بانک‌ها باید صنایع تملک شده را به تولیدکنندگان واقعی واگذار کنند


بانک‌ها باید صنایع تملک شده را به تولیدکنندگان واقعی واگذار کنند

قزوین-ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: بانک‌ها باید صنایع تملک شده به دلیل بدهی را در صورت نبود شرایط لازم برای ادامه فعالیت تولیدکننده قبلی به تولیدکنندگان واقعی و دارای اهلیت واگذار کنند تا شاهد توقف تولید و بیکار شدن کارگران نباشیم.

به گزارش ایرنا، محمد قاسمی روز دوشنبه در بازدید از چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی کاسپین که به همراه رییس کل دادگستری قزوین انجام شد،افزود: به بانک های استان تاکید شده که در مزایده های واگذاری صنایع باید تولیدکنندگان دارای اهلیت حضور داشته باشند تا صنایع واگذار شده از مسیر تولید منحرف نشوند.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: در استان قزوین با نظارت های انجام شده کمترین انحراف را در این خصوص شاهد بوده ایم.
وی اظهار داشت: متاسفانه گاهی عده ای که تخصص لازم را در حوزه تولید ندارند و بیشتر به دنبال دلال بازی و ارزش افزوده زمین هستند متقاضی دریافت واحدهای تملک شده هستند که این موضوع منجر به آسیب به تولید شده و قیمت زمین و کارخانه را برای تولیدکنندگان واقعی بالا می برد.
قاسمی اظهار داشت: صنعتگران و سرمایه گذاران در ازای دریافت زمین در شهرک ها به موجب قانون مکلف هستند تا ساخت و ساز خود را در موعد مقرر پیش ببرند یا در ازای دریافت تسهیلات مطالبات بانک ها را پرداخت کنند.
وی اضافه کرد: گاهی این اتفاق رخ نمی دهد و در کارگروه های تعیین شده فرصت هایی به آنها داده می شود که در صورت انجام ندادن تعهدات، موضوع جانشینی و تملک بانک ها مطرح می شود اما این مساله با تدابیر لازم نباید منجر به توقف تولید و بیکاری کارگران شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اکثریت زنان متاهلِ شاغل دو شغله هستند / زهرا نژادبهرام: چند شغله بودن زنان موجب تشدید ا...