ایران مطلوب‌ترین گزینه برای انتقال گاز به شرق و غرب دنیا


ایران مطلوب‌ترین گزینه برای انتقال گاز به شرق و غرب دنیا

ایران اکونومیست- معاون وزیر نفت در امور گاز تأکید کرد که ایران مطلوب‌ترین گزینه برای انتقال گاز به شرق و غرب دنیا است.

ایران مطلوب‌ترین گزینه برای انتقال گاز به شرق و غرب دنیا

مجید چگنی پس از بازگشت از ششمین نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) گفت: مجمع کشورهای صادرکننده گاز با بهره‌مندی از حدود نیمی از صادرات گاز طبیعی و ال‌ان‌جی (گاز طبیعی مایع شده) جهان، نقش راهبردی خود را در عرضه پایدار و ایمن گاز طبیعی از راه‌های مختلف (سوآپ، صادرات و...) در جهان حفظ کرده است.

وی افزود: ایران بارها اعلام کرده که با توجه به گسترش هزاران کیلومتر شبکه انتقال گاز در سطح کشور، آماده است افزون بر صادرات گاز، سوآپ گاز را نیز به‌ویژه از شمال به جنوب و برعکس به کشورهای همسایه از طریق خط لوله و دیگر نقاط جهان از طریق احداث تأسیسات ال‌ان‌جی عملیاتی کند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: در واقع ایران با توجه به موقعیت جغرافیایی و زیرساخت‌های موجود می‌تواند مطلوب‌ترین گزینه برای تجارت گاز باشد.

طبق اعلام شرکت ملی گاز، چگنی با بیان اینکه سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران گسترش همکاری‌ها با کشورهای همسایه و راهبرد محوری وزارت نفت، همکاری با دیگر کشورها در حوزه انرژی است، اظهار کرد: نقش مجمع کشورهای صادرکننده گاز در کمک به کاهش بحران انرژی و برقراری ثبات در بازار و تنظیم قیمت جهانی گاز طبیعی، بسیار مثبت ارزیابی می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه تلاش این مجمع راهبری تحولات افق مصرف گاز در دنیاست، گفت: هدف غایی ما این است که همسو با دیپلماسی انرژی، بتوانیم از ظرفیت‌های موجود برای ایجاد ارتباطات گسترده‌تر با کشورهای همسایه استفاده کنیم و همکاری‌های خود با آنها را در زمینه‌های مختلف افزایش دهیم.

ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس