ارتقای رشته المپیکی هاکی چمنی جزو مُطالبه جدی فدراسیون است


ارتقای رشته المپیکی هاکی چمنی جزو مُطالبه جدی فدراسیون است

اصفهان-ایرنا- مشاور ارشد رییس فدراسیون هاکی گفت: ارتقای رشته المپیکی هاکی چمنی، مُطالبه جدی فدراسیون و تحقق آن نیازمند مُشارکت بیشتر استان‌هاست.

به گزارش ایرنا، ایرج رحمانی، روز یکشنبه در جلسه مجمع انتخاباتی هیات هاکی استان اصفهان در سرای ورزشکاران این کلانشهر افزود: این رشته در کل جهان بالغ بر ۲ میلیارد مخاطب دارد که نشان می‌دهد جزو پُرطرفدارترین ورزش‌هاست بنابراین ما نیز باید برای توسعه و پیشرفت آن و افزایش روی‌آوری مردم به هاکی چمنی، بیش از گذشته تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در کشور ما، بیشتر به هاکی سالنی بها داده شده که البته حد نهایی آن مسابقات جهانی است اما هاکی چمنی بعنوان یک رشته المپیکی، باید بسیار بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رحمانی با اشاره به این که رشته ورزشی هاکی در کل کشور ۲ هزار بیمه شده دارد، تصریح کرد: حفظ و نگهداری ورزشکاران اهمیت دارد و باید برای آن بدرستی برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه‌هایی با دانشگاه آزاد، آموزش و پرورش و وزارت کار اظهار اطمینان کرد که این تفاهمنامه‌ها و افزایش همکاری‌ها سبب پیشرفت ورزش و همگانی کردن آن شود.

مشاور فدراسیون هاکی اظهار داشت:‌ رشته هاکی در سال های گذشته، محدودیت داشته و با نفرات کمی همراه بوده اما در چند سال گذشته جایگاه بهتری در سطح کلان و استان‌ها بدست آورده است.

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: اکنون ۶ شهرستان استان در رشته‌های هاکی فعالند و باید برای افزایش آن بیشتر کوشید.

سیدمحمد طباطبایی با بیان اینکه ظرفیت‌های بالقوه‌ای در این رشته وجود دارد، تصریح کرد: فرهنگسازی و ایجاد زیرساخت‌های لازم در کنار آموزش، کمک شایانی به توسعه رشته هاکی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد این رشته همچنان مظلوم و ناشناخته مانده است و حتی برخی ورزشکاران نیز در باره آن چیزی نمی‌دانند بنابراین باید اطلاع رسانی و فرهنگ سازی لازم در این زمینه را افزایش داد.

به گزارش ایرنا، اصغر قدیمی در این مجمع انتخاباتی با کسب ۱۸ رای(یک رای سفید) برای مدت چهار سال بعنوان رییس هیات هاکی استان اصفهان برگزیده شد.

استان اصفهان بیش از ۳۷۵ هزار ورزشکار سازمان یافته و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه ورزشی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان