معافیت مالیاتی مجلس برای احداث پایگاه بسیج و کلانتری


معافیت مالیاتی مجلس برای احداث پایگاه بسیج و کلانتری

نمایندگان مجلس شورای اسلامی وجوه خیرین برای احداث کلانتری و پایگاه های بسیج در سال آتی را مشمول هزینه قابل قبول مالیاتی تلقی کردند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت اول امروز مجلس و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱، بندالحاقی ۴ و بند الحاقی ۵ و بند الحاقی ۱۱ در تبصره ۱۰ را بررسی کرده و آن را به تصویب کردند.

بر اساس بند الحاقی ۴ در تبصره ۱۰؛ کلیه بانک ها و مؤسسات اعتباری موظفند دو درصد (۲ درصد) از درآمد حاصل از هزینه های دریافتی بابت تراکنش ها را بدون افزایش آن ها در سال ۱۴۰۰ در نظام بانکداری الکترونیکی را به ردیف۱۶۰۱۶۴ نزد خزانه داری کل کشور واریز نمایند.

بر اساس بند الحاقی ۵ در تبصره ۱۰؛ وجوهی که توسط خیرین و اشخاص صرف احداث، تکمیل، تقویت و توسعه کلانتری ها و پاسگاه ها با تأیید فرماندهی انتظامی استان و پایگاه های بسیج و حوزه‌های بسیج و پروژه های عمرانی جهاد گران با تایید سپاه استان به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی تلقی می‌شود.

بر اساس بند الحاقی ۱۱ در تبصره ۱۰، وجوه ارزی حاصل از دعاوی و مطالبات خارجی از سوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، تا سقف دویست هزار میلیارد (۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال به ردیف ۱۶۰۱۶۵ جدول شماره(۵) این قانون واریز و بابت دیون ارزی داخلی و خارجی آن وزارتخانه تسویه می ­شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش