کامیون امپاور BD500 بهمن دیزل قدرتمندترین کامیون تولید داخل رونمایی شد + مشخصات و قیمت


کامیون امپاور BD500 بهمن دیزل قدرتمندترین کامیون تولید داخل رونمایی شد + مشخصات و قیمت

اواخر بهمن ماه بود که گروه بهمن از عرضه قریب‌الوقوع محصولی جدید با نام کامیون امپاور BD500خبر داد. این کامیون از سوی بهمن دیزل به بازار عرضه می‌شود، زیرشاخه‌ای از شرکت بهمن موتور که در تولید خودروهای سنگین و نیمه سنگین فعالیت دارد....

اواخر بهمن ماه بود که گروه بهمن از عرضه قریب‌الوقوع محصولی جدید با نام کامیون امپاور BD500خبر داد. این کامیون از سوی بهمن دیزل به بازار عرضه می‌شود، زیرشاخه‌ای از شرکت بهمن موتور که در تولید خودروهای سنگین و نیمه سنگین فعالیت دارد.

هر آن‌چه از کامیون امپاور BD500 می‌دانیم

نخستین نکته‌ای که در مواجهه با امپاور BD500 به ذهن بیننده خطور می‌کند، شباهت این کامیون با محصولات داف به خصوص نسل جدید داف XF است. این مساله علاوه بر افزایش زیبایی ظاهری محصول، در پذیرش زودهنگام امپاور BD500 توسط مشتریان ایرانی تاثیر خواهد داشت.

عدد 500 در نام امپاور BD500 به قدرت این کامیون اشاره دارد، جایی که موتور ساخت کامینز با 490 اسب‌بخار قدرت و 2300 نیوتن‌متر گشتاور قرار گرفته است و از این نظر امپاور BD500 محصولی کم‌رقیب در بازار کامیون‌ها و کشنده‌های کشورمان خواهد بود. برای گیربکس امپاور BD500 نیز از جعبه دنده ساخت ZF استفاده شده است که 12 دنده به جلو و 2 دنده به عقب را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

پیشرانه امپاور BD500 حدود 12 لیتر حجم دارد و از ساختار شش سیلندر خطی پیروی می‌کند. این پیشرانه به توربوشارژر و اینترکولر مجهز است و علاوه برآن مطابق استاندارد عدم آلایندگی یورو 5 توسعه یافته است. باک سوخت امپاور BD500 آلومینیومی است و 940 لیتر حجم دارد. حجم مخزن ادبلو امپاور BD500 نیز 85 لیتر اعلام شده است.

سیستم تعلیق امپاور BD500 نیز از چهار فنر بادی بهره می‌برد و قابلیت تنظیم ارتفاع از راه دور برای آن تدارک دیده شده است. ترمزهای این کشنده نیز در جلو و عقب از نوع دیسکی هستند.

آپشن‌ها و امکانات امپاور BD500

عدم نصب ریتاردر یکی از کمبودهای بزرگ کامیون‌های تولید داخل طی سالیان اخیر بوده است. خوشبختانه امپاور BD500 به این سیستم مجهز است. ریتاردر نصب شده روی امپاور BD500 نیز ساخت ZF آلمان است و پنج حالت مختلف را شامل می‌شود.

علاوه بر موارد گفته شده، امپاور BD500 به این سیستم‌های ایمنی نیز مجهز است: سیستم هشدار انحراف از مسیر (LDWS)، سیستم ترمز اضطراری هوشمند (AEBS) ، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، بخاری در جا، سانروف برقی، یخچال، سیستم مولتی مدیا، سیستم رهیاب و دو تختخواب. همچنین مالک می‌تواند سیستم نمایش فشار باد لاستیک‌ها، کولر درجا و تامین خودرو برای حمل کالاهای خطرناک براساس استاندارد اورپا را برای امپاور BD500 سفارش دهد. بهمن دیزل قیمت امپاور BD500 را حدود 3 میلیارد تومان اعلام کرده است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید