کانون های مساجد جنوب کرمان به پویش « ایران سرسبز، هر ایرانی یک درخت» می پیوندند


کانون های مساجد جنوب کرمان به پویش « ایران سرسبز، هر ایرانی یک درخت» می پیوندند

مجید خوبی زاده گفت: امسال با توجه به مصادف بودن هفته درختکاری با سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد بنابراین به پیشنهاد ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور، پویش ملی « ایران سرسبز، هر ایرانی یک درخت» برگزار می‌شود.

«مجید خوبی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، درختکاری را از سنت های حسنه و مورد توجه مقام معظم رهبری دانست و گفت: امسال با توجه به مصادف بودن هفته درختکاری با سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد بنابراین به پیشنهاد ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور، پویش ملی « ایران سرسبز، هر ایرانی یک درخت» برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: بر همین اساس این ستاد نیز در نظر دارد با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در قالب این پویش ملی، تعداد ۱۵۰ نهال به یاد شهدای جنوب کرمان در ۱۸ اسفند ماه غرس کند.

وی بیان کرد: از آنجایی که این پویش به یاد شهدا اجرا می شود بنابراین هر نهال به نام یک شهید کاشته شده و تصاویری از شهدا نیز در کنار درختان قرار داده می شود.

خوبی زاده ابراز کرد: به همین منظور از طریق فراخوان، پویش ملی « ایران سرسبز، هر ایرانی یک درخت» به اطلاع کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه رسانده می شود تا در اجرای این پویش مشارکت کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان با اشاره به این که پویش درختکاری در مساجد واجد شرایط اجرا می شود، ادامه داد: دارا بودن فضای سبز و محوطه برای درختکاری و همچنین فعال بودن کانون فرهنگی هنری در حوزه فعالیت های اجتماعی از شرایط شرکت در پویش ملی « ایران سرسبز، هر ایرانی یک درخت» است.

وی اظهار کرد: سعی داریم برنامه محوری این پویش را با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، امام جمعه جیرفت، امام جماعت و هیئت امناء در یکی از مساجد جیرفت با دعوت از خانواده معظم شهداء برگزار کنیم.

خوبی زاده تاکید کرد: هدف استفاده از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد و مشارکت مردم در اجرای پویش ملی « ایران سرسبز، هر ایرانی یک درخت»، به نمایش گذاشتن جلوه ای از همبستگی، وفاق ملی به نمایش و همچنین ایجاد شور و نشاط اجتماعی است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان در خاتمه عنوان کرد: امیدواریم اجرای این پویش، به ترویج فرهنگ درخت و درختکاری کمک کند و همچنین موجب زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شود.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول