انتقاد نماینده مجلس از وزیر آموزش و پرورش و بلاتکلیفی معلمان حق التدریس


انتقاد نماینده مجلس از وزیر آموزش و پرورش و بلاتکلیفی معلمان حق التدریس

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس در اخطاری خواستار رسیدگی به مطالبه نیرو‌های حق التدریسی مرحله سوم آموزش و پرورش شد و نسبت به بی توجهی وزیر آموزش و پرورش به این مطالبه و عدم پاسخگویی به آن‌ها انتقاد کرد.

انتقاد نماینده مجلس از وزیر آموزش و پرورش و بلاتکلیفی معلمان حق التدریس

به گزارش راهبرد معاصر، ابراهیم نجفی اسپیلی در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه، ۹ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، در اخطاری با استناد به بند ۹ اصل ۳ قانون اساسی در رابطه با رفع تبعیضات ناروا خطاب به وزیر آموزش و پرورش، گفت: ما انتظار داشتیم با توجه به تجمعات نیرو‌های حق التدریسی مرحله سوم که مورد تائید صحن علنی مجلس نیز قرار گرفت، واکنشی از سوی وزیر آموزش و پرورش دیده می‌شد، اما آقای وزیر حتی در این حد ارزشی قائل نشدند که با دو دقیقه مصاحبه پاسخگو باشند و بگویند حق با این افراد است یا خیر و اگر حق دارند چه زمانی به مطالباتشان رسیدگی می‌شود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس ادامه داد: این رویه غلطی است که افراد برای گرفتن حق خود مقابل مجلس تجمع می‌کنند هرچند این مسئله به دلیل عدم عمل مسئولان به وظایف خود است.

وی افزود: ما از وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان امور اداری درخواست داریم با برگزاری هر چه سریع‌تر یک جلسه این نیرو‌ها را تعیین تکلیف کنند.

در ادامه علی نیک زادثمرین که ریاست مجلس را برعهده داشت تذکر این نماینده را وارد دانست و گفت: مجلس به جد پیگیر این موضوع است و با وزیر آموزش و پرورش و معاون پارلمانی وی جلسه برگزار کرده است البته آن‌ها با این مهم موافق هستند به همین دلیل با رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز جلسه گذاشته شد و ایشان به دکتر علی احمدی ارجاع دادند، همچنین کمیسیون آموزش و تحقیقات و آقایان منادی سپیدان و متفکر آزاد پیگیری‌های لازم را انجام داده اند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: انتظار ما از آقای پورمحمدی این است که برای نوبت بعدازظهر نتیجه این مهم را به مجلس ارائه دهد چرا که حق مسلم نیرو‌های حق التدریسی مرحله سوم است که تعیین تکلیف شوند. همچنین توجه به قانون از سوی دولت ضروری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سکانس خنده دار از سلمان نون خ که بویی از رمانتیک بودن نبرده / همه از خنده روده بر شدند!