چهار فوت ناشی از کرونا طی هفته گذشته در شاهرود ثبت شد


چهار فوت ناشی از کرونا طی هفته گذشته در شاهرود ثبت شد

شاهرود – ایرنا – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه چهار فوت ناشی از کرونا طی هفته گذشته در شاهرود ثبت شد، گفت: هیچ یک از چهار بیمار فوت شده، نوبت سوم واکسن را تزریق نکرده بودند.

به گزارش ایرنا، حسین شیبانی روز دوشنبه به رسانه ها افزود: افرادی که دُز سوم واکسن را دریافت کردند در صورت ابتلا و بستری، نیاز کمتری به بستری در بخش مراقبت های ویژه دارند و به نسب کمتر در خطر مرگ قرار دارند.

وی ادامه داد: سرعت واکسیناسیون در جمعیت هدف زیر مجمومه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود روند افزایش دارد اما این روند مطلوب نیست.

شیبانی با بیان اینکه شرایط کرونایی شهرستان های شاهرود و میامی رو به بهبود اما شکننده است، ابراز داشت: اگر رعایت شیوه نامه های بهداشتی را به طور مستمر ادامه ندهیم، به اوج همه گیری بازخواهیم گشت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه تعداد اطفال مراجعه کننده و مبتلا به اُمیکرون کاهش یافت، اظهار داشت: پیش بینی می شود تا چند روز آینده از اوج همه گیری این سویه کرونایی فاصله بگیریم.

وی با بیان اینکه طی ۲ هفته گذشته نتیجه نمونه های آزمایشگاهی ارسالی تا ۸۰ درصد مثبت می شد، ادامه داد: در ۲ روز گذشته روند کاهشی موارد مثبت را شاهد هستیم به طوری که نتیجه نمونه های آزمایشگاهی ارسالی ۳۵ درصد مثبت بود.

به گفته وی، روند مراجعه بیماران سرپایی کرونایی به مراکز درمانی و اورژانس شهرستان های شاهرود و میامی طی چند روز گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

شیبانی با بیان اینکه همه نوع واکسن در مراکز واکسیناسیون شهرستان های شاهرود و میامی موجود است، گفت: پوشش واکسیناسیون در بین بزرگسالان در نوبت نخست ۹۳.۵ درصد، نوبت دوم ۸۶ درصد و نوبت سوم هم ۳۶.۳ درصد انجام شد.

بیمارستان‌های امام حسین (ع) و بهار شاهرود به بیماران کرونایی اختصاص دارد. هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت قرمز و شهرستان میامی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان