زلنسکی بار دیگر خواستار عضویت فوری اوکراین در اتحادیه اروپا شد


زلنسکی بار دیگر خواستار عضویت فوری اوکراین در اتحادیه اروپا شد

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین بار دیگر از اتحادیه اروپا خواست با عضویت فوری کشورش در این نهاد از طریق یه رویه خاص موافقت کند.

زلنسکی بار دیگر خواستار عضویت فوری اوکراین در اتحادیه اروپا شد

به گزارش راهبرد معاصر، وی در یک خطابه ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی گفت: ما از اتحادیه اروپا درمورد الحاق فوری اوکراین از طریق یک رویه خاص درخواست می‌کنیم.

وی افزود: ما قدردان شرکای مان برای بودن در کنار ما هستیم، اما هدف ما این است که با اروپایی‌ها باشیم و مهمتر آنکه با آن‌ها برابر باشیم.

ساعاتی پیش، "اورسلا فن‌درلاین" رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا با ابراز حمایت از پیوستن اوکراین به این اتحادیه گفت این کشور اکنون یکی از ما به شمار می‌آید.

این اظهارات چند ساعت بعد از آن بیان شد که اتحادیه اروپا برای اولین بار در تاریخ تشکیل این اتحادیه تصمیم گرفت سلاح در اختیار کشوری در حال جنگ بگذارد. قرار است بروکسل ۴۵۰ میلیون یورو تجهیزات نظامی به کی‌یف بدهد.

اوکراین کشوری مستقل با ۴۴ میلیون نفر جمعیت است که در سال ۱۹۹۱ و بعد از سقوط اتحاد جماهیر شوروی سابق مستقل شد و در پی پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و اتحادیه اروپا بوده است؛ اهدافی که روسیه با آن‌ها مخالف است.

دور جدید تنش‌های روسیه و اوکراین از بامداد پنجشنبه (۵ اسفند) وارد مرحله جدیدی شد. منابع خبری بامداد پنجشنبه پس از سخنرانی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه، از آغاز اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین خبر دادند. روس‌ها اعلام کردند مراکز نظامی را در اوکراین هدف قرار داده‌اند و اوکراین می‌گوید در حال مقابله با حملات روس‌هاست.

پوتین دوشنبه گذشته (۲ اسفند) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد، کشورش استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قرارداد‌های همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین با پیشنهاد روسیه در مورد برگزاری گفتگو‌های دوجانبه در مینسک (پایتخت بلاروس) مخالفت کرد و پایتخت‌های لهستان، مجارستان، اسلواکی، ترکیه و یا جمهوری آذربایجان را برای برگزاری چنین نشستی پیشنهاد کرد.

در نهایت بامداد امروز (دوشنبه) دفتر زلنسکی اعلام کرد هیات مذاکره‌کننده این کشور بدون هیچ پیش‌شرطی در مرز بلاروس و در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل با هیات روسیه مذاکره می‌کند./ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه