امروز حقوق بشر یک دروغ بزرگ است


امروز حقوق بشر یک دروغ بزرگ است

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امروز حقوق بشر یک دروغ بزرگ است که غربی‌ها، آمریکایی‌ها، ناتو و انگلیسی‌ها نمی‌توانند ادعای آن را داشته باشند زیرا دائما در دنیا بحران ایجاد می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعیدرضا عاملی در آیین اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی کتاب ایثار و شهادت با عنوان «سرخ نگاران» که در تالار وحدت برگزار شد، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره ضرورت روایتگری جنگ افزود: اگر ما روایت نکنیم به دروغ روایت خواهند کرد و دروغگوها حقیقت را می‌پوشانند بنابراین جهاد تبیین یک ضرورت است.

وی ادامه داد: در بیش از چهار دهه انقلاب اسلامی تجاربی کسب کرده‌ایم که بر مبنای تجارب و ارزش‌های گرانقدر گام اول انقلاب تجمیع شده است؛ رهبر حکیم انقلاب می‌فرمایند که در گام دوم انقلاب ما باید استقرار تمدن اسلامی را هدف قرار دهیم.

عاملی اظهارداشت: تمدن نوین اسلامی استقرار چهره اخلاق، کرامت انسانی را در عدالت، هویت انسان‌ها، احترام متقابل و رعایت حقوق انسان‌ها بروز می‌دهد بنابراین در گام دوم انقلاب و ادبیات گام دوم و ادبیات جهاد ایثار و شهادت باید افق نگاه ما این باشد که روایتگری را به گونه‌ای انجام دهیم تا تمدن نوین اسلامی را پررنگ کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: هنر اهل قلم این است که بتوانند بودن‌های غریبانه را به نماد تبدیل کنند و بازنمایی و جلوه و نمود این نمادسازی‌ها در کتاب و هنر متبلور شود.

وی ادامه داد: تیزبینی‌های یک نویسنده می تواند با جمع آوری اجزا و حکمت یک واقعه نمایشی را عرضه کند که از جنگ احساس افتخار بیافریند و امید و سرمایه اجتماعی را تقویت و خلق کند.

عاملی افزود: جنگ، روایت جنگیدن‌ها و نجنگیدن‌ها بود و روایت جنگ خوب و جنگ بد بود. جنگ ما دفاعی بود و رزمندگان ما با وضو و غسل و روزه به میدان نبرد می رفتند و اینها ارزش‌های بزرگ جنگ دوران دفاع مقدس بود اما اکنون جبهه جنگ در دنیا فجایع بزرگ تولید می‌کند. جنگ ما روایت صلح و روایت قدرت برای نجنگیدن بود.

وی اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران پنجمین قدرت نظامی جهان برای نجنگیدن است و قدرت ما قدرت بازدارنده است تا دشمن جرات جنگیدن نداشته باشد.

عاملی با اشاره به جنگ روسیه و اوکراین گفت: با فرهنگ اسلامی ما سعی داریم از جنگ پرهیز کنیم و علاقه‌مند به صلح برای همه جوامع انسانی هستیم و منشأ جنگ را جهل و عصبیت و ناتوانی می دانیم ولی وقتی در جبهه دشمن قداره کشی می شود و لبه های تیغ تهدید را تا خرخره منطقه جلو می‌آورند، گریزی نیست؛ اما با رویکرد جنگ محدود و پرهیز از ایجاد هراس و آزار مردم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: با قلم راویان و اهالی قلم باید روایت دروغگویی هایی که لباس مبدل صداقت بر تن دارد و بشرکشی‌هایی که ادعای دروغین بشردوستی دارد به نمایش گذاشته شود.

وی اظهار داشت: تاریخ غیرت مردان دفاع مقدس را فراموش نمی‌کند و اگر امروز دشمن جرات ورود به حریم ایران اسلامی را ندارد ناشی از قدرت و تدبیر و حکمت و ولایت و رهبری ایران اسلامی است و حضور خانواده شهدا و نسلی که جنگ را می‌شناسند باعث شده که دشمن جرات نزدیک شدن به ایران اسلامی را پیدا نکند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در طول ۳۷ سال فعالیت شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوبات بسیاری برای تقویت فرهنگ ایثار و شهادت وجود دارد و سعی داریم در شوراهای تخصصی از نظرات بنیاد شهید و امور ایثارگران بهره مند شویم.

آیین اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی کتاب ایثار و شهادت با عنوان «سرخ نگاران» با حضور سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سردار کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و احمدوند معاون فرهنگی وزیر ارشاد در تالار وحدت برگزار شد.
در این مراسم از برگزیدگان جشنواره تقدیر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید