پیام مبعث آشتی با قرآن است


پیام مبعث آشتی با قرآن است

مشهد- ایرنا- رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و امام جمعه موقت تهران گفت: پیام مبعث آشتی با قرآن است و انس با قرآن در تمام زندگی بشریت باید جاری و تقویت شود.

حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری روز سه‌شنبه در مراسم جشن روز مبعث در حرم رضوی با بیان اینکه زندگی بدون قرآن هیچ مفهومی ندارد، افزود: بشریت ۱۴۰۰ سال است تلاش می‌کند مانند قرآن بیاورد، اما در آوردن یک آیه نیز موفق نبوده است.

وی خاطر نشان کرد: عمر بی قرآن از دست رفته و خسارت محض است، باید با قرآن و اهل بیت (ع) انس گرفت که این موضوع از طریق تقوا میسر است.

حجت الاسلام حاج علی اکبری اضافه کرد: بعثت بارش آیات الهی بر زندگی و افکار مردم بود، بارشی که تمام نمی‌شود و مبعث بزرگترین نعمت خداوند به بشریت است.

وی ادامه داد: شکر این نعمت نیز انس با قرآن است، باید ببینیم با قرآن به عنوان حجت خدا چگونه رفتار می‌کنیم؟ چقدر از عمرمان صرف تلاوت، انس، تدبر و عمل به قرآن شده‌ است؟

امام جمعه موقت تهران افزود: خداوند در قرآن افزون بر ۷۰ بار از پیامبر اکرم (ص) با وصف ولایت یاد کرده‌ است و حضرت محمد (ص) در پیشگاه خداوند در قله احترام است.

وی اضافه کرد: خداوند هیچگاه انسانیت و بشریت را در سلسله نبوت‌ها از ۱۲۴ هزار پیغمبر فرستاده، به اندازه پیامبر اکرم (ص) تجلیل و تکریم کرده‌ است.

ویژه برنامه جشن روز مبعث پیامبر اکرم (ص) در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد، شعرخوانی و مداحی شاعران و ذاکران اهل بیت(ع) و قرائت زیارت حضرت رسول اکرم(ص) با نوای حاج علی ملائکه، مداح و ذاکر حرم مطهر رضوی از برنامه‌های این جشن بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟