پولادگر: جلسه برای تایید صلاحیت رامین طباطبایی تا 11 شب گذشته را تکذیب می‌کنم/ از ابهام و شکایت در پرونده فدراسیون تکواندو بی‌خبرم


پولادگر: جلسه برای تایید صلاحیت رامین طباطبایی تا 11 شب گذشته را تکذیب می‌کنم/ از ابهام و شکایت در پرونده فدراسیون تکواندو بی‌خبرم

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: سه انتخابات بعد از عید برگزار می شوند و تکلیف وزنه برداری تا آخر هفته مشخص می شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در پایان انتخابات فدراسیون بسکتبال جواد داوری با کسب حداکثر آرا به عنوان رئیس جدید این فدراسیون انتخاب شد.

محمد پولادگر رئیس مجمع انتخاباتی فدراسیون بسکتبال در پایان انتخابات اظهار داشت: از کاندیداها و اعضای مجمع متشکرم. امیدوارم با انتخاب هوش‌مندانه امروز، شرایط خوبی را برای ۴ سال آتی رشته بسکتبال باقدمتی بیش از ۷ دهه و باافتخارات فراوان رقم زده باشیم. بسکتبال هنوز به جایگاهی که حقش هست، نرسیده و افتخارات آن تطبیق با قدمتش ندارد. انتظار مردم از این رشته المپیکی بیش از این‌هاست. ۳ بار قهرمانی در جام ملت‌ها داریم اما هنوز در بازی‌های آسیایی قهرمان نشده‌ایم. عزم‌ها باید جزم بشود تا در این دوره، این اتفاق که بعید هم نیست رخ بدهد. بلندقامتان بسکتبال باید بلندهمت و بلندبخت بشوند.

وی با اشاره به انتخاب داوری به عنوان رئیس جدید فدراسیون بسکتبال گفت: به یک جوان اعتماد شده و سکان فدراسیون در دست اوست؛ جوانی لازمه اجراست و هوش‌مندی، درایت و فکر برای پیشکسوتان است. توقعم از آقای داوری این است که با تجربه‌ای هوش‌مندانه از همه پتانسیل فدراسیون بهره بگیرد. آقای یاوری هم یکی از پتانسیل‌هاست و پتروشیمی و خودروسازی حامی او حتی بدون ریاستش هم امیدوارم به فدراسیون و باشگاه‌ها کمک کنند. ورزش حرفه‌ای باید توسط باشگاه‌ها اداره و مدیریت شود، باشگاه‌های باقدمت و قدرت‌مندی هم در بسکتبال داریم. کوله‌باری از تجربه و توان‌مندی را این رئیس جوان دارد و امیدوارم اتفاق خوبی برای بسکتبال در مسابقات آتی پیش بیاید.

معاون وزیر ورزش و جوانان درباره تعویق سه باره انتخابات بیان کرد: مجمع بسکتبال پس از ماراتنی طولانی و تعویق‌های متوالی برگزار شد و رای اعضای مجمع، سکان هدایت فدراسیون را به جوان‌ترین نامزد سپرد. امیدوارم که او از تمام سابقه ۷دهه‌ای و توانایی‌های رشته بسکتبال در دوره ۴ ساله بهره بگیرد تا شاهد روزهای باشکوهی باشیم. یک دوره از تعویق‌ها را من در وزارت‌خانه بوده‌ام که علت آن هم شرایط حاد کرونایی بود. بیش از نیمی از اعضای مجمع درخواست تعویق انتخابات را داشتند که ما احترام گذاشتیم.

وی با اشاره به بی اخلاقی های رخ داده در انتخابات گفت: هر جا که اتفاق بدی افتاده، اخلاق زیرپا مانده. پیامبر هم تمام هدفش از بعثت، اخلاق و مکارم بوده و باید مراقب اخلاقیات باشیم.

پولادگر در پاسخ به چرایی دلایل عدم تایید صلاحیت رئیس سابق فدراسیون بسکتبال گفت: آئین‌نامه‌ای طبق اساس‌نامه جدید داریم که تاییدصلاحیت‌ها طبق آن صورت می‌گیرد. تایید و تصویب اعضای مجامع فدراسیون‌ها را هم دارد. ۲ مرحله تاییدصلاحیت مدیریتی بر اساس تطبیق سوابق و شرایط است و دیگری هم نهادهای نظارتی برای سوسابقه‌های کیفری پی‌گیری می‌کنند. نهادهای ۴گانه باید این امر را تایید کنند.

وی درباره اینکه ظاهرا شب گذشته از سوی وزارتخانه برای تایید صلاحیت طباطبایی جلسه ویژه ای برگزار شده و به همین دلیل هم در بازی ایران و سوریه حضور نداشته، گفت: خبر جلسه برای تایید صلاحیت رامین طباطبایی تا ۱۱ شب گذشته را تکذیب می‌کنم. در مجمع فوق‌العاده گیر گردیم و به بازی ایران و سوریه نرسیدم.

معاون وزیر ورزش و جوانان درباره شکایت دوباره از انتخابات تکواندو گفت: از ابهام و شکایت در پرونده فدراسیون تکواندو بی‌خبرم.

پولادگر در پاسخ به تعیین تکلیف فدراسیون های بلاتکلیف و وضعیت فدراسیون وزنه برداری تصریح کرد: انتخابات ۳ فدراسیون باقی مانده بعد از عید برگزار می‌شوند. تکلیف فدراسیون وزنه‌برداری هم تا آخر هفته تعیین می‌شود.

وی همچنین درباره پرداخت منابع مالی به فدراسیون ها افزود: مبلغ واریزی به فدراسیون‌ها قابل توجه نبوده و تا آخر سال باز هم واریزی داریم.

انتهای پیام/


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد