چند خبر از شهرداری تهران


چند خبر از شهرداری تهران

تهران- ایرنا- رفع خطر نقطه حادثه خیز در بزرگراه شهید محلاتی، تزیین بزرگراه تندگویان به تصویر شهید میرنعمتی و همچنین نورافشانی و راه اندازی کاروان لبخند در محلات از مهمترین اخبار شهر تهران است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از شهرداری منطقه ۱۴، سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک این منطقه از ایمن سازی ضلع جنوب بزرگراه شهید محلاتی با اجرای عملیات اصلاح هندسی خبر داد.

محمد عندلیب با بیان این مطلب گفت: به منظور رفع خطر و ایمن سازی مسیر ترددی ضلع جنوب بزرگراه شهید محلاتی؛ اجرای عملیات اصلاح هندسی شامل احداث پهلوگاه اتوبوس با مساحت ۲۵۰ مترمربع و احداث ۴۵۰ مترطول جدول در حاشیه این بزرگراه در مراحل نهایی است.

وی با اشاره به وجود نهر در حاشیه این بزرگراه و گزارش های حوادثی همچون سقوط خودرو افزود: احداث پهلوگاه اتوبوس در رفع ترافیک این مسیر و احداث جدول نیز بر ایمن سازی حاشیه بزرگراهی موثر بوده و این محل به عنوان یکی از نقاط حادثه خیز منطقه رفع خطر شده است.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۴ رفع گره های ترافیکی، ارتقاء ضریب ایمنی بزرگراهی، کاهش و روان سازی بار ترافیکی در معابر شهری، افزایش ظرفیت شبکه ارتباطی و کاهش زمان تاخیر سفرهای درون شهری را از مهمترین اهداف طراحی و اجرای اصلاح هندسی تقاطع ها برشمرد که با تعامل، همفکری و کسب مجوزهای لازم از سوی پلیس راهور انجام می شود.

پس از سالها بازسازی محور برادران مقدم به طول ۱۹۰۰ متر آغاز شد

رضا شنگی شهردار منطقه ۱۷ گفت: پروژه خیابان برادران شهید مقدم در ضلع شمالی حریم راه آهن تهران اهواز از جمله پروژه های توسعه محلی و مهم منطقه است که باید انجام می شد و با توجه به اهمیت اجرای این طرح عملیات تخریب و نوسازی انهار این محور در حال اجراست.

وی با اشاره به پروژه عملیاتی خیابان برادران شهید مقدم، سجاد شمالی و بازار مبل گفت: پروژه خیابان برادران شهید مقدم در جنوب منطقه از جمله پروژه های توسعه محلی و مهم منطقه است. با توجه به اهمیت ویژه اقدامات عمرانی در سطح منطقه در ماه های گذشته این سه پروژه مهم در دست اقدام قرار گرفته است.

شنگی افزود: پروژه عمرانی خیابان برادران مقدم به طول هزار و ۹۰۰ متر طول در دستور کار قرار دارد که بخش عظیمی از آن در ناحیه دو قرار دارد.

وی تصریح کرد: در محدوده ناحیه دو عملیات عمرانی به طول هزار و ۲۰۰ متر با جمع آوری نهرهای قدیمی و احداث کانیو، اصلاح و پیاده روسازی در محدوده ناحیه سه به طول ۷۰۰ متر، احداث نهر به صورت کانیو و پیاده روسازی، در دست اقدام و بهره برداری است.

شهردار منطقه ۱۷ گفت: این عملیات عمرانی از هفته گذشته آغاز شده، تا به امروز با سرعت خوبی پیشرفت کرده و تاکنون بیش از ۸۰۰ متر طول، عملیات احداث نهر و کانیو انجام شده است. با توجه به بافت فرسوده این محور، پیاده روهای این گذر ایمنی نداشته و به نوعی تبدیل به نقاط ناایمن شهری برای تردد عابرین و خودروهای عبوری شده بود.

وی اظهار کرد: علاوه بر اصلاح پیاده روسازی در این مسیر، در بحث بازپیرایی، ایجاد و ارتقا روشنایی در این محور، ایمنی تردد و توسعه فضای سبز، نقاط ناایمن را به ایمن تبدیل می کند و به نوعی فضاهای بی دفاع شهری برای شهروندان ایمن می شود.

چند خبر از شهرداری تهران

بزرگراه تندگویان مزین به تصویر شهید میر نعمتی شد

شهردار منطقه ۱۹ اعلام کرد: دیوارنگاره شهید مصطفی میرنعمتی با هدف زنده نگه داشتن یاد این شهید بزرگوار بر جداره حاشیه بزرگراه تندگویان نقش بست.

مهدی هدایت ترسیم تصویر شهدا در محورهای اصلی و بزرگراهی را گامی در راستای هویت بخشی به شهر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: در همین راستا دیوارنگاره شهید مصطفی میرنعمتی به متراژ ۱۹۰ متر مربع توسط سازمان زیباسازی شهرداری تهران در حاشیه محور مواصلاتی و پرتردد شهید تندگویان اجرا شد.

به گفته وی، شهید مصطفی میرنعمتی اردیبهشت سال ۱۳۹۳ در مسیر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر توسط توزیع کنندگان مواد مخدر در تهران به شهادت رسید.

هدایت در ادامه از نصب بیش از ۸۰ تابلوی تمثال شهدا از ابتدای سال بر سرکوچه های محل سکونت خانواده این عزیزان خبر داد و گفت: این تابلوهای دیوارکوب که حاوی تصویر و اطلاعات شهید (نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، تاریخ و محل شهادت) هستند در کوچه های منتهی به خیابان های میعاد شمالی، شهید طالقانی، شهید صمدی، مهران و میثاق جنوبی نصب شد.

شهردار منطقه ۱۹ در بخش دیگری به بهسازی نمای شهری محدوده این منطقه با اجرای یک هزار و ۵۰۰ متر مربع پاکسازی جداره حاشیه معابر اشاره کرد و گفت: به منظور زیباسازی و بهبود سیمای بصری منطقه اقدامات دیگری نیز در قالب آذین بندی و نصب پرچم در بوستان وصال ناحیه یک و راه اندازی مجدد تونل نوری خیابان احسانی صورت گرفته است.

اجرای طرح الکتروکاپ در غرف بازیافت منطقه ۹

اداره پسماند منطقه ۹ با هدف کاهش پسماندهای خطرناک و حفظ محیط زیست، نسبت به اجرای طرح جمع‌آوری پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی در غرف بازیافت غرب پایتخت اقدام کرد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست این منطقه گفت: با توجه به توسعه تکنولوژی در جهان امروز، افزایش ضایعات الکترونیکی و رها شدن این پسماندها در طبیعت به یک مشکل اضطراری به عنوان تهدید اجتماعی و زیست محیطی در جهان تبدیل شده است.

امیر تاجری افزود: دفن یا سوزندان پسماندهای الکترونیکی به دلیل سمی بودن منجر به ورود عناصر سنگین به آبهای زیرزمینی و آلودگی های زیست محیطی بیشتر می شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۹ عنوان کرد: در همین راستا، اداره پسماند منطقه در حال حاضر با نصب بنرهای اطلاع رسانی در غرف بازیافت و آموزش و اطلاع رسانی توسط آموزشگران در محلات، اقدامات اولیه طرح مذکور را آغاز کرده است.

تاجری تاکید کرد: دراین طرح شهروندان با مراجعه به غرف بازیافت محل سکونت خود می توانند پسماندهای الکتریکی و الکترونیک را به غرف منطقه ۹ تحویل دهند.

استقبال از بهار ۱۴۰۱ با آراستگی و زیباسازی معابر منطقه ۱۰

شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به نزدیک شدن به فصل بهار و لزوم فضاسازی محیط شهری گفت: تمام برنامه‌های اجرایی در طرح استقبال از بهار که مصوب شده است به خوبی در حال پیشرفت و اجرا می باشد.

رضا شرفی افزود: در بخش اقدامات اجرایی از سوی مناطق طبق دستورالعمل ابلاغی مرمت و بازپیرایی دو هزار و ۸۰۰ مترمربع از فضای سبز امام‌زاده معصوم (ع)، مقابل میراث فرهنگی و محور امام خمینی (ره) بازسازی بوستان آیینه به متراژ دو هزار و ۳۰۰ متر مربع، کاشت ۲۰۰ اصله درخت روت‌بال محور آزادی، ۳۰۰ اصله درخت با بن ۲۵ تا ۳۰ در معابر بزرگراه شهید نواب صفوی، محورهای شهید رنجبر، امام خمینی (ره) و آذربایجان، مکانیزاسیون شبکه آبرسانی بوستان‌های رضوان، چناران‌ جی، ۲۲ بهمن، اعتماد، شهیدان باقری‌ زند، خانواده، شهدا، موزه آثار طبیعی و حیات وحش هفت‌ چنار به حجم ۹۰ هزار مترمربع، تهیه و نصب ۱۰۰ برج نوری در بوستان‌های ۲۲ بهمن است.

وی ادامه داد: همچنین خیابان هزارشهید، رضوان، هفت‌چنار، نیلوفر، شهید عرب، چناران، آیینه، شهدا، گلبن، پاتوق محله بریانک، لچکی داوودی و میدان شهید ریاضی، هوشمندسازی آبیاری بوستان‌های شهید عرب، اعتماد، هفت‌چنار، شهدا، شهیدان باقری‌زند، نیلوفر، خانواده، ترافیک، دوچرخه، باغ حکیم و امام‌زاده معصوم (ع) به حجم ۱۲۰ هزار مترمربع، مرمت، لایروبی و کف‌شکنی ۷ حلقه چاه در انتهای خیابان جیحون، آذری، آذربایجان، شهید ناصری، هفت‌چنار و ۲۲ بهمن، هوشمندسازی ۲ حلقه چاه در بوستان رضوان و چناران، ایجاد ۲۵ هزار مترمربع بوستان مادر و کودک در بوستان‌های شهیدان باقری‌زند، رضوان، نور و حکیم، مرمت، بازسازی و راه‌اندازی آبنما در بوستان اعتماد، رضوان، شهیدان باقری‌زند و موزه آثار طبیعی و حیات‌ وحش هفت‌چنار، تهیه و نصب ۱۰ آلاچیق در بوستان‌های گل، اخبار، شهدا، هفت‌چنار و ۲۲ بهمن از سوی اداره فضای سبز منطقه اجرایی می‌شود.

شهردار منطقه ۱۰ گفت: باتوجه به اهمیت تفکیک زباله از مبدا طرح گلماند آپارتمانی، هایپرپسماند، پسماندبیمه، پسماندمارکت، گلماندباغی و پسماندمیوه در ۶ دهنه واحد تجاری در خیابان کمیل اجرایی تا اهالی محل بتوانند معادل ارزش ریالی پسماندهای خشک، اجناس مورد نیاز خود را تهیه و خریداری کنند.

شرفی افزود: ایجاد ۱۳ کوچه دوستی در محلات ده‌گانه به متراژ ۲۰ هزار مترمربع، نصب ۶ المان نوری حجمی شامل تونل نوری به طول ۹۰ متر، هرم نوری، سازه حجم مکعبی، المان دکوراتیو متحرک و نخل نوری به‌ترتیب به ارتفاع ۸ و ۷ متر از اقدامات اداره زیباسازی در این ایام است.

وی به اجرای طرح زون‌بندی به‌عنوان طرح مکمل استقبال از بهار اشاره کرد و گفت: با توجه به رعایت الزامات در راستای بهبود و ارتقای کیفیت، سطح منطقه به ۷۵ زون تقسیم شده است و با بسیج عوامل و نیروهای‌انسانی و با تمامی امکانات و تجهیزات نگهداشت محلات در بخش‌های خدمات‌ شهری، عمرانی، ترافیکی و شهرسازی جهت تسهیل، تسریع و دقت بیشتر در عملکرد و ارائه خدمات مطلوب‌تر طبق جدول زمان‌بندی در دو بازه زمانی صبح و عصر بر اساس چک لیست‌های نهایی اجرا می‌شود.

شرفی با اشاره به اجرای فاز اول این طرح در اسفندماه و فاز دوم در فروردین‌ماه اظهار داشت: احصا، شناسایی و رفع معضلات و مشکلات نواحی در سطح خرد، ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و رفع نواقص و نیازهای شهروندان بر اساس نقطه‌نظرات دبیران شورایاری و اهالی محل از اهداف این طرح می‌باشد.

شهردار منطقه ۱۰ گفت: رنگ‌آمیزی ۳۰ هزار مترمربع از المان‌های شهری، ۲۵ هزار مترطول از جداول، رنگ‌آمیزی ۱۲ هزار مترمربع از کافوهای مخابراتی و اداره برق، رنگ‌آمیزی ۱۶ هزار مترمربع از پل‌های عابرپیاده، یکسان‌سازی تابلوهای خیابان حسام‌الدین، نورپردازی و اپوکسی پل‌های عابرپیاده، پیرایش ۲۰ هزار مترمربع از جداره‌ها و نقاشی دیواری‌های بوستان‌ها، محلات و کوچه‌های دوستی، بازپیرایی بوستان آیینه، جداره‌سازی و نورپردازی پل‌های سواره‌رو، توزیع ۳ هزار و ۵۰۰ نهال مثمر رایگان در میان شهروندان، طوقه‌ درختان، گلکاری معابر و میادین، کاشت ۵۸۰ اصله نهال مثمر در منازل شهروندان، دو هزار و ۸۰۰ مترمربع مرمت نقاشی دیواری بزرگراه یادگار امام (ره) به‌عنوان کار ویژه جهت ایجاد مناظری زیباتر و مطلوب تر و فراهم‌شدن محیطی جذاب و دل‌انگیز در دستورکار قرار گرفته‌ است.

اجرای برنامه های فرهنگی با عنوان «رسول مهربانی و لبخند» در منطقه ۵

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه پنج اعلام کرد: همزمان با فرا رسیدن مبعث حضرت رسول اکرم(ص) شهرداری این منطقه برنامه های ویژه ای را برای این مناسبت بزرگ در نظر گرفته است.

سیدحسین دلبری با تبریک فرا رسیدن مبعث رسول اکرم (ص) گفت: برنامه های فرهنگی با عنوان رسول مهربانی و لبخند در سطح محلات منطقه برگزار می شود.

وی افزود: برنامه ها با در نظر گرفتن شرایط کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی با مشارکت حداکثری مساجد، سراهای محلات و گروه های خود جوش مردمی در سطح محلات منطقه برگزار می شود.

دلبری ادامه داد: کاروان های شادی با پخش سرودها و نواهای مذهبی در سطح منطقه و محلات کم برخوردار برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۵ به اجرای گروه های اقوام سنتی و محلی، سخنرانی، مسابقات فرهنگی، مولودی خوانی، برپایی ایستگاه های صلواتی و نورافشانی در این روز اشاره کرد و افزود: برگزاری نشست گفتمانی و هم اندیشی و محافل رسول مهربانی و لبخند در مساجد، آذین بندی میادین اصلی و پرتردد منطقه، تهیه و تولید محتوا در فضای مجازی از دیگر برنامه های اجرایی در سطح محلات است.

برگزاری جشن «رسول مهربانی و لبخند» در محلات منطقه ۲

همچنین معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه دو همزمان با فرارسیدن عید سعید مبعث، ویژه برنامه‌های فرهنگی در قالب پویش لبخند و مهربانی برگزار می کند.

کاظم داودی، با اعلام این خبر گفت: همزمان با شب مبعث خاتم پیامبران (ص) ویژه برنامه های فرهنگی و جشن «رسول مهربانی و لبخند» بامشارکت حداکثری مساجد، سراهای محلات، گروه های خودجوش مردمی و سایر بخش ها دراین منطقه برگزار می شود.

وی هدف از اجرای جشن «رسول مهربانی و لبخند» و ویژه برنامه های فرهنگی را گسترش و تعمیق شناخت از الگوی دینی رسول اکرم(ص) برشمرد و گفت: ایجاد نشاط معنوی و اجتماعی با بهره گیری از شادی و آموزه های اسلامی، تاکید بر ترویج واشاعه روحیه شادی و نشاط، گسترش الگوی محبت، همدلی و مهربانی در میان شهروندان، ترویج کمک های مومنانه و مردمی به نیازمندان از دیگر اهداف این برنامه ها است.

وی با اشاره به اینکه این برنامه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا می شود، گفت: آذین بندی و نورافشانی میادین اصلی و پرتردد منطقه، برگزاری جشن گروههای اقوام - سنتی و محلی، سخنرانی، مسابقات فرهنگی، مولودی خوانی، مناقب خوانی، مسابقه و اهداء جوائز و برپایی کاروان خودرویی از ویژه برنامه های پیش بینی شده در این راستا است.

داودی گفت: نشست گفتمانی و هم اندیشی با موضوع تبیین سیره اخلاقی و اجتماعی حضرت رسول(ص) بعنوان اسوه اخلاق و مهربانی در سرای محلات برگزار می شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه دو افزود: تولید محتوا در ارتباط با احادیث پیامبراعظم(ص)، معرفی محتوای پویش «رسول مهربانی و لبخند» و انتشار در فضای مجازی، بازدید و اهداء گل و شیرینی در مراکز نگهداری سالمندان، آسایشگاه وبیمارستان های سطح منطقه، جمع آوری کمک های مومنانه وخیرین برای نیازمندان، غبار روبی و عطرافشانی گلزار شهداء مجازی از دیگر برنامه هایی است که به همین مناسبت در منطقه برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند