میلیاردرهای بورس امروز چه سهم هایی خریدند؟


ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار امروز 9 اسفند 1400 منفی شد و ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز یکشنبه 59 درصد افزایش یافت.

در معاملات روز دوشنبه، نُهم اسفند ۱۴۰۰، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۲ هزار و ۵۸۰ واحدی نسبت به روز یکشنبه به رقم یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۸۷۲ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد ۳ هزار و ۱۵۱ واحدی در سطح ۳۳۳ هزار و ۹۵۰ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۳۰ واحد بالا آمد و در سطح ۱۷ هزار و ۶۷۲ واحد قرار گرفت.

کاهش شدید خروج نقدینگی

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۳ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که نسبت به روز کاری قبل ۹۷ درصد کاهش یافته است.

در معاملات روز دوشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام کسرا (شرکت سرامیک صنعتی اردکان) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۱۵ میلیارد تومان بود. پس از کسرا، نمادهای فزر (شرکت پویا زرکان آق دره) و بپاس (شرکت بیمه پاسارگاد) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

نمادهای پیشران

امروز نمادهای «پارس»، «وغدیر» و «فولاد» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل داشتند و «فملی»، «نوری» و «تاپیکو» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «شرانل»، «توسن» و «شجم» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «زاگرس»، «قشیر» و «وملل» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و برکت و فسبزوار در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فزر، تجلی و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افزایش ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۷۰ هزار و ۸۱۰ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۶۷ هزار و ۲۴۳میلیارد تومان بود که ۹۵ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز رشد کرد و باافزایش ۱۰ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۵۶۱ میلیارد تومان رسید که یک درصد از کل معاملات بازار ثانویه را تشکیل می‌دهد.

افزایش مازاد تقاضای بازار سهام

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز یکشنبه ۵۹ درصد افزایش یافت و ۲۷ میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۳۰ درصد رشد کرد و در رقم ۲۰۲ میلیارد تومان ایستاد. بدین ترتیب معاملات روز دوشنبه با مازاد تقاضای ۱۷۵ میلیارد تومانی بسته شد.

امروز نماد ثشاهد (شرکت سرمایه گذاری شاهد) با صف‌ خرید ۲۴ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از ثشاهد، نمادهای غمینو (شرکت صنایع غذایی مینو شرق) و غدام (شرکت خوراک دام پارس) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش نیز به نماد غدشت (شرکت دشت مرغاب) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۲۰ میلیارد تومانی داشت. پس از غدشت، نمادهای بالاس (شرکت مهندسی ساختمان تأسیسات راه آهن) و وتعاون (شرکت بیمه تعاون) بیشترین صف فروش داشتند.

منبع: اکوایران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس