جشن مبعث نبی مکرم اسلام (ص) درحرم مطهر رضوی برگزار شد


جشن مبعث نبی مکرم اسلام (ص) درحرم مطهر رضوی برگزار شد

مشهد- ایرنا- ویژه برنامه جشن مبعث رسول اکرم (ص) دوشنبه شب در رواق امام خمینی(ره) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، سخنران مذهبی حرم مطهر رضوی در این مراسم گفت: اکنون عصر اینترنت و رسانه است و در دوره آخرالزمان جنگ، جنگ نظامی نیست بلکه جنگ، جنگ شناختی و جنگ روایت ها است چرا که دشمن با تحریف حوادث و روایات تاریخی، دینی و مذهبی و تحریف حوادث و روایات انقلاب اسلامی در شناخت و باور مردم تصرف می کند و آنان را نسبت به امام و مرجعیت دچار شک و شبهه می کند.

حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی افزود: بنابراین ما باید سعی کنیم با بیان روایات و حوادث تاریخی و دینی و مذهبی خود و ارایه مستندات درست، مانع پیروزی دشمن در این جنگ شناختی شویم.
وی با اشاره به انگشت شمار بودن یاران پیامبر در زمان بعث و سخن نگفتن از این شخصیت های حضرت ابوطالب، حضرت خدیجه، حضرت حمزه و جعفربن ابی طالب را دلیل تحریف روایات از سوی دشمنان دانست و ادامه داد: اینقدر از این شخصیت ها صحبت نکردیم که دشمنان و مخالفین از جمله وهابیت روایات را تحریف کردند و حضرت ابوطالب را که بزرگترین حامی پیامبر بودند را مشرک خواندند.

این سخنران مذهبی با اشاره به مقام و جایگاه عظیم حضرت ابوطالب وی را از اوصیا و آخرین وصی حضرت ابراهیم و یکی از ۱۲۴ پیامبر خواند و گفت: حضرت ابوطالب بر پیامبر اکرم حجت نبوده بلکه تمام وصایا و ودایع حضرت ابراهیم و امانات و آثار انبیا قبلی را به حضرت محمد داد.

وی با اشاره به ماجرای بشارت دادن ولادت رسول اکرم توسط فاطمه بنت اسد به ابوطالب و پاسخ حضرت ابوطالب به فاطمه بنت اسد که می گوید سی سال صبر کن که خداوند به تو نیز فرزندی همانند این مولود میدهد که از همه نظر شبیه وی است اما فقط مقام نبوت ندارد، افزود: ابوطالب در زمان تولد رسول اکرم(ص) می دانست که ایشان به پیامبری مبعوث می شود و دانستن این اخبار غیبی مختص اوصیا الهی است و این امر نشان دهنده عظمت حضرت ابوطالب و ثابت کننده وصی بودن وی است.

حجت الاسلام عالی، تقیه کردن و ابراز نکردن ایمان حضرت ابوطالب را دلیلی بر حمایت و حفاظت ایشان از رسول اکرم برشمرد و ادامه داد: چون در ابتدای بعثت پیامبر تعداد مسلمانان اندک بودند اگر ابوطالب هم خود را طرفدار پیامبر نشان می داد باعث می شد که دشمنان به پیامبر آسیب وارد کنند و بنابراین ایشان تقیه کرد تا ازاین طریق بتواند از رسول اکرم محافظت کند.
وی به مقام و جایگاه رسول اکرم به عنوان خاتم الانبیا اشاره کرد و بالاترین ظهور خداوند بر پیامبر را نزول قرآن بر وی دانست و گفت: در تورات و انجیل، انسان محور است ولی در قرآن خداوند محور است و قرآن خدا را محور عالم و جهان هستی معرفی می کند که مرگ و زندگی، رزق و روزی،شفا، عزت و ذلت و ... در دست اوست.

تلاوت آیات قرآن کریم و مدیحه سرایی مداح و ذاکر اهل بیت(ع) در مدح حضرت رسول الله (ص) از دیگر برنامه های این مراسم بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!