مردم این استان حتما کودکان خود را واکسن بزنند


مردم این استان حتما کودکان خود را واکسن بزنند

به گزارش بهداشت نیوز (http://www.behdashtnews.ir)، دکتر آبتین حیدرزاده با تاکید بر اینکه سویه‌های جدید ویروس کرونا بیشتر سنین پایین جامعه را نشانه گرفته است اظهار داشت: این باور کاملاً اشتباه است که احتمال ابتلا...

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر آبتین حیدرزاده با تاکید بر اینکه سویه‌های جدید ویروس کرونا بیشتر سنین پایین جامعه را نشانه گرفته است اظهار داشت: این باور کاملاً اشتباه است که احتمال ابتلا کودکان زیر ۱۲ سال به بیماری کووید ۱۹ کم است.

وی با بیان اینکه کودکان نیز به بیماری کووید ۱۹ مبتلا می شوند و موارد ابتلا و حتی بستری آنان را داشته و داریم، افزود: به ویژه اینکه سویه جدید اُمیکرون توانایی بیمار کردن کودکان زیر ۱۲ سال را افزایش داده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان داشت: با توجه به اینکه بر اساس آخرین آمارها، کودکان ۲۰ درصد و افراد زیر ۱۸ سال ۲۵ درصد از بستری‌ها در بیمارستان‌های ما را شامل می‌شوند، تزریق واکسن آنان ضروری است.

دکتر حیدرزاده با اشاره به تزریق واکسن سینوفارم و پاستوکووک به کودکان افزود: این واکسن‌ها مجوز تزریق به کودکان را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارد.

وی با اشاره به اهمیت دریافت هر سه دُز واکسن کرونا اظهار داشت: برای کاهش شدت بیماری کووید ۱۹ در افراد، دریافت هر سه نوبت واکسن کرونا الزامی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان افزود: استفاده از ماسک، دریافت واکسن "هر سه نوبت" و رعایت توصیه‌های مهم بهداشتی پیشگیری از ابتلا به کرونا شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از تجمعات همزمان با هم همچنان مورد تاکید است.

حیدرزاده در ادامه درباره وضعیت بیماری کووید ۱۹ در گیلان اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند و آمار کل بیماران بستری به ۶۱۳ نفر رسیده‌است. همچنین ۱۲۵ بیمار بدحال نیز در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

هم‌اکنون آستارا، لاهیجان، بندرانزلی، رودبار، رودسر و صومعه‌سرا در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و شفت، لنگرود، آستانه‌اشرفیه، ماسال، رشت، خمام، تالش، فومن، املش، سیاهکل و رضوانشهر نارنجی هستند.

تاکنون افزون بر پنج میلیون دُز واکسن کرونا به گروه‌های هدف در استان گیلان تزریق شده‌است.

منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...