رعایت ضوابط زیست محیطی برای ادامه فعالیت باغ پرندگان قم ضروری است


رعایت  ضوابط زیست محیطی برای ادامه فعالیت باغ پرندگان قم ضروری است

قم ـ ایرنا ـ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر ضرورت رعایت تمامی مؤلفه ها و ضوابط قانونی و زیست محیطی برای ادامه فعالیت مجموعه باغ پرندگان قم تأکید کرد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره‌کل محیط زیست قم، سید رضا موسوی مشکینی در بازدید از مجموعه باغ پرندگان قم در سخنانی اظهار داشت: این مجموعه علاوه بر کارکردهای تفریحی و توریستی، می‌تواند نقش و کارکرد مؤثری در آموزش و فرهنگسازی زیست محیطی داشته باشد.

وی با بیان اینکه راه اندازی مراکز نگهداری حیات وحش دارای قوانین و ضوابط سخت‌گیرانه‌ای است، خاطرنشان کرد: بدون تردید مشاهده پرندگان و دیگر جانداران در دل طبیعت بسیار خوشایندتر است، اما به هر حال توسعه شهرنشینی چنین الزاماتی داشته و راه اندازی اینگونه مراکز منع قانونی ندارد.

مدیرکل محیط زیست قم با اشاره به مشکلات بهداشتی و زیست محیطی که پیش از این منجر به تعطیلی باغ پرندگان شده بود، گفت: تذکرات لازم از سوی این اداره کل و اداره کل دامپزشکی جهت رفع این مشکلات داده شده و اقدامات لازم از سوی مسؤولان امر در حال انجام است.

وی در پایان با بیان اینکه امیدواریم در دوران فعالیت باغ پرندگان در قم، شاهد مدیریت علمی و منطقی در این مجموعه باشیم، تصریح کرد: رعایت تمامی مؤلفه‌ها و ضوابط قانونی و زیست محیطی و مسائل فرهنگی و اجتماعی در این مجموعه برای ادامه فعالیت آن بسیار حایز اهمیت است.

مجموعه باغ پرندگان شهر قم، با مساحت ۷۰ هزار مترمربع در آذرماه ۹۹ به‌بهره‌برداری رسید، در زمان افتتاح اعلام شد که در این مجموعه انواع پرندگان در ۱۱ قفسه و یک سوله ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربعی نگهداری می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی