فرایند انتخاب چهره سال هنر انقلاب اسلامی در سال 1400 آغاز شد


فرایند انتخاب  چهره سال هنر انقلاب اسلامی  در سال 1400 آغاز شد

معاون هنری حوزه هنری از آغاز به کار هیئت‌های علمی برای معرفی چهره سال 1400 هنر انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری با اعلام این خبر گفت: برای انتخاب چهره سال 1400 هنر انقلاب در دو سطح، هیات‌های علمی و نخبگانی تشکیل شده است که فرآیند انتخاب را براساس شاخص‌هایی چون خلق اثر با انتشار وسیع یا اکران موفق در سال 1400، تأثیرگذاری اجتماعی، تلاش ویژه در خصوص آموزش هنر به هنرمندان جوان انقلابی، تجربه مؤثر در جریان‌سازی فرهنگی هنری همسو با انقلاب اسلامی و واکنش هنرمندانه، تأثیرگذار و سریع به اتفاقات و رویدادهای روز کشور به انجام خواهند رساند.

وی افزود: انتخاب اولیه و معرفی کاندیداها در رشته‌های داستان، شعر، نمایش، موسیقی، عکس، معماری، طنز، ادبیات پایداری، خوشنویسی، نقاشی، گرافیک، نگارگری، کاریکاتور، مجسمه‌سازی، تصویر سازی، فیلم داستانی، مستند، انیمیشن و پژوهش انجام خواهد شد و در هر رشته یک هنرمند به عنوان کاندیدا به هیأت عالی انتخاب معرفی و نهایتا طی فرایندی از میان این هنرمندان 5 کاندیدای نهایی و چهره سال 1400 هنر انقلاب معرفی خواهند شد.

معاون هنری حوزه هنری همچنین به انتخاب یک رویداد ویژه هنری که توانسته باشد تأثیر اجتماعی فوق‌العاده‌ای در میان مردم بگذارد و سطح مخاطب قابل ملاحظه‌ای را به خود اختصاص دهد به عنوان رویداد برگزیده هنر انقلاب اسلامی در سال 1400 اشاره کرد و افزود: این برگزیدگان در آیین پایانی هفته هنری انقلاب که از 20 تا 27 فروردین‌ماه همزمان با ایام شهادت شهید آوینی برگزار می‌شود معرفی خواهند شد.

وی افزود: همین فرآیند در استان‌ها نیز به انجام می‌رسد و چهره سال هنر انقلاب در هر استان نیز معرفی و در ویژه برنامه اختتامیه هفته هنر انقلاب در استان تجلیل خواهد شد.

دبیر هفته هنر انقلاب اسلامی در خصوص برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: برنامه‌های متنوعی از سوی ستاد هفته هنر انقلاب در تهران و استان‌ها تدارک دیده شده که حتماً جزئیات آن در نشست رسانه‌ای به اطلاع خواهد رسید.

وی اجمالاً به تسهیل استفاده از سینماهای حوزه هنری در سطح کشور و کتاب‌فروشی‌های مرتبط در آن ایام اشاره کرد و افزود: این برنامه‌ها در رشته‌های هنرهای تجسمی، موسیقی، تئاتر، ادبیات، طنز و پژوهش در طول هفته هنر انقلاب در تهران و استان‌ها برگزار خواهد شد.

هفته هنر انقلاب اسلامی هر سال در ایام شهادت شهید آوینی با محوریت حوزه هنری انقلاب اسلامی و سایر دستگاه‌های هنری برگزار و چهره سال هنر انقلاب معرفی می‌شود.

پیش‌تر، چهره‌هایی مثل مرتضی سرهنگی، مجید مجیدی، ابراهیم حاتمی‌کیا، وحید یامین پور و مسعود شجاعی طباطبایی به عنوان چهره سال هنر انقلاب انتخاب و معرفی شدند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات