پیش بینی کارتون سیمپسون ها درباره جنگ روسیه و اوکراین


پیش بینی کارتون سیمپسون ها درباره جنگ روسیه و اوکراین

سیمپسون‌ ها (The Simpsons) بار دیگر یک اتفاق مهم سیاسی را پیش‌بینی کردند؛ این بار بحران میان روسیه…

آیا کارتون سیمپسون‌ ها جنگ روسیه و اوکراین را هم پیش‌بینی کرده بود؟

همزمان با پخش تصاویری از ورود نیروهای روسی به اوکراین در کانال‌ها خبری، طرفداران مجموعه طنز تلویزیونی سیمپسون‌ها بار دیگر از اینکه سرخط خبرهای روز در این سریال پیش‌بینی شده شگفت‌زده شدند. در اپیزودی مربوط به سال ۱۹۹۸ از مجموعه سیمپسون‌ها با نام سیمپسون تاید (Simpson Tide) (که اشاره به فیلم جزر و مد سرخ (Crimson Tide) با بازی دنزل واشینگتن و جین هکمن دارد) روسیه پس از حادثه‌ای بین‌المللی از سوی هومر سیمپسون، در حال به رخ کشیدن نیروی نظامی شوروی سابق است.

پیش بینی دیگری از سیمپسون ها که به واقعیت تبدیل شد

ویدیوی وایرال شده از این سریال نشان از ظهور دوباره اتحاد جماهیر شوروی دارد که با ملاقات روسیه و ایالات متحده در سازمان ملل تکمیل شده و با بیرون آمدن لنین از تابوتی شیشه‌ای مثل زامبی‌ها در حالی که می‌‌گوید «باید کاپیتالیسم را شکست بدهم» تمام می‌شود.

ال جین (Al Jean)، تهیه‌کننده The Simpsons، در توییتر با اشاره به این شباهت تاسف‌بار نوشت: «بسیار ناراحت‌کننده است که بگویم پیش‌بینی دشواری نبود.»

جین در مصاحبه با هالیوود ریپورتر گفت: «متنفرم که این را بگویم، اما من در سال ۱۹۶۱ به دنیا آمدم، بنابراین ۳۰ سال از عمرم با هراس از کابوس اتحاد جماهیر شوروی سپری شد. متاسفانه این موضوع بیشتر از آنکه یک پیش‌بینی باشد، یک موضوع عادی است. ما فقط حدس زدیم که اوضاع بد خواهد شد.»

او ادامه داد: «تهاجم تاریخی هیچ‌گاه واقعا از بین نمی‌رود و حواس‌تان باید حسابی جمع باشد. سال ۱۹۹۸ وقتی این قسمت از سریال پخش شد، شاید اوج روابط ایالات متحده و روسیه بود. اما از زمان ورود پوتین به عرصه سیاست تقریبا برای همه روشن بود که او آدم بدی است و قرار است اتفاقات بدی بیفتد. نوعی از پیش‌بینی وجود دارد که در آن ما به اتفاقی در گذشته اشاره می‌کنیم که تصور می‌کنیم دوباره اتفاق می‌افتد، امیدواریم این‌طور نشود، اما متاسفانه اتفاق می‌افتد.»

جین همچنین گفت بینندگان نباید انتظار داشته باشند که در قسمت‌های آتی اشاره‌ای به درگیری کنونی روسیه و اوکراین شود. اما با توجه به سابقه سیمپسون‌ها، منصفانه است اگر فرض کنیم چیزی که در یک قسمت سال ۲۰۲۲ نشان داده می‌شود، در سال ۲۰۴۲ اتفاق بیفتد.

بیشتر بدانید : انیمیشنی که از ریاست "ترامپ" تا شیوع "کرونا" را پیش بینی کرد + تصاویر

بیشتر بدانید : ماجرای واقعی رئیس جمهور شدن ترامپ در کارتون سیمپسون ها چگونه رخ داد؟

بیشتر بدانید : احساس بازیگر روس سریال "خاتون" به جنگ روسیه در اوکراین + عکس



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: rooziato.com


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی