قیمت مصوب 5 نوع شیرینی اعلام شد


رییس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی تهران گفت: با وجود تلاش انجام شده برای عدم افزایش قیمت شرینی برای عید امسال نرخ این محصولات به دلیل بالا رفتن هزینه تولید 30 درصد افزایش یافته است.

علی بهره مند، رییس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی تهران اظهار داشت: برای تامین مواد اولیه صنف قنادان مشکلاتی ایجاد شده است به طوری که برای تهیه روغن تخصصی قنادی با مشکل مواجه هستیم و مجبور به تهیه این محصول از واسطه ها هستیم.

وی افزود: کمبود برای تهیه مواد اولیه قنادی های وجود ندارد اما ۲ ماهی است که این محصول نایاب است و باید از بازار سیاه و با قیمت های بالایی خریداری کنند.

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی تهران ادامه داد: قیمت شکر نیز اخیرا افزایش داشته است به طوری که برای خرید این محصول باید باید ۱۷۵۰۰ هزار تومان پرداخت کنیم.

وی تصریح کرد: اتحادیه در تلاش است که در حد امکان قیمت ها را افزایش ندهد اما با توجه به افزایش هزینه های تولید مجبور به تغییر قیمت های خود هستیم.

بهره مند گفت: مواد اولیه در مقایسه با سال قبل ۱۰۰ درصد و حتی برخی موارد ۳۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است اما قیمت انواع شیرینی ۳۰ درصد برای شب عید امسال افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه ۵ نوع شیرینی داری قیمت مصوب هستند تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم شیرینی تر ۷۸ هزار تومان، زبان و پاپیون ۶۵ هزار تومان، کیک یزی ۴۹ هزار تومان و دانمارکی ۶۵ هزار تومان در واحد های قنادی درجه یک تهران عرضه می شود.

تغییر شغل در صنف قنادان!

بهره مند گفت: عدم ثبات قیمت مواد اولیه باعث شده بسیاری از همکاران قناد ما شغل خود را تغییر داده اند و نمی توانند به کار خود ادامه دهند زیرا کار کردن با این شرایط سخت شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر افزایش هزینه های تولید میزان مالیات، بیمه، عوارض شهردای و انرژی افزایش یافته است اما با توجه به کاهش توان خرید مردم استقبال از خرید شرینی کاهش یافته است که موضوع کرونا و کاهش دید و بازید و برگزاری مراسم در کاهش تقاضا تاثیر گذار بوده است.

منبع: تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن