حضور شرکت‌های روسی در رویداد MWC 2022 ممنوع اعلام شد!


حضور شرکت‌های روسی در رویداد MWC 2022 ممنوع اعلام شد!

شیوع فراگیر ویروس کرونا (https://itresan.com/tag/%d9%88%db%8c%d8%b1%d9%88%d8%b3-%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%a7/) طی سال‌های 2020 و 2021 موجب شد تا کنگره جهانی موبایل به‌صورت حضوری برگزار نشود. با این‌حال در سال 2022 نگرانی‌های مرتبط با همه‌گیری نسبتا کاهش یافته و اتحادیه GSMA نیز خبرهای خوبی را در رابطه با رویداد آینده MWC اعلام نموده است. بر این...

شیوع فراگیر ویروس کرونا طی سال‌های 2020 و 2021 موجب شد تا کنگره جهانی موبایل به‌صورت حضوری برگزار نشود. با این‌حال در سال 2022 نگرانی‌های مرتبط با همه‌گیری نسبتا کاهش یافته و اتحادیه GSMA نیز خبرهای خوبی را در رابطه با رویداد آینده MWC اعلام نموده است. بر این اساس بزرگ‌ترین کنوانسیون فناوری جهان یعنی رویداد MWC 2022 از روز 28 فوریه (9 اسفند ماه) به‌صورت حضوری در شهر بارسلونا اسپانیا برگزار خواهد شد. این خبر فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد ؛ زیرا به‌دنبال 2 سال وقفه پس از سال 2019 اکنون کنگره جهانی موبایل بار دیگر پذیرای حضور فیزیکی علاقه‌مندان به دنیای فناوری خواهد بود.

با این‌حال در سال 2022 جهان شاهد حوادث و تحولات مهمی بوده است. درگیری میان کشورهای روسیه و اوکراین با آغاز تهاجم روسیه به همسایه خود از روز 24 فوریه امسال (5 اسفند ماه) به یک جنگ همه‌جانبه تبدیل شده است. در این میان بسیاری از کشورهای اروپایی به منظور محکوم نمودن اقدامات رهبران روسیه، تحریم‌هایی را علیه این کشور اعمال کرده و حضور روسیه در برخی رویدادهای جهانی نظیر مسابقه آواز یوروویژن و مسابقات گرند پریکس فرمول یک را ممنوع اعلام کردند.

امروز نیز اتحادیه GSMA آخرین سازمانی است که علیه تهاجم روسیه به اوکراین موضع‌گیری می‌کند. بر اساس اعلام رسمی این سازمان، حضور روسیه در کنگره جهانی موبایل سال 2022 و کلیه رویدادهای مرتبط با آن طی سال جاری میلادی ممنوع خواهد بود. خلاصه‌ای از بیانیه GSMA که در وبسایت رسمی این سازمان منتشر شده؛ بدین شرح است:

“GSMA تهاجم روسیه به اوکراین را قویا محکوم می‌کند. وضعیت به سرعت در حال دگرگون شدن است و اکنون می‌دانیم که دولت‌های مختلف سرگرم بررسی تحریم‌های گسترده‌تر علیه روسیه هستند. با توجه به تحولات اخیر و تلفات تراژدیک ناشی از جنگ، برگزاری رویداد MWC در چنین شرایطی بی‌اهمیت به‌نظر می‌رسد. MWC رویدادی با هدف ایجاد اتحاد، ترسیم چشم‌اندازی برای گردآوری اکوسیستم‌های تلفن‌همراه و توسعه روش‌ها و ابزارهایی است که پیشرفت مردم، صنعت و جامعه در بستر ارتباطات را تضمین می‌کنند. GSMA از تمامی تحریم‌ها و سیاست‌های دولت در رابطه با تحولات اخیر تبعیت می‌کند. بدین‌ترتیب روسیه در رویداد MWC 2022 صاحب هیچ غرفه‌ای نخواهد بود. وضعیت امنیتی این مراسم همواره به‌طور پیوسته و بر اساس آخرین اطلاعات بررسی و تنظیم می‌شود.”

حضور شرکت‌های روسی در رویداد MWC 2022 ممنوع اعلام شد!

GSMA در همبستگی و حمایت از تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه رسما تائید کرده که چندین کمپانی روسی شرکت‌کننده در رویداد MWC و سایر مراسمات مرتبط با GSMA را در لیست سیاه قرار داده است. GSMA برای به تعویق انداختن رویداد MWC 2022 هیچ برنامه‌ای ندارد. در عوض GSMA معتقد است که MWC یک رویداد وحدت‌بخش بوده و زمینه پیشرفت مردم، صنعت، جامعه و به‌طور کلی کشورهای مختلف جهان را فراهم می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»