جمع شدن صف‌های خرید ارز با راه‌ندازی سامانه برخط معاملات بازار متشکل ارزی


جمع شدن صف‌های خرید ارز با راه‌ندازی سامانه برخط معاملات بازار متشکل ارزی

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در مراسم رونمایی از سامانه معاملات برخط بازار متشکل ارزی اظهارداشت: دو ماه پیش در بازدید از صرافی‌ها صف‌های طویلی وجود مشاهده کردم و همان جا گفتم ما برنامه‌ی داریم که خرید نقدی ارز را سیستمی و الکترونیکی کنیم.وی افزود: ذخایر بانک مرکزی هم‌اکنون در بهترین حالت از نظر اسکناس قرار دارد؛ البته بانک مرکزی در این...

جمع شدن صف‌های خرید ارز با راه‌ندازی سامانه برخط معاملات بازار متشکل ارزی

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در مراسم رونمایی از سامانه معاملات برخط بازار متشکل ارزی اظهارداشت: دو ماه پیش در بازدید از صرافی‌ها صف‌های طویلی وجود مشاهده کردم و همان جا گفتم ما برنامه‌ی داریم که خرید نقدی ارز را سیستمی و الکترونیکی کنیم.

وی افزود: ذخایر بانک مرکزی هم‌اکنون در بهترین حالت از نظر اسکناس قرار دارد؛ البته بانک مرکزی در این بازار ارز عرضه نمی‌کند.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه با این سامانه هر کسی از هر نقطه در ایران که بخواهد می‌تواند ارز مورد نیاز خود را از صرافی مورد نظر خودش تهیه کند، گفت: فرد مدارک ارسال کند، تاریخ تحویل را خودش تعیین کند. این زمان برای سفارش خرید ارز می‌تواند برای هفته آینده یا یک ماه آینده باشد. این اقدام موجب حفظ کرامت مردم و برنامه‌ریزی بهتر بانک مرکزی برای بازار ارز خواهد شد.

وی تصریح کرد: فعلا در این سامانه ارز مسافرتی خرید و فروش می‌شود، اما به تدریج همه مصارف ۲۳ گانه و هرگونه ارز فیزیکی اعم از ارز مسافرتی و غیرمسافرتی امکان معامله پیدا می‌کند.

صالح‌آبادی ادامه داد: مصارف ۲۳ گانه ارزی هم می‌تواند در آینده می‌تواند افزایش یابد چرا که ارز کافی در کشور وجود دارد و هیچ محدودیتی برای تامین ارز وجود ندارد. کانون صرافان و مدیران بازار متشکل ارزی برای پیشنهادات خود را نسبت به مصارف ۲۳ گانه ارزی و تغییرات آن ارائه کنند.

به گفته وی فعلا خرید ارز به صورت حضوری ممنوع نیست و افراد می‌توانند به روش فعلی هم اقدام به خرید ارز کنند.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: حجم معاملات از ابتدای سال تاکنون ۱.۶ میلیون دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳ تا ۴ برابری داشته است. هرچقدر نیاز‌های واقعی ارز بیشتر پوشش داده شود نقش بازار غیررسمی کمرنگ‌تر خواهد شد.

وی افزود: ۲۶ میلیارد دلار ارز توسط صادرکنندگان در سامانه نیما عرضه شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش قابل توجهی داشته است. همچنین در این مدت ۵۰ میلیارد دلار ارز برای نیاز‌های ارزی کشور تامین شده است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: شفافیت، دسترسی آسان به اطلاعات و تسهیل خرید و فروش ارز بسیار حائز اهمیت است و یکی از برنامه‌های ما در این دوره توسعه سامانه‌ها و بهبود شفافیت در این زمینه است.

صالح آبادی تصریح کرد: از همه ایده‌های سازنده و خوب در حوزه ارزی استقبال می‌کنیم و مطمئن باشید این مسیر تداوم خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا