معرفی ژانر‌ بازی سولز یا سولزبورن


معرفی ژانر‌ بازی سولز یا سولزبورن

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ژانر سولز یا سولزبورن در بازی‌های ویدئویی بپردازیم. با گسترش روز به روز صنعت بازی‌های ویدئویی، شاهد به وجود آمدن و تکامل انواع ژانر و سبک‌های بازی هستیم که برای هر کدام از آن‌ها نیز لیست بلند و بالایی از عناوین توسعه داده شده است. در حالی که بین این ژانر‌ها تفاوت بسیار زیادی وجود دارد، بسیاری از آن‌ها نیز شبیه...

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ژانر سولز یا سولزبورن در بازی‌های ویدئویی بپردازیم.

با گسترش روز به روز صنعت بازی‌های ویدئویی، شاهد به وجود آمدن و تکامل انواع ژانر و سبک‌های بازی هستیم که برای هر کدام از آن‌ها نیز لیست بلند و بالایی از عناوین توسعه داده شده است. در حالی که بین این ژانر‌ها تفاوت بسیار زیادی وجود دارد، بسیاری از آن‌ها نیز شبیه به یکدیگر بوده و تشخیص آن‌ها از هم کار دشواری به نظر می‌رسد.

شناختن این ژانر‌ها اما بسیار اهمیت دارد چراکه آشنایی با آن‌ها به شما در انتخاب و خرید بهترین بازی برای خود کمک خواهد کرد. ما در آی‌تی‌رسان قصد داریم تا در مجموعه‌ای از مقالات، به معرفی این سبک‌ها بپردازیم تا شما را در انتخاب بهترین بازی برای صرف وقت و هزینه‌تان یاری کنیم. سبکی که تصمیم به معرفی آن داریم سبک‌ سولز یا همان سولزبورن است که این روز‌ها شاید نام آن‌ را زیاد شنیده باشید.

پدید آورنده ژانر

Souls مجموعه‌ای از بازی‌های اکشن نقش‌آفرینی است که توسط استودیو FromSoftware توسعه یافته است. این سری با انتشار Demon’s Souls برای پلی‌استیشن 3 در سال 2009 آغاز شد و پس از آن Dark Souls و دنباله های آن یعنی Dark Souls II و Dark Souls III در سال 2010 عرضه شدند. خالق مجموعه، هیدتاکا میازاکی، به استثنای Dark Souls II و بازسازی Demon’s Souls، به عنوان کارگردان برای هر یک از آن‌ها ایفای نقش نمود. این سری به دلیل سطح بالای سختی بازی هم مورد تحسین و هم انتقاد قرار گرفته است. دیگر بازی های FromSoftware، از جمله King’s Field، Bloodborne، Sekiro و Elden Ring، که تمام بازی‌های این استودیو را تشکیل می‌دهند زیرمجموعه این ژانر هستند. تا سال 2020، سری Souls بیش از 28.7 میلیون نسخه فروخت. همچنین الهام‌بخش ژانر بازی‌های ویدیویی سولزبورن دیگر بود.

ژانر سولز بورن

همان‌طور که اشاره شد این ژانر و بازی‌هایش را که همگی به دست استودیو فرام‌سافتور ساخته شده‌اند، با سختی‌ها و عذاب‌های فراوانی که طی بازی تجربه می‌کنیم به یاد می‌آوریم. این بازی‌ها سختی خود را اما از راه معمول دیگر بازی‌ها به دست نمی‌آورند و همین نیز باعث محبوبیتشان شده است. در بسیاری از بازی‌ها با بالا بردن درجه سختی جان شما کم و جان حریفتان بیشتر می‌شود. همچنین در مواردی هوش‌مصنوعی آن‌ها بهبود بخشیده می‌شود. اما در بازی‌های سولزبورن این تنوع دشمنان است که باعث سخت شدن آن می‌شود.

اشتباه نکنید، همچنان جان حریف نسبت به ما بیشتر است و با اشتباهاتی کوچک ممکن است بازی را ببازیم. اما زیاد بودن دشمنان و تنوع حرکات و حملات آن‌ها باعث می‌شود که مخاطب نتواند پترن و مجموعه حرکات آن‌ها را به خاطر بسپارد و این یادگیری با باخت و شکست‌های بسیار حاصل می‌شود. اما حس خوبی که پس از شکست‌ هر باس بازی به بازیکن دست می‌دهد است که او را در بازی نگه می‌دارد.

بازی‌های محبوب در این ژانرها

هیچ کدام از بازی‌های فرام‌سافتور که همگی در ژانر سولزبورن هستند نمره زیر 89 از متاکریتیک دریافت نکرده است. به همین دلیل نیز شاید بتوان گفت که سولزبورن تنها ژانری است که تجربه تمام بازی‌های آن به مخاطب پیشنهاد می‌شود و هیچ‌کدام را نباید از دست داد. 3 عنوان دارک سولز، بازی Demon’s Souls، Sekiro: Shadows Die Twice و Elden Ring که آخرین و بهترین عنوان میان آن‌ها است همگی بازی‌هایی جذاب و نفس‌گیر محسوب می‌شوند.

معرفی ژانر‌ بازی سولز یا سولزبورنمعرفی ژانر‌ بازی سولز یا سولزبورن
معرفی ژانر‌ بازی سولز یا سولزبورنمعرفی ژانر‌ بازی سولز یا سولزبورن
معرفی ژانر‌ بازی سولز یا سولزبورنمعرفی ژانر‌ بازی سولز یا سولزبورن
معرفی ژانر‌ بازی سولز یا سولزبورنمعرفی ژانر‌ بازی سولز یا سولزبورن

نظر شما در مورد این سبک‌ها چیست؟ آیا شانس تجربه یک یا چندتا از این بازی‌ها را داشته‌اید؟ نظرات خود را با ما و دوستانتان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق