40 دستگاه ماینر غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد کشف شد


40 دستگاه ماینر غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد کشف شد

یاسوج- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 40 دستگاه ماینر غیرمجاز طی یک ماهه گذشته در این استان کشف و ضبط شده است.

جمال معتمدی زاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: در یک ماه اخیر ۴۰ دستگاه ماینر غیرمجاز در برخی از مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد کشف و ضبط شده و اکنون در اختیار پلیس اقتصادی است.

وی افزود: ماینرهای غیرمجاز خسارات فراوانی را به شبکه های توزیع نیروی برق وارد می کنند.

معتمدی زاده ابراز داشت: ناپایداری، نوسانات، سوخته شدن وسایل برقی، بالا بُردن نرخ تلفات انرژی و خسارات به بیت المال از مهمترین معایب استفاده از ماینرهای غیرمجاز است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: میزان خسارات وارده ماینرهای غیرمجاز کشف و ضبط شده در یک ماهه اخیر به شبکه های توزیع نیروی برق این استان بیش از ۱۰ میلیارد ریال است.

معتمدی زاده از همه مشترکان برق در این استان خواست با رعایت الگوهای مدیریت مصرف و کاهش مصرف خود به خصوص در ساعت‌های پیک بار، هر گونه مورد مشکوک به استفاده از دستگاه ماینر غیرمجاز را به شماره ۱۲۱ ، ۱۱۳ و ۱۱۴ اطلاع و تا سقف ۲۰ میلیون تومان از پاداش نقدی بهره‌مند شوند.

وی افزود: تمام تلاش مجموعه صنعت برق، ارایه خدمات مطلوب و جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته است اما متاسفانه عده‌ای در این شرایط به فکر سود بیشتر هستند و به تولید بیت کوین اقدام می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: فعالیت رمزارزهای غیرمجاز نقش موثری در خاموشی‌ها دارد.

معتمدی زاده بیان کرد:امیدواریم افراد به این نکته توجه ویژه داشته باشند و البته با هدف کاهش پیک بار شبکه، جلوگیری از خاموشی سایر مشترکان و همچنین مقابله با انشعابات غیرمجاز، اکیپ‌های مختلف این شرکت به صورت مستمر مصرف برق در یاسوج و تمامی نواحی ۹ گانه را رصد می‌کنند.

معتمدی زاده بیان کرد: استفاده غیرقانونی از برق برای رمزارزهای غیرمجاز باعث ایجاد نوسان در شبکه برق شده و علاوه بر آسیب به لوازم برقی سایر مشترکان، از دلایل قطعی و ناپایداری برق است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد، توان مصرفی هر دستگاه شناسایی شده ماینرغیرمجاز را ۲ و ۱۵ دهم کیلووات عنوان کرد.

وی گفت: برق مصرفی محاسبه این ماینرها در هرشبانه روز معادل برق مصرفی حدود ۶۵۰ واحد مسکونی در شهرستان بویراحمد بوده است.

معتمدی زاده، میزان مصرف برق ماینرهای غیرمجاز کشف شده در سه ماه گذشته را بیش از ۵۰۰ مگاوات ساعت ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بخشی از کشفیات دستگاه‌های غیرمجاز رمزارز با گزارش مردمی و با حضور عوامل انتظامی، امنیتی، قضائی و پلیس امنیت اقتصادی و جرائم آگاهی صورت می گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری که هواداران احسان علیخانی را حسابی نگران کرد؛ جنجال برای یک عکس فوتوشاپی!