بارش باران در نقاطی از کشور


یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت. به گزارش میزان، امین حسین نقشینه درباره آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: امروز برای نواحی شمال‌شرق، شرق و جنوب‌شرق، بارش باران همراه با رعدو...

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، امین حسین نقشینه درباره آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: امروز برای نواحی شمال‌شرق، شرق و جنوب‌شرق، بارش باران همراه با رعدو برق و وزش باد پیش‌بینی شده است. این شرایط فردا در شرق و جنوب‌شرق، تداوم دارد. چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم می‌شود و از بعدازظهر چهارشنبه برای نواحی از شمال‌غرب، افزایش ابر و بارش پراکنده، مورد انتظار است.

وی ادامه داد: پنجشنبه با ورود سامانه بارشی جدید به کشور، شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی دارند که روی ارتفاعات برف پیش‌بینی شده است. جمعه گستره سامانه بارشی افزایش می‌یابد و فعالیت آن به سواحل دریای‌خزر، مرکز، شرق و شمال‌شرق کشیده خواهد شد. همچنین برای شمال استان‌های بوشهر و فارس، بارش آغاز خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: جمعه به دلیل افزایش شیب فشاری و تغییر توده هوا روی کشور برای بیشتر مناطق کشور، وزش باد و گاهی تندباد پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

نقشینه اظهار کرد: چهارشنبه و پنجشنبه در سواحل دریای‌خزر، افزایش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما و جمعه و شنبه کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما پیش‌بینی شده است. همچنین جمعه در نواحی شمال‌غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز، کاهش دمای ۶ تا ۸ درجه‌ای دما رخ می‌دهد. امروز و فردا نیمه شرقی خلیج‌فارس و پنجشنبه تا پیش از ظهر جمعه، نیمه غربی خلیج‌فارس مواج و متلاطم می‌شود. برای تهران نیز پیش‌بینی شده روند افزایش نسبی دما تا پنجشنبه تداوم داشته باشد. روز جمعه نیز تهران رگبار باران و کاهش دما خواهد داشت.

وی درباره آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: بیشینه دمای امروز تهران ۱۷، فردا ۱۸، چهارشنبه و پنجشبنه ۱۹ و ۲۱ درجه بالای صفر خواهد شد و کمینه دما برای مهرآباد ۶ و شمیرانات ۴ درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت