توصیه‌های طب سنتی برای تقویت سیستم ایمنی


توصیه‌های طب سنتی برای تقویت سیستم ایمنی

کارشناس و مدرس طب سنتی و گیاهان دارویی در سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: گیاهانی مانند سیر، زردچوبه، میوه نسترن، زنجبیل، دارچین، فلفل سیاه و قرمز، همچنین میوه‌هایی مانند سیب، لیمو شیرین و لیمو ترش باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند.

اعظم ماهنسائی در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: طب سنتی با سنت‌های چند هزارساله خود مبتنی بر همزیستی مسالمت آمیز انسان و طبیعت در کنار مواهب شفابخش طبیعی است. بر اساس یافته‌های طب سنتی انرژی و فرکانس خاص هر داروی گیاهی بر کالبد فیزیکی انسان تاثیرگذاشته و باعث تعادل انرژیکی در بدن می‌شود و در نهایت بهبودی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در طب کلاسیک سیستم دفاعی بدن از پوست شروع می‌شود، گفت: گلبول‌های سفید در لنف، خون و ترکیبات خاص که از سلول نشأت می‌گیرند، سیستم دفاعی بدن و سلول را تشکیل می‌دهند که می‌توانند در برابر بیماری‌ها مقاومت کنند. با این تفاوت که در طب سنتی، سپر دفاعی بدن برای کالبد فیزیکی است که می‌تواند از ارتعاشات گیاهان دارویی بهره مند شود.

این کارشناس با اشاره به اینکه هر گیاه دارویی می‌تواند اثر متفاوتی بر افراد مختلف بگذارد، بیان کرد: گیاهانی که در طبیعت به صورت خودرو رشد می‌کنند، نسبت به گیاهان پرورشی دارای اثر قوی‌تر و قدرت بیشتری بر روی بدن افراد هستند.

وی ادامه داد: برای مثال گیاه گزنه که به صورت خودرو در طبیعت رشد می‌کند دارای اثر بسیار قوی است که می‌تواند باعث بهبودی در انواع بیماری‌ها شود. اگر بخواهیم به صورت تخصصی‌تر در مورد سیستم دفاعی بدن و گیاهان دارویی مناسب برای آن بگوییم می‌توانیم از گیاهانی مانند سیر، زردچوبه، میوه نسترن، زنجبیل، دارچین، فلفل سیاه و قرمز، همچنین میوه‌هایی مانند سیب، لیمو شیرین و لیمو ترش نام ببریم که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند.

به گفته ماهنسائی سیر گیاهی دارویی است که سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند و می‌تواند به صورت خوراکی یا به صورت موضعی به شکل روغن سیر استفاده شود.

کارشناس گیاهان دارویی با بیان اینکه سیر دارای طبع گرم است و می‌تواند باعث بروز مشکلاتی برای افراد گرم مزاج شود، گفت: ابن سینا سیر را برای افراد گرم مزاج به صورت سیر و سرکه توصیه می‌کند تا باعث تعادل در گرمی و خشکی زیاد سیر شود.

وی با اشاره به نحوه مصرف سیر برای تقویت سیستم ایمنی در حین سرماخوردگی گفت: استفاده از یک حبه سیر خرد شده به همراه یک لیوان آب به صورت خوراکی در ابتدای سرماخوردگی می‌تواند بسیار مفید باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در