککلسترولپروتئینکلسیمکلرینآنتی ژن‌های گروه خونیسیتریک اسیدDNAمنیزیمویتامین B12فسفرسدیمپتاسیماوریک اسیداسید لاکتیکنیتروژنویتامین C

منی همچنین شامل انواع مختلفی از پروتئین‌هاست که دارای فعالیت ضد میکروبی در برابر باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها هستند.

مزه منی چطور است؟

به طور کلی طعم سالم آن به شرح زیر است:

ممکن است مزه منی کمی تلخ یا شور باشد که این به علت وجود سطح pH بالاتر استبه علت وجود فروکتوز در ساختار منی، ممکن است مزه آن کمی شیرین باشد.به علت وجود بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی ممکن است منی طعم فلزی در دهان ایجاد کند.

ساده‌ترین راه برای جلوگیری از عوارض ناشی از بلعیدن منی این است که از داشتن رابطه جنسی دهانی بپرهیزید. همچنین در صورت تمایل برای داشتن رابطه جنسی دهانی، می‌توانید یک کاندوم روی آلت تناسلی قرار دهید تا از انزال منی به داخل دهانتان جلوگیری کنید.

روش دیگر این است که قبل از رسیدن به انزال، رابطه جنسی دهانی را متوقف کنید و با دستتان همسرتان را تحریک کنید. این روش نیازمند این است که همسرتان قبل از رسیدن به انزال به شما اطلاع دهد.

اگر خودتان می‌خواهید منی همسرتان را قورت دهید یا همسرتان به انجام این کار علاقه دارد، از او بخواهید که نتایج غربالگری STI اخیر خود را به شما نشان دهد. اما باید به خاطر بسپارید که ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) در مردان غیر قابل تشخیص است.

اگر نگران این هستید که ممکن است به منی آلرژی داشته باشید، می‌توانید مقداری از مایع منی همسرتان را روی بازوی خود قرار دهید و کمی منتظر بمانید تا مطمئن شوید که واکنش آلرژیکی در شما ایجاد نمی‌کند.

خوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آنخوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آن منی شامل انواع مختلفی از پروتئین‌هاست که دارای فعالیت ضد میکروبی در برابر باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها هستند.

فواید خوردن مایع منی توسط زنان

ادعا بر این است که خوردن مایع منی مزایایی برای سلامتی زنان دارد اما هنوز تحقیقات گسترده‌ای وجود نداشته که این مزایا را به طور قطع اثبات‌کنید. در این قسمت به برخی از فواید خوردن مایع منی مرد اشاره کرده‌ایم:

۱. کمک به خواب بهتر

مطمئنا بعد از داشتن سکس (رابطه جنسی) احساس خستگی می‌کنید. منی حاوی ملاتونین است. ملاتونین ماده‌ای شیمیایی است که به داشتن خواب بهتر و آرامش کمک می‌کند. چه منی را بخورید یا از طریق دخول آن را دریافت کنید، وارد جریان خونتان می‌شود و با عملکردی بهتر از اکثر داروهای خواب به شما کمک می‌کند خوابی آسوده داشته باشید.

۲. کاهش فشار خون و پیشگیری از پره اکلامپسی

طبق نتایج یک مطالعه که در سال ۲۰۰۳ در نشریه آمریکایی زنان و زایمان منتشر شد، قورت دادن منی به طور منظم می‌تواند فشار خون را کاهش دهد. بر اساس این مطالعه، زنانی که مایع منی همسرشان را در حین رابطه جنسی دهانی می‌بلعند، معمولا به میزان کمتری در معرض خطر ابتلا به پره‌اکلامپسی قرار دارند.

مایع منی حاوی ترکیباتی نظیر فاکتور رشد تغییردهنده بتا (TGF-beta) است که می‌تواند به ایجاد تحمل خوراکی کمک کند.

زمانی که یک زن مایع منی همسرش را می‌بلعد، تحمل بالاتری نسبت به پروتئین‌هایی که در اسپرم او یافت می‌شوند نشان می‌دهد. تصور بر این است که این موضوع خطر ابتلا به پره اکلامپسی را کاهش می‌دهد.

یک مطالعه در این زمینه نشان داد که داشتن رابطه جنسی دهانی و قورت دادن مایع منی ممکن است به داشتن بارداری ایمن‌تر و موفق‌تر کمک کند.

۳. بهبود هوشیاری ذهنی

یکی دیگر از فواید خوردن مایع منی، بهبود هوشیاری ذهنی است. یافته‌های حاصل از برخی مطالعات نشان می‌دهند که زنانی که مایع منی مصرف کرده اند، عملکرد بهتری در تمرکز و فعالیت‌های ذهنی دارند.

۴. افزایش میل جنسی

مایع منی حاوی هورمون تستوسترون است. تستوسترون، میل جنسی را هم در زنان و هم در مردان افزایش می‌دهد. در صورت دخول، تستوسترون از طریق دیواره‌های واژن زنان جذب می‌شود و در صورت بلعیدن مایع منی، تستوسترون از طریق دستگاه گوارش جذب می‌شود.

خوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آنخوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آنخوردن آب منی می‌تواند مزایایی هم داشته باشد مانند افزایش میل جنسی.

۵. تخمک گذاری

طبق مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه ساسکاچوان انجام شد، نشان داده شد که یکی از پروتئین‌های موجود در مایع منی روی مغز زنان تاثیر می‌گذارد و تخمک گذاری را تحریک می‌کند. این پروتئین همان مولکولی است که رشد، محافظت و ادامه زندگی نورون‌ها را کنترل می‌کند. این یافته‌ها نشان دادند که ممکن است مایع منی به عنوان یک پیام رسان عمل کند. این پیام رسان از طریق هیپوتالاموس و غده هیپوفیز، تاثیر خود را می‌گذارد و باعث ترشح سایر هورمون‌هایی می‌شود که در تحریک تخمک گذاری نقش مهمی ایفا می‌کنند.

۶. کمک به افزایش طول عمر

مایع منی حاوی اسپرمیدین است. نشان داده‌است که این ماده به افزایش طول عمر کمک می‌کند. اسپرمیدین همچنین با تحریک اتوفاژی، به مقابله با پیری در مخمرها، مگس‌ها، کرم‌ها و سلول‌های ایمنی انسان می‌پردازد. به دلیل توانایی ای که اسپرمیدین در تنظیم بیان ژن (gene expression) دارد، به عنوان یک عامل افزایش دهنده طول عمر شناخته می‌شود. از دیگر منابع خوب اسپرمیدین می‌توان آب گریپ فروت و تمپه را نام برد.

۷. کاهش تهوع صبحگاهی

یکی از مزایای خوردن منی برای مادران باردار، کاهش تهوع صبحگاهی است. برخی از متخصصان بر این باورند که از آنجایی که مواد آلی را به شکل مایع منی مصرف می‌کنید، ایمنی‌تان را تقویت می‌کنید و حالت تهوع را کاهش می‌دهید. در سه ماه اول بارداری، تجربه تهوع صبحگاهی می‌تواند خیلی عذاب آور باشد. بنابراین اگر واقعا مایع منی می‌تواند باعث کاهش این حالت شود، ارزشش را دارد!

۸. کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه

طبق نتایج مطالعه دیگری که در دانشگاه سانتا باربارا کالیفرنیا انجام شد، قرارگرفتن منظم در معرض مایع منی ممکن است خطر ابتلا به سرطان سینه را تا حد زیادی کاهش دهد. البته به یاد داشته باشید که این مطالعه در سطح گسترده انجام نشد و نمی‌توان نتایج آن را به همه تعمیم داد.

خوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آنخوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آنخوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آنخوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آنخوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آن

مشاوره با روانشناسان
دکترِتو

خوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آنخوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آنخوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آنخوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آنخوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آن

علت تمایل به خوردن آب منی از دیدگاه روانشناسی

برخلاف بسیاری از افرادی که هیچ تمایلی به خوردن آب منی ندارند، برخی خانم‌ها نسبت به این کار تمایل نشان می‌دهند. روانشناسان دلیل این تمایل را در علل زیر می‌بینند:

۱. پذیرش عشق

از نظر روانشناسی زنان گاهی به نشانه پذیرش همسرشان و نشان دادن علاقه خود، منی او را می‌خورند. علاوه بر این ممکن است بخواهند که با این کار از نظر جنسی برای همسرشان جذاب به نظر برسند.

۲. صمیمیت

بسیاری از زنان دوست دارند که زمانی که در رابطه عاشقانه هستند، بین خود و همسرشان صمیمیت زیادی ایجاد کنند. در این شرایط گاهی حتی بدون این که از قبل انتظارش را داشته باشند منی همسرشان را قورت می‌دهند.

علت این امر این است که این گونه احساس راحتی بیشتری با همسرشان پیدا می‌کنند.

۳. راهی برای نشان دادن رضایت

رسیدن به انزال نشان دهنده لحظات شادی است که با همسرتان در رختخواب داشته‌اید. همچنین نشانه‌ای از موفقیت در روابط عاشقانه است. بسیاری از زنان دوست دارند که زمانی که از رابطه جنسی رضایت کامل دارند، مایع منی همسرشان را قورت دهند تا رضایت خود را نشان دهند.

همچنین گاهی تمایل دارند که چیزهای جدیدی را امتحان کنند و ببینند که بعد از خوردن منی چه احساسی پیدا می‌کنند.

اگر عملکرد جنسی شما یا همسرتان روی زندگی و رابطه عاطفی‌تان تاثیر گذاشته، یا این که فکر می‌کنید نمی‌توانید خواسته‌های جنسی همدیگر را برآورده کنید به یک سکس تراپ یا دکتر روانشناس مراجعه کنید. سکس تراپ یا دکتر روانشناس به شما کمک می‌کند که دوباره شور و هیجان را به رابطه‌تان بازگردانید.

در صورت خوردن آب منی امکان انتقال بیماری‌های مقاربتی وجود دارد به خصوص اگر در دهان زخم باز داشته باشید.

امکان انتقال بیماری‌های مقاربتی با خوردن آب منی وجود دارد؟

گاهی منی حاوی چندین ویروس است که از طریق مایعات بدن از یک مرد آلوده به شریک جنسی او منتقل می‌شوند. برخی از انواع رایج این ویروس‌ها که منجر به بروز بیماری‌های مقاربتی می‌شوند شامل ویروس نقص ایمنی انسانی (HIV)، هپاتیت B و C، هرپس و کلامیدیا هستند. برخی از افراد تصور می‌کنند فقط داشتن رابطه جنسی کامل باعث انتقال بیماری های مقاربتی می‌شود.

در صورتی که فرد زخم بازی در دهان داشته باشد، یا مبتلا به ژنژیویت (التهاب یا ورم لثه) و خونریزی لثه باشد، بیشتر در معرض خطر انتقال بیماری‌های مقاربتی ناشی از رابطه جنسی دهانی قرار دارد. طبق اظهارات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در ایالات متحده آمریکا، اگر فرد زخم باز در دهان داشته باشد، ممکن است از طریق تماس با مایع منی آلوده، مبتلا به هپاتیت B شود.

خوردن آب منی چه خطرات و عوارضی دارد؟

در این قسمت به برخی از مضرات خوردن مایع منی اشاره کرده‌ایم:

۱. ویروس پاپیلومای انسانی (HPV)

یکی از نگرانی‌های جدی در خصوص رابطه جنسی دهانی، احتمال انتقال ویروس پاپیلومای انسانی است. این ویروس می‌تواند منجر به بروز سرطان دهانه رحم، سرطان مقعد و رشد توده‌هایی نظیر زگیل تناسلی شود. برخی از تحقیقات در سال ۲۰۱۳ نشان دادند که این ویروس حتی ممکن است باعث بروز سرطان ریه شود.

در سال ۲۰۱۰، یک مطالعه در نشریه پزشکی بریتانیا منتشر شد که نشان داد بروز کارسینوم سلول سنگفرشی دهان و حلق در کشورهای غربی در حال افزایش است. طبق نتایج این مطالعه به نظر می‌رسید که این افزایش با HPV (خصوصا سویه HPV-16) در ارتباط باشد. در این مطالعه همچنین نشان داده شد که HPV از طریق رابطه جنسی (خصوصا رابطه جنسی دهانی) منتقل می‌شود.

۲. کلامیدیا و سوزاک

یکی دیگر از عوارض خوردن آب منی، احتمال انتقال بیماری‌های مقاربتی ای نظیر کلامیدیا و سوزاک است. طبق نتایج مطالعه‌ای که در ماه مه سال ۲۰۱۱، روی کارگران جنسی زن انجام شد، از هر ۲۵ نفر یک نفر در گلوی خود کلامیدیا داشت. علاوه بر این، از هر ۵۰ کارگر جنسی زن، یک نفر دچار سوزاک گلو بود.

۳. آلرژی

شاید به ندرت اما این احتمال وجود دارد که فرد به مایع منی آلرژی نشان دهد. اگرچه داده‌های زیادی در این خصوص وجود ندارند اما برخی از مطالعات نشان داده اند که آلرژی به منی ممکن است حدود ۴۰,۰۰۰ زن را در ایالات متحده آمریکا تحت تاثیر قرار دهد. البته این درصد کمی از ۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰ زنی است که در ایالات متحده زندگی می‌کنند.

علائم آلرژی به منی معمولا ۲۰ الی ۳۰ دقیقه پس از تماس با منی یا بلعیدن آن ظاهر می‌شوند و ممکن است شامل موارد زیر باشند:

دردخارشقرمز شدنورمکهیرمشکل در تنفس

اگر مشکل تنفسی یا سایر علائم مرتبط با واکنش آلرژیک شدید را تجربه کردید، حتما با اورژانس تماس بگیرید.

علائم آلرژی و طول مدت آنها ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشند. در صورت ادامه داشتن یا تشدید شدن علائم، به پزشک یا اورژانس مراجعه کنید.

۴. خفه شدن در اثر خوردن مایع منی

از آنجایی که مایع منی حالت جهشی دارد، ممکن است هنگامی که خارج می‌شود و وارد دهان طرف مقابل می‌شود منجر به بروز خفگی در او شود. به همین خاطر اگر تصمیم دارید مایع منی را قورت دهید بهتر است احتیاط کنید.

راهی برای جلوگیری از عوارض ناشی از خوردن منی وجود دارد؟

درمان عوارض خوردن آب منی می‌تواند دشوار باشد. اکثر این عوارض شامل عفونت‌های منتقله از راه جنسی هستند که درمان آنها پروسه بسیار زمان‌بر و خسته‌کننده‌ای است. گاهی نیز این بیماری‌ها به طور کامل درمان نمی‌شوند و تا آخر عمر همراه فرد هستند. به همین خاطر بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، پیشگیری است.

راهکارهایی برای پیشگیری از این عوارض:

به بو و ظاهر مایع منی همسرتان توجه کنید. رنگ و بوی آن به شما کمک می‌کند تا در صورت وجود مشکل، سریعا متوجه آن شوید. منی باید رنگی متمایل به سفید یا خاکستری داشته باشد و بدون بو باشد یا بوی جزئی و ضعیفی داشته باشد. اگر مایع منی بوی بدی داشته باشد، ممکن است فرد دچار عفونت یا سایر مشکلات شده‌باشد.

منی قرمز رنگ می‌تواند نشان دهنده التهاب غدد تولیدکننده منی باشد. منی زرد یا سبز نیز می‌تواند در اثر عفونت، مصرف دارو یا ویتامین‌ها ایجاد شود. در مورد هر گونه نگرانی که ممکن است در این زمینه داشته باشید با همسر خود صحبت کنید.

طعم منی نیز می‌تواند نشان دهد که آیا مشکلی وجود دارد یا خیر. این که طعم سالم منی چگونه است ممکن است از نظر هر کسی متفاوت باشد.

خوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آنخوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آنخوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آنخوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آنخوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آن

مشاوره با روانشناسان
دکترِتو

خوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آنخوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آنخوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آنخوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آنخوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آن

آیا زنان مبتلا به HSP هم می‌توانند آب منی بخورند؟

آلرژی به منی که به عنوان حساسیت مفرط به پلاسمای منی انسانی (HSP) نیز شناخته می‌شود نوعی واکنش آلرژیک به پروتئین‌های موجود در اسپرم است. علائم این حساسیت معمولا فرج یا داخل مجرای واژن را تحت تاثیر قرار می‌دهند. اما ممکن است این علائم در هر جایی که با مایع منی تماس داشته نیز ظاهر شوند. این ممکن است شامل موارد زیر باشد:

دست‌هادهانقفسه سینهمقعد

بنابراین زنانی که به HSP مبتلا هستند نمی‌توانند مایع منی بخورند.

درمان

کاندوم:

بهترین راه برای جلوگیری از بروز عوارض HSP این است که از همسرتان بخواهید که از کاندوم استفاده کند.

دارو:

اما اگر نمی‌خواهید از کاندوم استفاده کنید، ممکن است پزشک توصیه کند که قبل از داشتن هر گونه فعالیت جنسی ای از داروهای آنتی هیستامین استفاده کنید.

اگر علائم‌تان شدیدند، ممکن است پزشک توصیه کند که همیشه یک اپی پن (EpiPen) همراه‌تان داشته باشید و با مشاهده اولین علائم حساسیت، این دارو را تزریق کنید و سپس به اورژانس مراجعه کنید.

حساسیت زدایی:

برای استفاده از این درمان، آلرژیست (متخصص آلرژی) یا ایمونولوژیست (متخصص ایمنی شناسی)، هر ۲۰ دقیقه یکبار یک محلول حاوی مایع منی رقیق‌شده را در داخل واژن شما قرار می‌دهد. سپس این روند را تا جایی ادامه می‌دهد که بتوانید بدون نشان‌دادن هیچ علائمی، در برابر مایع منی رقیق‌نشده مقاومت کنید.

پس از حساسیت زدایی اولیه، باید به طور مداوم در معرض منی قرار بگیرید تا تحملی که ایجادشده حفظ شود. برای مثال بهتر است هر ۴۸ ساعت یکبار رابطه جنسی داشته باشید.

خوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آنخوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آنتحقیقات نشان داده‌است که مایع منی می‌تواند باعث سرکوب افسردگی در زنان شود

چه مواد غذایی ممکن است روی طعم منی تاثیر بگذارند؟

اگرچه شواهد قطعی ای وجود ندارند که نشان دهند رژیم غذایی افراد به طور مستقیم روی مزه اسپرم آنها تاثیر می‌گذارد، اما شنیده‌های غیررسمی‌ای در این زمینه وجود دارند.

چندین غذا وجود دارند که می‌توانند طعم منی را ملایم‌تر کنند (یا از میزان اسیدی بودن آن کم کنند)، همچون:

کرفسجعفریجوانه گندمدارچینجوز هندیآناناسپاپایاپرتقال

از طرف دیگر، برخی از افراد بر این باورند که تلخی غیرقابل‌تحمل منی، می‌تواند ناشی از مصرف برخی مواد مخدر و سایر مواد غذایی باشد همچون:

سیرپیازکلم بروکلیکلمسبزی‌های برگدارمارچوبهگوشت و محصولات لبنیالکلسیگارقهوه

سؤالات متداول شما

در این بخش طبق روال همیشگی به سؤالات شما در این زمینه پاسخ می‌دهیم.

آیا خوردن منی باعث کاهش افسردگی می‌شود؟

طبق نتایج حاصل از مطالعه‌ای که در دانشگاه ایالتی نیویورک صورت گرفت، زنانی که به طور مستقیم در معرض مایع منی قرار داشتند به میزان کمتری دچار افسردگی می‌شدند. گفته‌می‌شود که منی حاوی برخی از هورمون‌های تغییردهنده خلق و خو (نظیر تستوسترون، استروژن، هورمون محرکه فولیکولی، هورمون لوتئینه کننده، پرولاکتین و چندین پروستاگلاندین مختلف) است.
چند ساعت پس از قرارگرفتن در معرض مایع منی، برخی از این مواد در خون زنان شناسایی شده‌است. البته این نتایج برای خوردن منی صدق نمی‌کنند و با وارد شدن آن به واژن در ارتباطند.

آیا آب منی یک منبع پروتئین است؟

علیرغم شهرت مایع منی به عنوان منبعی غنی از پروتئین، احتمالا باید چندین گالن مایع منی مصرف کنید تا بتوانید شاهد فواید مغذی آن برای سلامتی‌تان باشید! اگرچه میزان انزال (بسته به عوامل گوناگونی نظیر سن و سطح سلامتی) از فردی به فرد دیگر متفاوت است اما پروتئین تنها بخش کوچکی از این مایع را تشکیل می‌دهد. به طور تقریبی حدود یک بیستم کل مایع منی را پروتئین تشکیل می‌دهد که میزان بسیار ناچیزی است.

خوردن مایع منی باعث حاملگی می‌شود؟

خیر، با داشتن رابطه جنسی دهانی یا خوردن مایع منی باردار نمی‌شوید. هنگامی که مایع منی را قورت می‌دهید، این مایع وارد سیستم گوارشی می‌شود که یک دنیا با اندام‌های تناسلی‌تان فاصله دارد.
با این حال، همچنان باید مراقب باشید، زیرا اگر اسپرم را از دهانتان به ناحیه واژن منتقل کنید، اگرچه به ندرت اما احتمال باردار شدن وجود دارد. در صورت باردار شدن، به این وضعیت بارداری بدون دخول می‌گویند. برای پرهیز از بروز این اتفاق، از دست زدن به مایع منی و سپس دست‌زدن به ناحیه تناسلی‌تان خودداری کنید. بهتر است بعد از داشتن رابطه جنسی دهانی، دستان‌تان را بشویید.

آیا خوردن مایع منی باعث چاقی زن می‌شود؟

اسپرم حاوی مقداری کالری است، اما برخلاف باور عموم، این کالری زیاد نیست. هر قاشق چایخوری مایع منی (میانگین مقدار منی تولیدشده در یکبار ارگاسم) دارای حدود ۵ الی ۷ کالری است که تقریبا برابر با یک آدامس است. به همین خاطر این ماده اصلا موجب چاقی نمی‌شود.

مایع منی برای پوست خوب است؟

این باور که مایع منی برای سلامت پوست مفید است، بر اساس حکایات قدیمی است که ادعا می‌کنند مایع منی حاوی مواد مغذی ای است که به سلامت پوست کمک می‌کنند.
اگرچه منی حاوی مواد مغذی مفید برای پوست است، اما از آنجایی که با هر بار انزال تنها مقدار کمی منی ترشح می‌شود، بعید است که مصرف آن، مواد مغذی کافی را برای پوست فرد فراهم کند.

خوردن آب منی به سکس خوب کمک می‌کند؟

برای داشتن یک سکس لزوما نیازی نیست که تمام پوزیشن‌های آن را امتحان کنید. اگرچه داشتن رابطه جنسی دهانی (همچون سایر انواع رابطه جنسی) می‌تواند به داشتن یک سکس خوب و افزایش صمیمیت بین زوجین کمک کند اما اگر تمایلی به این نوع رابطه و خوردن آب منی ندارید، ضرورتی هم برای این کار وجود ندارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سکس خوب این است که هر دو طرف از رابطه لذت ببرند.
بهترین راه این است که با همسرتان درباره این موضوع صحبت کنید تا با علایق هم آشنا شوید و به خواسته‌های همدیگر احترام بگذارید.

آیا رژیم غذایی می‌تواند روی سرعت اسپرم تاثیر بگذارد؟

بله! طبق نتایج یک مطالعه در سال ۲۰۱۸، رژیم غذایی می‌تواند روی سرعت اسپرم تاثیر بگذارد.
این مطالعه نشان داد که برخی مواد غذایی (خصوصا مکمل‌های آنتی‌اکسیدان و اسیدهای چرب امگا ۳) می‌توانند به بهبود حرکت اسپرم‌ها کمک کنند.
به‌طورکلی، بهتر است برای بهبود باروری و حفظ سلامت کلی، یک برنامه غذایی متعادل داشته باشید.

چه عواملی باعث می‌شوند که برخی از افراد مزه منی را متفاوت‌تر از بقیه حس کنند؟

ممکن است برخی از افراد دچار مشکلات سلامتی باشند که گیرنده‌های چشایی آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این افراد ممکن است طعم منی را به نحو متفاوتی از دیگران احساس کنند. برخی از مشکلات سلامتی که ممکن است روی مزه منی تاثیر بگذارند شامل موارد زیر هستند:
۱. عفونت‌های تنفسی یا عفونت گوش میانی
۲. قرارگرفتن در معرض برخی داروها یا مواد شیمیایی
۳. آسیب به سر
۴. جراحی گوش، بینی و گلو
۵. مشکلات دندانی
۶. پرتودرمانی برای سرطان‌های سروگردن.

آیا خوردن و قورت دادن آب منی خطرناک است؟

به طور کلی بلعیدن منی بی خطر است. زیرا هیچ یک از مواد تشکیل دهنده منی مضر نیستند. با این حال، اگر فرد مبتلا به عفونت‌های ویروسی باشد، ممکن است بلعیدن منی توسط شریک جنسی او باعث انتقال این ویروس‌ها شود.

خوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آنخوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آنخوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آنخوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آنخوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آن

مشاوره با روانشناسان
دکترِتو

خوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آنخوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آنخوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آنخوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آنخوردن آب منی؛ از مزایا و ویتامین ها تا احتمال بارداری و خطرات آن

نتیجه‌گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

بلع منی نسبتا بی‌خطر است. بااین‌حال، بیماری‌های منتقله از راه جنسی از طریق مایع منی قابل انتقال هستند. قبل از انجام هرگونه فعالیت جنسی باید هر دو نفر غربالگری سلامت جنسی را انجام دهند. هر یک از آنها باید از انجام این نوع فعالیت‌ها رضایت کامل داشته باشد و با اشتیاق کامل آنها را انجام دهد. اگر می‌خواهید در این مورد با متخصصان مشاوره داشته باشید حتما از پنل پزشکان دکترتو کمک بگیرید.

اگر در این زمینه نیاز به راهنمایی و مشورت با یک متخصص دارید، می‌توانید از کمک روانشناسان مجرب و سکس تراپیست‌ها در درکترتو بهره ببرید. در دکترتو می‌توانید با بهترین روانشناس یا سکس تراپیست در شهر خود آشنا شویدُ با آنها به‌صورت آنلاین یا تلفنی مشورت کنید و در صورت نیاز برای دریافت نوبت مشاوره حضوری اقدام کنید.

منابع
https://jamaica.loopnews.com/content/swallow-5-health-benefits-semen-3
https://www-sheknows-com.cdn.ampproject.org/v/s/www.sheknows.com/health-and-wellness/articles/1079514/health-benefits-of-sperm/amp/?amp_js_v=a6 amp_gsa=1 usqp=mq331AQKKAFQArABIIACAw%3D%3D#aoh=16447529571050 referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com amp_tf=%D8%A7%D8%B2%20%251%24s ampshare=https%3A%2F%2Fwww.sheknows.com%2Fhealth-and-wellness%2Farticles%2F1079514%2Fhealth-benefits-of-sperm%2F
https://ph-theasianparent-com.cdn.ampproject.org/v/s/ph.theasianparent.com/swallowing-sperm-serious-health-benefits/amp?amp_js_v=a6 amp_gsa=1 usqp=mq331AQKKAFQArABIIACAw%3D%3D#aoh=16447822520682 referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com amp_tf=%D8%A7%D8%B2%20%251%24s ampshare=https%3A%2F%2Fph.theasianparent.com%2Fswallowing-sperm-serious-health-benefits
https://selfhack.com/blog/unhealthy-ejaculate/
https://hivisasa-com.cdn.ampproject.org/v/s/hivisasa.com/posts/4-reasons-why-women-love-swallowing-mens-semen?amp_js_v=a6 amp_gsa=1 usqp=mq331AQKKAFQArABIIACAw%3D%3D#aoh=16448621731235 referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com amp_tf=%D8%A7%D8%B2%20%251%24s ampshare=https%3A%2F%2Fhivisasa.com%2Fposts%2F4-reasons-why-women-love-swallowing-mens-semen
https://www.healthline.com/health/healthy-sex/swallowing-semen#melatoninو
https://www.medicalnewstoday.com/articles/is-semen-good-for-your-skin#summary
https://www.medicalnewstoday.com/articles/swallowing-semen#what-is-semen
https://www-news--medical-net.cdn.ampproject.org/v/s/www.news-medical.net/amp/health/Swallowing-Semen.aspx?amp_js_v=a6 amp_gsa=1 usqp=mq331AQKKAFQArABIIACAw%3D%3D#aoh=16447527631779 referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com amp_tf=%D8%A7%D8%B2%20%251%24s ampshare=https%3A%2F%2Fwww.news-medical.net%2Fhealth%2FSwallowing-Semen.aspx
https://www.webmd.com/sex-relationships/how-many-nutrients-are-in-semen
https://www.healthline.com/health/healthy-sex/semen-allergy#symptoms
https://www.durex.co.uk/blogs/explore-sex/spit-or-swallow-what-happens-if-you-swallow-semen
https://www.healthline.com/health/semen-calories#6.-Is-it-true-that-vaginal-contact-with-ejaculate-has-an-effect-on-depression?

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس