فوت 45 نفر طی 6 روز ابتدای اسفند بر اثر کرونا در آذربایجان غربی


فوت 45 نفر طی 6 روز ابتدای اسفند بر اثر  کرونا در آذربایجان غربی

ارومیه- ایرنا- رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی با اشاره به روند فزاینده فوتی های ناشی از ابتلا به کرونا در استان طی اسفندماه جاری گفت: در 6 روز نخست این ماه، 45 نفر بر اثر بیماری کووید 19 جان خود را از دست داده اند.

علی افشانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، ۱۴ نفر در ارومیه، پنج نفر در هریک از شهرستان های خوی و مهاباد، چهارنفر در میاندوآّب، سه نفر در هریک از شهرستان های پیرانشهر و چایپاره و ۲ نفر در هرکدام از شهرستان های سلماس و ماکو جان خود را از دست داده اند.

وی اضافه کرد: همچنین در اسفندماه جاری، در شهرستان های بوکان، سردشت، نقده، شاهین دژ، پلدشت، چالدران و تکاب، یک فوتی بر اثر ابتلا به کرونا گزارش شده است.

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در شهرستان تکاب پس از حدود ۹ هفته، یک فوتی داشتیم، بیان کرد: در ۶ روز ابتدایی اسفند امسال شهرستان های شوط و اشنویه بدون فوتی بودند که امیدواریم این روند ادامه یابد.

افشانی گفت: با افزوده شدن این تعداد، کل فوت شدگان ناشی از کرونا در آذربایجان غربی از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به هفت هزار و ۳۷۶ نفر رسید.

وی بیان کرد: در دی و بهمن ماه امسال شاهد کاهش قابل توجه فوتی ها نسبت به پاییز و تابستان بودیم ولی با افزایش مبتلایان و به تبع آن، بستری ها، تعداد فوتی ها نیز روند افزایشی به خود گرفته است.

وی افزود: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۷ نفر در استان به کرونا مبتلا و ۱۴۶ نفر شامل حدود ۴۹ درصد مبتلایان در مراکز درمانی بستری شدند.

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی اظهار کرد: با اضافه شدن این تعداد، کل بستری شدگان ناشی از کرونا در استان به ۷۳۹ نفر رسید که ۳۲ نفر بیشتر از ابتدای اسفند است.

وی از بستری شدن ۱۹۸ نفر در بخش های مراقبت های ویژه مراکز درمانی آذربایجان غربی خبر داد و گفت: از این تعداد، ۵۲ نفر با ونتیلاتور تنفس دارند.

به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از ۳۵۰ هزار نفر به کرونا مبتلا شده و ۲.۱ درصد آنها جان خود را از دست داده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری